خبرگزاری پرسپولیس :  دروازه‌بان سابق پرسپولیس از حال و هوای دربی‌های دهه 60 و 70 گفت و به خاطره‌ای اشاره کرد که در آن خانواده‌اش از طریق دیدن بازی‌اش در تلویزیون متوجه شدند که او به ایران بازگشته است!

بهروز سلطانی درباره تجربه‌هایش در دربی پایتخت،‌ توضیح داد: بنده سابقه‌ی حضور در پنج دربی را دارم که پرسپولیس در دو بازی برد، دو بازی را باخت و یکی هم مساوی شد. به هر حال من 10 سال در پرسپولیس بودم و معتقدم تیم کنونی یکی از بهترین نسل‌های این باشگاه است. به اعتقادم پرسپولیس به احتمال 99 درصد برنده دربی است.

وی درباره وضعیت استقلال نیز افزود: استقلال مهره‌های خوب و مربی کار بلدی در اختیار دارد و نمی‌توان آن را انکار کرد. نمی‌توانیم به این دلیل که از استقلال خوشمان نمی‌آید، قدرتش را کتمان کنیم، اما من به تیم خودم امیدوارم و از بازیکنان و کادر فنی خواهش می‌کنم که با تمرین‌های خوب و مشورت با پیشکسوتان با قدرت به استقبال دربی بروند. تیم کنونی پرسپولیس با این هزینه و تشکیلات باید جایگاه بهتری داشته باشد.

دروازه‌بان سابق پرسپولیس همچنین با اشاره به یکی از خاطره‌هایش در دربی بیان کرد: من در سال 1364 به صورت قرضی از پرسپولیس به تیم آرمنیا بیلفیلد آلمان رفتم و دقیقا روزی که قراردادم با این تیم به اتمام می‌رسید، پرسپولیس با استقلال بازی داشت. آقای علی پروین هم از ایران با من تماس گرفت و گفت می‌خواهیم برایمان در دربی بازی کنی. من نیز با بلیت شخصی خودم را به ایران رساندم و در حالی که هیچ کس از آمدنم اطلاعی نداشت، ساعت یک بامداد به منزل مادری‌ام رفتم و ساعت هشت صبح به اتفاق مجید صالح نیا در هتل المپیک به تیم ملحق شدم.

سلطانی ادامه داد: بازیکنان زمانی که مرا دیدند شوکه شدند. آن روز برای پرسپولیس به میدان رفتم و وقتی که خانواده و اقوام مرا در تلویزیون دیدند باورشان نمی‌شد که من هستم چون دو روز قبل از آن در آلمان تلفنی با خانواده صحبت کرده بودم و گفته بودم که در داربی بازی نمی‌کنم. این شوک به تیم استقلال هم وارد شد و آنها در زمین به من می‌گفتند تو از آسمان آمدی؟!

وی همچنین با اشاره به این که قرار نبود در این بازی بیشتر از 10 دقیقه بازی کند، افزود: آن زمان احترام‌ها زیاد بود و برای این که بگویند مرا فراموش نکردند گفتد بیا و 10 دقیقه در دربی بازی کن. در آن بازی قرار بود با قلیچ تعویض شوم اما تیم با سه گل از استقلال جلو افتاد و من تا آخر بازی در دروازه‌ ایستادم. این تاکتیک روحیه استقلال را دگرگون کرد.

سلطانی همچنین درباره حاشیه سال 69 در دربی افزود: درگیری بین رحیم یوسفی و مجتبی محرمی بود که توانستیم آن را جمع کنیم اما این درگیری واقعا بی‌دلیل و بی‌خود بود، اما تماشاگران جو دادند. از طرفی هم استقلالی‌ها یکسری حرکاتی انجام دادند که منجر به بر هم زدن آرامش ما شد. با این حال معتقدم نیمی از حاشیه‌ها به جوی است که تماشاگر ایجاد می‌کند. دین اسلام ما ایرانی‌ها در جهان شناخته شده است و خواهش می‌کنم هواداران رعایت کنند. حساسیت‌های بازی جمعه را هم بی‌دلیل زیاد کرده‌اند. ما هنوز با استقلالی‌ها دوست هستیم و همین الان هم که همدیگر را می‌بینیم احترام می گذاریم. اما بعضی هواداران فکر می‌کنند ما کدورت داریم این در حالی است که ما ورزش انجام می‌دهیم و همه رفتارهای‌مان باید سالم باشد.

دروازه بان سابق پرسپولیس همچنین در پاسخ به پرسش مبنی بر این که آیا توصیه‌ای پیش از بازی برای تساوی می‌ شد؟ افزود: بسیاری از مردم و حتی پیشکسوتان می‌گویند که فدراسیون یا سازمان تربیت بدنی به ما القا می‌کردند تا بازی مساوی شود، اما به هیچ وجه این طور نبود چون روح ورزش همیشه با پیروزی همراه است و ما با تمام قوا به زمین می‌رفتیم. مسئولان هم تنها می‌گفتند به دلیل جمعیت زیاد، کارهای غیر اخلاقی نکنید. تماشاگران در بازی روز جمعه هم باید بدانند که این یک بازی فوتبال است نه جنگ. رسانه‌های خارجی روی این بازی زوم می‌کنند و ممکن است با یک حرکت زشت،‌ آبروی ورزش کشور جریحه دار شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)