مرجع خبری پرسپولیس : از اين هفته به خاطر شرايط ويژه روزه‌داران قرار است بازي‌هاي ليگ در طول ماه رمضان زير نور برگزار شود و در اين ميان اميدواريم درعين تزكيه و تصفيه روحي تك‌تك اهالي فوتبال كه مي‌تواند به پاكي و سلامت اخلاقي اين رشته كمك كند.

پرسپوليس – صباي قم
با كسب اولين پيروزي ليگ نهم در همدان اوضاع تيمي قرمزهاي پايتخت كمي تا قسمتي بهتر شده است ولي مشخصا مسوولان اين تيم مي‌دانند كه اولين برد در واقع شروع كار است و انتظارات از اين تيم به مراتب فراتر از اينهاست. پرسپوليس به گفته كرانيكار كم‌كم به هماهنگي‌هاي لازم دست پيدا مي‌كند و مرد كروات هم در حال شناخت تركيب اصلي تيمش است و حالا در اولين مسابقه‌اي كه در آزادي و در حضور طرفدارانش برگزار مي‌كند، تا حدودي بايد چهره واقعي پرسپوليس در ليگ نهم رو شود، اما در آن سوي ميدان هم صبا تيم دست و پا بسته‌اي نيست. كسب 2 پيروزي در 3 مسابقه گذشته باعث شده فعلا بالاتر از ميزبان فرداشب خود در جدول رده‌بندي بايستد و در عين حال با نفرات خوبي كه بخصوص در خط مياني در اختيار دارد، مي‌تواند هرگونه سهل‌انگاري و كم‌كاري قرمزها را بسختي عقوبت كند. اگر مشكلات مالي پرسپوليس براي اين تيم حاشيه درست نكند مي‌توان اميدوار بود كه يك بازي خوب و جذاب را در ورزشگاه آزادي شاهد باشيم. اگر مشكلات ثبت قرارداد عادل كلاه‌كج و صدور كارت بازي او حل شود، رويارويي او با تيم سابقش مي‌تواند بر هيجانات اين مسابقه بيفزايد، همچنان كه مهدي واعظي و ابوالفضل حاجي‌زاده هم در اردوي صبا وضعيت مشابهي نسبت به پرسپوليس دارند

نگاهی گذرا بر ادامه بازی ها ….

مسوولان هم با ديدن نواقص ورزشگاه‌ها براي بازي در ساعات پاياني روز كه نياز به نور كافي است، اينبار كمر همت ببندند تا بلكه براي سال آينده چنين مشكلاتي نداشته باشيم چون در حال حاضر و طبق اعلام سازمان ليگ حدود 4 ورزشگاه فاقد امكانات كافي براي برگزاري مناسب بازي‌ها زير نور هستندو حتي سازمان ليگ اولتيماتوم داده كه در صورت برطرف نشدن اين مشكل، بازي‌هاي تيم‌هاي ميزبان در اين ورزشگاه‌ها بايد به استاديوم‌هايي در استان‌هاي مجاور منتقل شود. آيا مسوولان ورزشگاه‌ها و ادارات كل تربيت بدني استان‌ها در اين ماه مبارك نسبت به رفع نواقص و احقاق خواسته به حق اهالي فوتبال و ورزش پاسخ مثبت خواهند داد؟ به هر حال با اين ديباچه سراغ بازي‌هاي هفته چهارم ليگ برتر مي‌رويم، مسابقه‌هايي كه در آن كم‌كم چهره مدعيان واقعي عيان مي‌شود، هرچند هنوز براي قضاوت كمي زود است.

بعد از شكست وحشتناك 4 صفر در قزوين، حالا قوي سپيد بال شكسته خزر در جستجوي ترميم و مرهمي براي زخم‌هايش است و چه فرصتي بهتر از رويارويي با تيم پرطرفدار استقلال كه ورزشگاه را مملو از جمعيت مي‌كند و به تيم‌هاي رقيب هم انگيزه مضاعفي مي‌دهد. البته ملوان‌ها بايد مراقب باشند كه گل اول بازي را دريافت نكنند چون استقلال طي 3 بازي گذشته بدون گل خورده، ثابت كرده كه دفاع مستحكمي دارد و در سيستم بازي مرفاوي هم كه پيروزي با حداقل‌ها در اولويت‌ قرار دارد، گل زدن به استقلال وقتي از حريفش جلو افتاده باشد، جزو اعمال شاقه محسوب مي‌شود.

البته استقلال به رغم دراختيار داشتن مجموعه‌اي مناسب از بازيكنان و همچنين كسب 7 امتياز از 3 مسابقه گذشته‌اش آن هم بدون گل خورده نتوانسته رضايت اهالي فوتبال را جلب كند. چون نوع بازي اقتصادي و نتيجه‌گراي اين تيم با مهره‌هاي نامدارش اصلا شباهتي به تيم‌هاي قدرتمند ندارد و مسلما ادامه اين شيوه حتي با پيروزي‌هاي متوالي نخواهد توانست باعث رضايت طرفداران پرشمارش باشد.البته فعلا مرفاوي فقط به فكر جمع‌آوري امتيازهاست، كاري كه تا به حال در انجام آن تا حد زيادي موفق بوده است.

