خبرگزاری پرسپولیس : مدافع اسبق تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران گفت که اگر به گذشته بازگردد هیچ گاه به عنوان یک پرسپولیسی به استقلال نخواهد رفت.

علی انصاریان با انتقاد از برخورد های صورت گرفته با سید مهدی رحمتی پس ازخداحافظی از تیم ملی، گفت: متاسفانه به جای اینکه به دروازه بان های خودمان اهمیت بدهیم آن چیزی را که داریم هم می خواهیم نابود کنیم. ما خودزنی را از داخل فوتبال خود آغاز می کنیم و فکر می کنم دروازه بانان در فوتبال ایران با سایر بازیکنان متفاوت هستند.

وی ادامه داد: فرق بازیکن در سایر خطوط شاید زیاد نباشد، اما در میان دروازه بانان اگر سید مهدی رحمتی نمره اش 20 است، رقیبانش در داخل کشور شاید 7 نمره با او فاصله داشته باشند.

مدافع اسبق تیم های پرسپولیس و استقلال تهران، گفت: کی روش باید خیلی پدرانه و حرفه ای تر حرف می زد و با توجه به شرایط تیم ملی ما نیاز جدی به رحمتی داریم.

وی تصریح کرد: تیم ملی ما مگر به جام جهانی صعود کرده که کی روش خط و نشان می کشد. او باید بداند درصورت عدم موفقیت ما دلارها را می گیرد و می رود، جای دیگر مربیگری می کند. اما برای ما صعود به جام جهانی بسیار مهم است.

وی اظهارکرد: مهدی رحمتی بهترین گلر ایران است و ما باید شرایط را برای این بازیکن فراهم کنیم. متاسفانه بعضی ها می خواهند این بازیکنان خوب ما در تیم ملی نباشند و فکر می کنم این مساله به خاطر کج سلیقگی هایی است که دارند.

انصاریان در خصوص عملکرد نیلسون در درون دروازه پرسپولیس، اظهارداشت: او گلربسیارخوبی است، اما باید تاسف بخوریم گلرهای ایرانی ما نتوانستند با حضور یک دروازه بان 38 ساله جایگاه خود را نگه دارند و این برای فوتبال ما خوب نبود. همیشه مخالف مربی و بازیکنان خارجی هستم زیرا معتقدم باید پول های خود را به بازیکنان خود بپردازیم.

* شهرآورد حساس تر از تمام بازی ها است

انصاریان در خصوص هفتاد و ششمین دربی تهران گفت: من در پانزده دربی بازی کردم و با این جمله هیچ وقت کنار نمی آیم که می گویند این بازی هم سه امتیاز دارد، این بازی یعنی بیمه مربی بازیکن و مدیریت تیم و بسیار حساس تر از آن چیزی است که اعلام می کنند.

وی بااشاره به اینکه نباید در این دیدار به جدول لیگ توجه کرد، افزود: این دیدار با آن چیزی که فکر می کنند بسیار متفاوت است و فکر می کنم نباید به شرایط جدول نگاه کنیم جون شرایط جدول نتیجه این بازی را رقم نمی زند و در این بازی نقش گلر و مهاجمان بسیار مهم تر از سایر پست ها است.

مدافع اسبق پرسپولیس، گفت: شرایط این بازی بسیار خاص است و می بینیم که یک هفته است همه در خصوص این بازی حرف می زنند و بازیکنان نیز مدتی است به این دیدار فکر می کنند.

* نیمکت استقلال قوی تر از پرسپولیس است

انصاریان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه پرسپولیسی هستم فکر می کنم نیمکت استقلال قوی تر از پرسپولیس است اما امیدوارم که مربیان ما بتوانند این دیدار را با پیروزی پشت سر بگذارند.

وی افزود: متاسفانه ما در پرسپولیس مربیان ایرانی خود را از بین بردیم و هر کسی که آمد نابود کردند. باید با اصول مربیان خود را انتخاب می کردیم و با رفاقت نمی توان تیم را اداره کرد.

انصاریان ادامه داد: ژوزه از پرسپولیس حداقل سه میلیارد تومان پول گرفت و این پول می توانست تا سال ها به تیم ما کمک کند.

* پرسپولیسی هستم و به خاطر لجبازی به استقلال رفتم

انصاریان در خصوص جدایی اش از پرسپولیس و حضور در استقلال، گفت: من 100درصد پرسپولیسی هستم و اگر به گذشته برگردم دیگر به استقلال نمی روم.

وی ادامه داد: شاید من لجبازی کردم و در آن زمان استقلال را انتخاب کردم و با این کار می خواستم خود را به اثبات برسانم. متاسفانه مربی آن زمان که در تیم بود، زیرآب همه را بعد از رفتن پروین زد و باعث شد ما که علاقه مند به او بودیم تیم محبوب خود را ترک کنیم.

بازیکن اسبق پرسپولیس، تاکید کرد: البته در این اتفاقی که افتاد کج سلیقگی مدیرعامل آن زمان نیز بسیار تاثیرگذار بود و من را که بهترین و گلزن ترین دفاع لیگ بودم در لیست مازاد قراردادند.

