خبرگزاری پرسپولیس : بازیکن سابق تیم ایتالیا گفت: امروز به خاطر هواداران پرسپولیس اینجا هستم و دوست دارم شادی آنها را ببینم.

فرانکو باره‌سی که به دعوت باشگاه پرسپولیس برای تماشای دربی 76 به ایران سفر کرده است، صبح امروز در نشست خبری که در هتل آزادی برگزار شد، در خصوص سفرش به ایران گفت: خیلی خوشحالم که برای اولین بار به ایران آمدم. از رویانیان به عنوان مدیر عامل باشگاه تشکر ویژه‌ای دارم از اینکه حضورم در ایران با برگزاری دربی بزرگ این کشور مصادف شده است، هیجان زده هستم.

وی با بیان اینکه چیزی که مشاهده می‌کنم باور کردنی نیست، افزود: فکر می‌‌کنم هواداران ایرانی همیشه دوست دارند از لحاظ شور و اشتیاق بهترین باشند و خودشان را نشان دهند و مطمئنا این عشق و علاقه هر جایی پیدا نمی‌شود.

باره ‌سی در خصوص فوتبال ایران گفت: فوتبال شما در حد بین‌المللی بالایی نیست چرا که هنوز دانش فوتبال حرفه‌ای در آن پیاده نشده است.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه کدام یک از بازیکنان ایرانی را می‌شناسد، گفت: مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی را می‌شناسم چون اخبار آنها همواره در اروپا منتشر می‌شود و از آن موقع با چنین بازیکنانی آشنا شدم البته رحمان رضایی هم در اروپا بازی می‌کرد و او را می‌شناسم. ضمن اینکه علی دایی یکی از بزرگترین بازیکنان ایرانی است.

اسطوره فوتبال ایتالیا در خصوص دیدگاهش در مورد کشور ایران تاکید کرد: در ایتالیا همواره اخبار در مورد ایران راجع به سیاست است و خبرها در خصوص جنگ ایران و رژیم صهیونیستی منتشر می‌شود. ما قبل از سفر به ایران ذهنیت متفاوتی داشتیم اما حالا که آمدیم یک چیز متفاوت از آنچه که در رسانه‌ها پخش می‌شد را دیدیم. مردم خیلی مهربان هستند و زندگی آرامی بین خانواده‌ها در ایران در جریان است.واقعا ایران کشور زیبایی است.

بازیکن سابق میلان ایتالیا در مورد کارلوس کی‌روش، مربی تیم ملی ایران گفت: کی‌روش تجربه بین‌المللی بزرگی در فوتبال دارد. از لحاظ شخصیتی او را نمی‌شناسم ولی وی مربی کاملا حرفه‌ای است و به نظرم کی‌روش می‌خواهد بهترین کار را در ایران ارائه دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که هیچ گاه کی‌روش به عنوان نفر اول در هدایت تیم‌ها موفق نبوده است، عنوان کرد: نمی‌توانم کلمه بدی را به کار ببرم تا کسی را ناراحت کنم. نمی‌دانم شرایط وی در فوتبال ایران چگونه است و چه امکاناتی دارد. هر مربی استراتژی خاص خودش را دارد و ابزاری که در اختیارش قرار می‌گیرد مهم است.  امیدوایم کی‌روش با تیم ملی ایران موفق باشد.

وی در خصوص علت محبوبیتش و همچنین در مورد مقایسه‌اش با مالدینی گفت: چیز خاصی در مورد مالدینی نمی‌توانم بگویم. این بازیکن از بازیکنان بزرگی بوده که همه کار برای میلان کرده است. مالدینی یکی ازبازیکنان مطرح، خوب و دوست داشتنی است و مسابقه‌ای بین من و مالدینی نیست. در مورد علت محبوبیتم هم نمی‌دانم چه باید بگویم و من بیشتر یک آدم ساده هستم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد دربی میلان و مقایسه‌اش با دربی کشورمان گفت: در اینجا و در بیرون از مسابقه هیجانی که بین مردم و هواداران است مهمتر از خود بازی دربی است اما داخل مسابقه هم مطمئنا هر کسی دوست دارد با کیفیت خوب خودش را ارائه کند. دوست دارم تفاوت دو تیم بزرگ ایران را از لحاظ کیفیت امروز از نزدیک تماشا کنم.

وی در مورد وضعیت میلان در فوتبال ایتالیا و صدرنشینی یوونتوس تاکید کرد: در دو سال اخیر یوونتوس تغییر و تحولات بزرگی داشته است و به همین دلیل نیز مدرن شده است. اما از سوی دیگر میلان 7 بازیکنش را از دست داده و به تازگی تغییراتی را آغاز کرده است.

وی همچنین درباره تیم ملی ایتالیا گفت: تیم ملی ایتالیا در حال حاضر تیم جوانی است و کیفیت خوبی دارد. اما متعتقدم می‌توانیم یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی باشیم.

باره‌ سی در پایان در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد پیش‌بینی‌اش از دربی 76 ام گفت:‌ امروز به خاطر هواداران پرسپولیس اینجا هستم و دوست دارم خوشحالی هواداران این تیم را ببینم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)