پرسپولیس بدون ستاره ها پرسپولیس نیست / دلم برای هواداران پرسپولیس تنگ شده / باید با محرومیت کنار بیایم

مرجع خبری پرسپولیس : واحدي نيكبخت پس از جدايي از پرسپوليس،در تراكتورسازي به دنبال رسيدن به اهداف جديدش بود ولي محروميت به دليل رعايت نكردن منشور اخلاقي،يكي از تلخ ترين اتفاقات زندگي ورزشي اين بازيمن را رقم زد.

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس و به نقل از خبرگزاری فوتبال ایران، نيكبخت با حكم كميته انضباطي تا پايان نيم فصل اول بايد دور از ميادين فوتبال باشد و نكته قابل توجه اين است كه او تمرينات خود را به صورت انفرادي دنبال مي‌كند.نيكبخت كه مدتي روزه سكوت گرفته بود در مورد مسائل مختلف به سئوالات ما پاسخ داد.

*با محروميت كنار آمده‌اي؟

فعلا پيگير اين موضوع شده‌ام و به دنبال حل مشكل خودم هستم. چاره‌اي ندارم جز اينكه كه تا نيم‌فصل محروميت را تحمل كنم و كار خاصي در اين رابطه از دستم برنمي‌آيد.

 


*فكر مي‌كني قادر باشي مدت محروميت خودت را كم كني؟

حق گرفتني است، من هم پيرو همين موضوع از راهكارهاي قانوني دنبال حل مشكلم هستم اما در اين رابطه دوست دارم يك موضوع را توضيح بدهم كه جذابيت فوتبال ايران هميشه بر روي حاشيه‌هايش بوده است.

*در اين مورد بيشتر توضيح مي‌دهي؟

شما بايد اين موضوع را در نظر بگيريد. سال گذشته ورزشگاه‌ها خصوصا در زمان حضور پرسپوليس در شهرستان‌ها مملو از تماشاگر مي‌شد اما ديديد كه اين اتفاق در بازي اخير پاس همدان و پرسپوليس محقق نشد و بيشتر سكوهاي ورزشگاه خالي بودند. من فكر مي‌كنم اين موضوع به خصوصيت ستاره‌هاي يك تيم بازمي‌گردد كه در اين فصل چندان در تيم پرسپوليس ديده نمي‌شود در حالي كه فكر مي‌كنم استقلال خوب بسته شده است. البته با اين حرفم قصد توهين به تيمي را ندارم چون در واقع من فقط حس خودم را به واسطه 14 سال حضور در پرسپوليس و استقلال گفتم و با قدرت مي‌گويم غيبت ستاره‌ها باعث شده استقبال چنداني از بازي‌هاي پرسپوليس نشود.

*پرسپوليس امسال به نظر تو خالي از ستاره است؟

من فكر مي‌كنم كه همه چيز در اين مورد مشخص است و نيازي به صحبت كردن من نيست.

*مديرعامل پرسپوليس مدتي پيش در مصاحبه‌اي گفت كه جايي براي نيكبخت در پرسپوليس وجود ندارد.

من بايد اين توضيح را بدهم كه تا زماني كه انصاري‌فرد باشد من به پرسپوليس بازنمي‌گردم. ضمنا همه مي‌دانند جايگاه من كجاست و او در چه جايگاهي قرار دارند.

*چرا اين قدر از مديرعامل پرسپوليس ناراحتي؟

براي اينكه او هر كجا كه مي‌نشيند عليه من مصاحبه مي‌كند. مثلا در آخرين صحبتي كه با من داشت به اين نكته علنا اشاره كرد و صراحتا گفت ما با كادر فني جديد به اين نتيجه رسيده‌ايم كه شما به درد ما نمي‌خوري اما بخش جالب حرف‌هايش به اين نكته بازمي‌گشت كه به من گفت تو مصاحبه كن و بگو من خودم دوست نداشتم در پرسپوليس بمانم. در ضمن پولم را خوردند و جريمه كردند و شايد باور نكنيد در اين مدت كه در پرسپوليس بودم چيزي حدود 130 تا 140 ميليون متضرر شدم.

*چرا انصاري‌فرد بيشتر با تو چنين رفتاري داشت؟

مشكل او در ابتدا من نبودم و اين مسائل دقيقا از جايي شروع شد كه براي مطرح كردن مشكل بازيكنان تيم پيش انصاري‌فرد رفتم و حرف زدم. فكر مي‌كنم صحبت‌هاي حقيقي من به مذاق آقايان اصلا خوش نيامد و اعتقاد دارم به خاطر همان مسائل او از من انتقام شخصي گرفت.

*و اين مشكلات در برخورد فيزيكي كه تو با انصاري‌فرد داشتي نمود پيدا كرد و به اوج رسيد.