* مدیرعامل اسبق و همبازی ام که مربی بود را تا پایان عمر نمی بخشم

انصاریان، گفت: مدیرعامل آن زمان و آن همبازی من که مربی تیم شد را تا پایان عمر نمی بخشم و آنها باعث شدند من و خیلی از پرسپولیسی های باتعصب از تیم محبوب خود جدا شوند.

وی تاکید کرد: آنها باعث شدند من از تیمی که عاشقانه دوستش دارم جدا شود و این بدترین کاری بود که می توانستند در زندگی فوتبال من انجام دهند.

* تمام زندگی ام پرسپولیس است

مدافع اسبق پرسپولیس، گفت: تمام زندگی من پرسپولیس بود و نمی توانم جدا شدن از این تیم را در آن زمان باور کنم و ای کاش هیچ گاه چنین اتفاق بدی رخ نمی داد.

وی افزود: شما باشگاه های بزرگ دنیا و بازیکنانی چون توتی و مالدینی را مشاهده کنید که باشگاه های آنها چگونه با این بازیکنان برخورد می کنند و آنها را تبدیل به سنبل باشگاه های خود کردند اما در ایران بازیکنی چون من را اخراج کردند.

* برخوردی که با من در دربی شد با هیچ بازیکنی درجهان نمی شود

انصاریان گفت: این اتفاق که در دربی برای من رخ داد و هواداران بعد از آن که باپ یراهن استقلال مقابل پرسپولیس به میدان رفتم و مرا تشویق کردند در جهان برای هیچ بازیکنی رخ نمی دهد.

وی افزود: هواداران پرسپولیس مرا بسیار دوست دارند و آنها به خوبی درک کردند که من ناخواسته از تیم محبوب خود جدا شدم و از این مساله بسیار خوشحال هستم.

* نمی خواستم مقابل پرسپولیس بازی کنم

انصاریان با اعلام دقیق وضعیتش پیش از دیدار با پرسپولیس تا زمان شروع این بازی گفت: در ورزشگاه نمی توانستم از پله ها بالا بیایم و چند بار به پایین بازگشته و گفتم نمی خواهم بازی کنم و علی منصوریان مانع از تصمیم من شد.

وی افزود: با سر پایین وارد ورزشگاه شده و یک دفعه دیدم هواداران پرسپولیس به شدت دارند مرا تشویق می کنند و ابتدا به جای اینکه به سمت هواداران استقلال بروم به سمت هواداران پرسپولیس که تیم خودم بود رفتم و آنها مرا بسیار شرمنده کردند.

* کل بازی را گریه کردم

انصاریان خاطرنشان کرد: در طول بازی نمی توانستم به کسی پاس دهم و اصلا نمی دانم چه زمانی بازی شروع شد و کی بازی به پایان رسید.

وی ادامه داد: وقتی هواداران پرسپولیس مرا با تشویق های خود شرمنده کردند کل بازی را گریه کردم و تنها چیزی که از آن بازی به یاد دارم زمانی است که علی منصوریان مرا به خانه رساند.

* آرزویم بازگشت به پرسپولیس بود

مدافع اسبق تیم فوتبال پرسپولیس، گفت: تمام آرزوی من بعد از جدایی از پرسپولیس بازگشت به این تیم بود زیرا همیشه عاشقانه برای پرسپولیس و پیراهن قرمزبازی می کردم و عاشق هواداران بودم.

وی درخصوص اینکه چرا مانع بازگشتش به پرسپولیس شدند، اظهار داشت: بعضی ها از محبوبیت من در پرسپولیس می ترسیدند و نمی خواستند که هیچ گاه پیراهن قرمز به تن من بازگردد.

* پرسپولیس با تک گل انصاری فرد می برد

انصاریان درخصوص نتیجه دربی هفتاد و شش گفت: آرزوی من برد پرسپولیس در این دیدار است و می خواهم هواداران تیمم از این برد خوشحال شوند.

وی در پاسخ به این سئوال که چه کسی گل پرسپولیس را می زند، تصریح کرد: تک گل پیروزی پرسپولیس را در این دیدار کریم انصاری فرد به ثمر می رساند.

* هم اتاقی با رهبری فرد بهترین خاطره ام است

انصاریان در خصوص بهترین خاطره خود از شهرآوردها گفت: بهترین خاطره من هم اتاقی با بهروز رهبری فرد پیش از این دیدار ها است.

وی افزود: پرسپولیس همیشه در این بازی ها بازیکنان بزرگ و داربی بازی چون علی کریمی، حامد کاویانپور و بهروز رهبری فرد و خیلی های دیگر را داشته و این مساله به جذاب شدن این بازی کمک زیادی می کرد.

وی حضور در استقلال را بدترین خاطره خود از شهرآورد می داند.

انصاریان درخصوص خاطرات خود از علی پروین، اظهار داشت: او همیشه شیرین است و با او بودن برای من تمام لحظاتش خاطره بود.

