خبرگزاری پرسپولیس :  معاون فنی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی از افتتاح ورزشگاه نقش جهان اصفهان در خرداد سال 92 خبر داد.

حمید عبدی درباره روند آماده سازی ورزشگاه «نقش جهان» اصفهان گفت: پیمانکار طرح به سرعت کار می‌کند و تلاش ما این است که هر چه سریع‌تر این ورزشگاه را به مرحله بهره‌برداری برسانیم. مشکل ما هنوز همان بحث تامین اعتبار مالی پروژه است که اگر مبلغ مورد نیاز به موقع به کار تزریق شود، پروژه سر وقت تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از هزینه لازم برای اتمام پروژه نقش جهان از سوی استانداری اصفهان تامین می‌شود. چندی پیش به همراه آقای ترکاشوند و استاندار اصفهان از پروژه بازدید کردیم که رضایت نسبی از کار حاصل شد. ان‌شاءالله اگر روند تزریق بودجه ادامه داشته باشد و در میان راه متوقف نشود، ورزشگاه نقش جهان خرداد ماه سال آینده افتتاح می‌شود.

عبدی درباره میزان پیشرفت پروژه نقش جهان هم گفت: کاسه طبقه اول ورزشگاه که گنجایش 30 هزار نفر را داشت از سال‌های قبل آماده بود. چمن ورزشگاه برداشته شد تا زهکشی‌های لازم برای آن انجام شود. پیست تارتان دوومیدانی ورزشگاه هم در دست پیمانکار مربوطه است. اسکوربرد ورزشگاه خریداری شده و در حال نصب است. سازه فلزی پروژه که از سوی پیمانکار قبلی رها شده بود با ورود حدود 700 تن فولاد نصب شد. پیش پرداخت چادر پروژه هم به پیمانکار پرداخت شده است. تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که بودجه لازم همین طور مستمر تزریق شود تا کار به همین سرعتی که هست ادامه پیدا کند.

وی درباره بازسازی ورزشگاه آزادی هم گفت: این مجموعه جزو مجموعه‌های ملی ماست که در سطح بین‌المللی میزبان رویدادهای ورزشی است. بخش‌های زیربنایی این مجموعه نیازمند به روز رسانی است و خوشبختانه با پیگیری آقای ترکاشوند، اعتبار خوبی برای این کار تامین شده است. مساله اصلی ما بهینه سازی سازه اصلی ورزشگاه است که از نظر کارشناسان مشکلی در مقاومت سازه وجود ندارد. بحث دیگر بازپیرایی ورزشگاه آزادی است که برای این کار طراحی‌هایی انجام شده است.

معاون فنی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در ادامه درباره طرح بازپیرایی ورزشگاه آزادی، اظهار کرد: سکوهای ورزشگاه باید بند شوند تا صندلی‌های طبق بالا هم نصب شوند. همچنین باید فکری به حال ریزش آب راهروها و ورزشگاه شود که همیشه با انتقاد دوستان رسانه ای روبرو می‌شده است. سایه‌بان هم برای سکوهای تماشاگران ورزشگاه در حال طراحی است.

وی ادامه داد: دغدغه‌ اصلی ما موتورخانه مرکزی مجموعه آزادی است چون این بخش سال‌ها مورد بهره‌برداری بوده، ولی به روز نشده است. سال گذشته پیمانکاری را انتخاب کردیم که کار کانال کشی را انجام دهد. موتورخانه مرکزی چهار مجموعه بزرگ فوتبال، سالن 12 هزار نفری، پییست دوچرخه‌سواری و استخر قهرمانی را تغذیه می‌کند.

عبدی درباره میزان هزینه اصلاحات در ورزشگاه آزادی هم گفت: برای تکمیل بخش موتورخانه به پنج میلیارد تومان بودجه نیاز بود. این کار تا حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 20 درصد باقی مانده هم در حال انجام است و فکر کنم تا خرداد به اتمام می‌رسد. طرح بازپیرایی ورزشگاه آزادی هم در دست کارشناسان است و هنوز میزان بودجه مورد نیازش معلوم نیست.

وی درباره وضعیت ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز هم که قرار است از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا میزبانی کند، گفت: در این ورزشگاه بحث استاندارد سازی مطابق خواست AFC مطرح بود که بر این اساس نور ورزشگاه را از 600 لوکس به 1300 لوکس ارتقا دادیم. البته میزان نور مورد نظر ای.اف.سی 1200 لوکس است، اما ما کمی بیشتر ارتقا دادیم که در صورت افت نور با مشکل برخورد نکنیم. بحث دیگر بهینه سازی فضای مجموعه است که از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان پیگیری می‌شود. 15 هزار صندلی تخریب شده در بازی‌های لیگ باید جایگزین شود که تا اواسط بهمن پیمانکارش انتخاب می‌شود و تا اسفند انجام می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)