من با كسي درگير نشدم بلكه مديرعامل قصد داشتند حركتي را انجام دهند كه البته ضربه‌اش به من نخورد. در اينجا بايد توضيح بدهم كه سال گذشته دفتر مديرعامل طوري شده بود كه هركس مي‌خواست هر تصميمي در آنجا مي‌گرفت و اين دقيقا برخلاف مديريت حبيب كاشاني بود.

*فكر نمي‌كني با اين حرف‌ها قصد بزرگ‌نمايي مشكلات پرسپوليس را داري؟

مشكل تيم آن قدر زياد است كه شورت آل اشپورت را با پيراهن حصاري مي‌پوشند و ديگر جاي حرفي باقي نمي‌ماند.

*با اين حرف‌ها فكر نمي‌كني هواداران پرسپوليس از تو ناراحت شوند؟

دلم واقعا براي هواداران پرسپوليس تنگ شده و رابطه قلبي من و آنها هيچ وقت از بين نمي‌رود.

*از انتخاب تراكتور پشيمان نيستي؟

من امسال تراكتور را انتخاب كردم كه از حاشيه‌ها دور باشم.

*در رابطه با حضورت در استيل‌آذين حرف‌هاي زيادي مطرح شد. مثلا اينكه تو با استيلي مشكلات زياد داري به همين دليل استيل‌آذين تو را نخواست.

من با استيلي هيچ مشكلي ندارم. بحث حضورم در استيل‌آذين مطرح شده بود اما به هر دليل شرايط فراهم نشد كه به اين تيم بروم.

*گفته مي‌شود با حضور در يك تيم دسته اولي حضور تو به زودي در استيل‌آذين ميسر خواهد شد.

نه من قصد حضور در رقابت‌هاي ليگ دسته اول را ندارم. فعلا بازيكن تراكتور هستم و قراردادم را با اين تيم به ثبت رسانده‌ام.

*گويا شريفي به تو گفته مصاحبه نكني تا مقدمات بخشيده شدنت فراهم شود؟

شريفي به هيچ وجه چنين حرفي به من نزده و قولي به من نداده است. او انسان شريفي است و هميشه منصفانه كار مي‌كند.

*يعني تو تسليم شدي؟

كاري از دست من برنمي‌آيد. فكر مي‌كنم من قرباني منشور اخلاقي شدم و هنوز هم برايم جاي سئوال دارد كه چه چيز من به منشور اخلاقي مي‌خورد كه بايد محروميت آن را تحمل كنم.

*به پرسپوليس برگرديم. به نظر تو پرسپوليس در اين فصل پتانسيل قهرماني دارد؟

آقايان حتما به همه چيز آگاهي داشتند و با علم و آگاهي از همه مسائل پرسپوليس را براي اين فصل بستند و من نظر خاصي در مورد پتانسيل اين تيم ندارم. اين موضوع به زمان نياز دارد كه بتوان در مورد تيمي با قاطعيت حرف زد.

*به نظر مي‌رسد هنوز با حضور نداشتن ستاره‌ها در پرسپوليس مشكل داري؟

تيم‌هاي بزرگ هميشه و در هر حالتي ستاره مي‌خواهند. سئوال من اين است چرا رئال مادريد دو بازيكن ستاره با خصوصيات مشابه هم مي‌خرد، مگر رئال‌مادريد مدرسه فوتبال ندارد كه اين همه ستاره جذب مي‌كند؟

*ميثم بائو مدتي پيش در مصاحبه‌اي گفت كه در اين فصل طوري بازي خواهد كرد كه نشان دهد لياقت پوشيدن پيراهن شماره 10 را دارد.او حتي گفت كه از شماره 10 فصل قبل پرسپوليس هم بهتر بازي خواهد كرد،در مورد حرف‌هاي بائو چه نظري داري؟

من در مورد عملكرد يك بازيكن نظر نمي‌دهم و فكر مي‌كنم در پايان فصل معلوم مي‌شود كه چه كسي لياقت پوشيدن پيراهن شماره 10 را داشت.

*با بازي نكردن اين احتمال وجود دارد كه ديگر به شرايط ايده‌آل نرسي؟

من اين موضوع را به فال نيك مي‌گيرم، شايد قسمت اينگونه بوده است. 
 

*در رابطه با بازي تيم ملي و بوسني چه صحبتي داري؟

از برد تيم ملي خوشحال شدم. بازيكنان ما در نيمه‌اول چندان خوب نبودند اما در نيمه‌دوم به خود آمدند و نتيجه را جبران كردند و به پيروزي رسيدند.
 

*قطبي در اظهارنظري اعلام كرده كه تيم ايران قهرمان جام ملت‌هاي آسيا خواهد شد؟

با اين بازيكنان تيم ملي مي‌تواند در آسيا موفق شود و تيم ما توانايي انجام كارهاي بزرگ را دارد.

گفت و گو : ناصر گراگزلو

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)