* کاشانی تا قبل از رفیق بازی مدیرعامل خوبی بود

مدافع اسبق پرسپولیس در خصوص مدیران باشگاه پرسپولیس، گفت: حبیب کاشانی در سال اول حضورش مدیرعامل بسیار خوبی بود و توانست تیم را به موفقیت های خوبی برساند.

وی افزود: کاشانی تا قبل از اینکه در پرسپولیس رفیق بازی کند بسیار خوب بود و ای کاش با همان شیوه به کار در تیم ما ادامه می داد.

* برای مدیرعاملی که باعث جدایی من شد متاسفم

انصاریان گفت: برای محمد حسن انصاری فرد که فردی فوتبالی است متاسفم که باعث جدایی من از پرسپولیس شد و فکر می کنم آنها می خواستند سر پروین را با پنبه ببرند.

وی ادامه داد: ای کاش آن اتفاقات در آن زمان برای پرسپولیس رخ نمی داد، فکر می کنم همین اتفاقات باعث افت شدید پرسپولیس تاکنون شده است.

* فوتبالیست ها با مردم هیچ تفاوتی ندارند

انصاریان در خصوص رفتار نادرست بعضی از فوتبالیست های امروز با مردم، گفت: شما باید به پیشکسوتان این تیم مانند محمد پنجعلی که هنوز هم از برخورد با آنها لذت می برم و از نظر فنی هم بسیار بهتر از ما بودند الگو برداری کنید.

وی تاکیدکرد: ما با مردم هیچ فرقی نداشته و همان چیزی که آنها هستند ما هم هستیم و اگر فکر کنیم با مردم فاصله داریم بدترین اتفاق زندگی خود را رقم زده ایم.

مدافع اسبق پرسپولیس، خاطرنشان کرد: ما از مردم جدا نیستیم و اگر آنها نباشند ما برای چه کسی فوتبال بازی کنیم و همین مردم هستند که ما را مطرح می کنند.

* در کنار بازیکنانی بازی کردم که دیگر تکرار نمی شوند

انصاریان، گفت: در پرسپولیس کنار بازیکنان بزرگی چون نادر محمد خانی بازی کرده ام که دیگر در فوتبال ایران تکرار نمی شوند و فکر می کنم این بزرگترین افتخار فوتبال من است.

وی افزود: اولین بازی من و علی کریمی در کنار بازیکنان بزرگ تاریخ فوتبال ایران رقم خورد و از این بابت بسیار خوشحال هستم.

مدافع اسبق تیم فوتبال پرسپولیس درخصوص اینکه با چه بازیکنی هماهنگ بوده است،اظهارداشت: بهروز رهبری فرد و من بسیار هماهنگ بودیم و از بازی کردن کنار هم خیلی لذت می بردیم.

* حضور کریمی و مجیدی دربی را لذت بخش می کند

انصاریان گفت: فکر می کنم برخلاف گفته های اخیر علی کریمی به شهرآورد می رسد و حضور او و فرهاد مجیدی تماشای این بازی را لذت بخش تر از همیشه می کند.

وی ادامه داد: علی کریمی، مهدی مهدوی کیا و فرهاد مجیدی آخرین باقی ماندگان از نسل طلایی فوتبال ایران هستند و ای کاش آنها همیشه در این فوتبال بمانند.

* شعار علی با تعصب از هرچیزی برایم بیشتر لذت داشت

انصاریان در خصوص اینکه کدام شعار هواداران را برای خود بیش از همه دوست داشت، گفت: علی با تعصب از همه چیز برای من بهتر و لذت بخش تر بود.

وی بااشاره به خاطرات خوش خود از تونل ورزشگاه آزادی، اظهارداشت: جو تونل ورزشگاه آزادی برای ما خیلی خوب و لذت بخش بود.

* دلم برای محرمی و عابدازده تنگ شده است

انصاریان درخصوص اینکه دلش برای فوتبال کدام بازیکن تنگ شده است، گفت: دلم بسیار برای مجتبی محرمی و احمدرضا عابدزاده تنگ شده است و ای کاش می شد بازهم آنها را در زمین مسابقه ببینم.

وی ادامه داد: اسطوره هایی در فوتبال ما وجود داشتند که دیگر تکرار نخواهند شد و ای کاش قدر آنها را بیش از پیش بدانیم زیرا دیگر آنها تکرار نمی شوند و حسرت شان را خواهیم خورد.

* ای کاش با پیراهن پرسپولیس خداحافظی می کردم

انصاریان گفت: آرزویم این بود که با پیراهن پرسپولیس در یک شهرآورد دیگر حضور پیدا می کردم و با پیراهن تیم محبوب خود از دنیای فوتبال خداحافظی می کردم.

وی در خصوص اینکه در شهرآوردی که علیرضا اکبرپور گل پیروزی بخش استقلال را به ثمر رساند چرا این بازیکن را متوقف نکرد، اظهارداشت: تمام تلاش خود را کردم اما به اکبرپور نرسیدم.

مدافع اسبق پرسپولیس درخصوص شهرآورد معروف 9 نفره و اینکه می گویند به استقلالی ها گفته شده بود گل نزنند، گفت: این مساله به هیچ عنوان صحت ندارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)