خبرگزاری پرسپولیس :  یکی از قدیمی ترین پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس می گوید، همیشه حسرت غیبت در شهرآورد شش تایی ها را می خورد.

محمود خوردبین گفت: زمان شهرآورد سال 52 ( شهرآورد 6 تایی ها) بازیکن پرسپولیس بودم اما در آن سال به دلیل اینکه به همراه حسین کلانی سرباز بودیم مجبور شدیم برای مسابقات ارتش های جهان به شیراز برویم.

وی افزود: کلانی توانست خود را به این دیدار برساند اما به من اجازه ندادند و زمانی که از نتیجه با خبر شدم همیشه حسرت حضور در آن مسابقه را خوردم.

پرگل ترین دیدار این دو تیم شهرآورد 16 شهریور 1352 است که با نتیجه شش بر صفر به سود تیم پرسپولیس به پایان رسید.

خوردبین گفت: همیشه اعتقاد دارم که در شهرآورد تیمی برنده می شود که ازلحاظ روحی بالاتر باشد و خوشبختانه تیم ما توانسته در هفته های اخیر وضعیت خوبی پیدا کند.

وی ادامه داد: پیش بینی این بازی بسیار سخت است ولی امیدوارم پرسپولیس برنده این بازی دشوار باشد و اطمینان دارم این برد می تواند به پرسپولیس کمک زیادی کند.

* شهرآورد ها با سایر دیدارها فرق دارد
خوردبین گفت: همیشه در فوتبال ما سعی داشته اند که شهرآورد را بی اهمیت نشان دهند اما این دیدار با سایر دیدارها تفاوت دارد و نمی توان آن را معمولی نشان داد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا پیش از دربی ها مسئولان ورزش خواهان مساوی شدن این بازی بودند، تصریح کرد: بارها در جلسات پیش از بازی به عنوان نماینده پرسپولیس شرکت کرده اما حتی یکبار هم از ما نخواستند که این دربی را مساوی کنیم.

وی در خصوص صحبت های فتح الله زاده در شهرآوردی که پرسپولیس با 9 بازیکن مسابقه داد، گفت: هیچ یک از مباحثی که در این رابطه مطرح شده صحت ندارد و ما حتی در آن بازی می توانستیم برنده بازی باشیم.

مدیرعامل استقلال چندی پیش ادعا کرد، در شهرآورد سال 78 که پرسپولیس 9 نفره شد به بازیکنان تیم او توصیه شده بود که حریف را 6 تایی نکنند.

سرپرست سابق تیم فوتبال پرسپولیس، اظهار داشت: کنترل نتیجه بازی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و در آن بازی استقلالی ها تمام تلاش خود را برای موفقیت کردند.

* آرزو می کنم کریمی به شهرآورد 76 برسد

خوردبین در خصوص احتمال غیبت کریمی در دیدار شهرآورد، گفت: نرسیدن علی کریمی به شهرآورد برای پرسپولیس بسیار سخت خواهد بود و امیدوارم بازیکنان جایگزین جای او را پر کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم مهدی مهدوی کیا به این بازی برسد زیرا اعتقاد دارم که در شهرآورد باید بازیکنان با تجربه به میدان بروند زیرا دربی جای بازیکنان بزرگ است.

خوردبین با تمجید از مهدوی کیا، اظهار داشت: مهدوی کیا آدم بسیار بزرگی است و متاسفانه در فوتبال ایران نمی خواهند بازیکنان با اخلاق را الگو قرار دهند.

وی افزود: همه در فوتبال ما فکر می کنند که بازیکنان الگو درک ندارند اما به هیچ عنوان به این شکل نیست. نداشتن حاشیه باعث شده الگویی چون وحید هاشمیان برای مربیگری به فوتبال آلمان برود. در فوتبال ایران به هرکسی که جنجالی تر باشد بیشتر توجه می شود.

* اگر ‍ژوزه بود امیدی به برد پرسپولیس نداشتم

خوردبین خاطرنشان کرد: اطمینان دارم اگر مانوئل ‍ژوزه سرمربی پرسپولیس بود تیم ما در این دیدار حساس نتیجه نمی گرفت اما با حضور یحیی گل محمدی که خود شهرآورد را به خوبی به عنوان بازیکن لمس کرده است می توانیم در این دیدار نتیجه بگیریم.

* گل هایم در شهرآورد همیشه جنجالی بود

مهاجم اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سه گل در شهرآوردهایی که برای پرسپولیس بازی کردم به ثمر رسانده ام و 2 گل من بسیار جنجالی شد.

وی ادامه داد: گل هایم مشکوک به گل بود و زمانی که داور آن را صحیح اعلام کرد اعتراض شدید استقلالی ها را به همراه داشت. گل هایم در دربی بهترین خاطرات من از بازی های مقابل استقلال است.

خوردبین خاطرنشان کرد: زمانی که در دربی گلزنی می کنیم در میان هواداران جایگاه بسیار خاصی پیدا خواهیم کرد و فکر می کنم بازیکنان مانند زاید با گلزنی در این دیدار راه صد ساله را یک شبه طی کردند.

* باخت ها بدترین خاطره من هستند

خوردبین در خصوص بدترین خاطرات خود از دربی، گفت: باخت های ما بدترین خاطره من از دربی بودند و به خصوص در یک بازی که با نتیجه سه بر صفر شکست خوردیم.

وی افزود: در این دیدار یک گل صدرصد را نتوانستم به ثمر برسانیم و آنقدر بعد از آن صحنه ناراحت بودم که نزدیک بود در پایان بازی سکته کنم.

* تعصب بازیکنان باعث جذاب شدن شهرآوردها بود

خوردبین در پاسخ به این سئوال که چرا شهرآوردهای قدیمی جذاب تر بود، خاطرنشان کرد: تعصب بازیکنان باعث شده بود این بازی ها زیبا شود و در آن زمان اگر 2 میلیارد هم به من می دادند حاضر نبودم پیراهن استقلال را به تن کنم.

* از بازیکنان پرسپولیس می خواهم از جان مایه بگذارند

خوردبین گفت: از بازیکنان پرسپولیس می خواهم برای موفقیت تیم محبوب مان از جان مایه بگذارند.

وی در خصوص نقاط قوت پرسپولیس در دیدار شهرآورد ، اظهار داشت: خط حمله ما نقطه قوت پرسپولیس است و می دانم نقطه قوت ما باعث پیروزی پرسپولیس می شود.

خوردبین اعلام کرد که حاظر نیست نقطه ضعف پرسپولیس را اعلام کند.

* استقلال را با گل نوری شکست می دهیم

سرپرست سابق پرسپولیس، گفت: اطمینان دارم این بازی را با اختلاف یک گل و آن هم با گل ˈمحمد نوریˈ شکست می دهیم. امیدوارم بازیکن مورد علاقه من در این شهرآورد گلزنی کند و می دانم نوری با توانمندی های زیاد خود این کار را انجام می دهد.

خوردبین با انتقاد از ‍ژوزه، اظهار داشت: همان زمانی که این مربی نوری را از زمین بیرون گذاشت اعلام کردم که ژوزه چیزی از مربیگری نمی داند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)