سپاهان اصفهان – استقلال اهواز
قلعه‌نويي دوباره به اهوازي‌ها رسيد

رويارويي با استقلال اهواز براي امير قلعه‌نويي سرشار از خاطرات متناقض و تلخ و شيرين است.

او در ليگ سوم، قهرماني را به خاطر شكست در اهواز مقابل اين تيم از دست داد و در عوض فصل گذشته در قالب سرمربي استقلال مقابل همين تيم با زدن 6 گل از بحران خارج شد و استارت منجر به قهرماني تيمش را از رتبه هفدهم به سمت بالاي جدول زد. حالا وضعيت ژنرال در نصف جهان هم با 2 شكست در 3 مسابقه تا حدودي قمر در عقرب شده و رويارويي با استقلال اهواز شايد بتواند مايه خروج از بحران سپاهان و مايه نجات قلعه‌‌‌نويي شود. البته اهوازي‌ها را هم نمي‌شود خيلي دست‌كم گرفت، حضور مربي باهوشي چون خداداد عزيزي روي نيمكت اين تيم همراه با تك چهره‌هاي آبي‌پوش مي‌تواند حتي در اصفهان هم براي سپاهان دردسرساز باشد، هر چند زردپوشان حاشيه زاينده‌رود در بازي با مس ثابت كردند كه در اصفهان خيلي متفاوت با بيرون از خانه هستند ولي به هر حال تيم مقابل هم تاكنون در 3 بازي گذشته‌اش هيچ باختي را متحمل نشده است.

سايپا – پيكان
تجديد ديدار ياران آشنا

محمد مايلي‌‌كهن و حميد درخشان بيش از يك دهه از طلايي‌ترين دوران فوتبال خود را در كنار يكديگر در پرسپوليس پشت‌سر گذاشته‌‌اند و به خصوصيات يكديگر كاملا آشنا هستند. حالا آنها در قالب سرمربيان دو تيم سايپا و پيكان رودرروي هم قرار مي‌گيرند تا تكليف يكي ديگر از بازي‌هاي هفته چهارم را مشخص كنند. سايپا بعد از باخت تحقيرآميز هفته اول مقابل ذوب‌آهن با دو پيروزي خفيف و متوالي مقابل شاهين بوشهر و راه‌آهن به اوضاع خود سر و سامان داده و تا رده ششم جدول صعود كرده است و فردا ميزبان پيكاني خواهد بود كه در دو هفته اول اصلا حال و روز خوبي نداشت ولي پيروزي قاطع و صد البته تا حدودي ناباورانه 4 صفر اين تيم برابر ملوان باعث شد تا نگاه‌ها به تيم قزويني تا حدود زيادي فرق كند و مسلما از اين به بعد حريفان دست به عصاتر مقابل شاگردان درخشان حاضر خواهند شد. تيم پيروز اين ميدان مي‌تواند به كسب يكي از رتبه‌هاي خوب جدول رده‌بندي حداقل در نيم فصل نخست اميدوار باشد، هر چند كه هيچ‌يك از دو تيم و بخصوص پيكان هنوز با مدعيان جدي ليگ نهم رودررو نشده‌اند.

ابومسلم خراسان – ذوب‌آهن اصفهان
موعد انتقام منصور خان و شركا

سياه‌جامگان مشهدي كه حسابي از قضاوت بازيشان در هفته گذشته شاكي هستند، فردا در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد پذيراي صدرنشين ليگ يعني ذوب‌آهن خواهند بود. ذوبي‌ها با كمترين تغيير ممكن نسبت به فصل گذشته تقريبا همان تيم خوش‌نقش و هماهنگ ليگ هشتم هستند كه البته بار تجربي بيشتري نسبت به قبل دارند و آنها فراموش نكرده‌اند كه تحقيرآميزترين شكست‌هاي خود در فصل گذشته را از همين ابومسلم خوردند كه تا روز آخر جزو مدعيان سقوط بود. باخت 4 صفر در مشهد و 3 صفر در اصفهان براي ذوبي‌‌ها كه در نهايت ليگ هشتم و قهرماني‌اش را به خاطر تفاضل گل به استقلال واگذار كردند، خيلي گران تمام شد و حالا منصور ابراهيم‌زاده همراه با بقيه مربيان و بازيكنان در صدد هستند تا انتقام آن شكست‌هاي تلخ را از مشهدي‌ها بگيرند. دست بر قضا خوب موقعي هم به مشهد آمده‌اند چون ابومسلم هنوز حال و روز خوشي در ليگ نهم ندارد و حتي نتوانسته از 3 بازي قبلي خود يك پيروزي به دست آورد. البته در طرف مقابل ناصر پورمهدي هم گرچه حمايت قاطع و لفظي مديرعامل ابومسلم را پشت سر خود مي‌بيند ولي ناصرخان كه به‌رغم سال‌ها حضور در ليگ برتر، امسال اولين تجربه سرمربيگري خود را پشت سر مي‌گذارد حتما خوب مي‌داند كه حمايت‌هاي كلامي قاسمي در صورت تداوم نتايج ضعيف در ليگ به سرعت قابل تغيير خواهند بود.

تراكتورسازي تبريز – راه‌آهن تهران
حال و روز متفاوت

تبريزي‌هاي سرخپوش كه پس از 8 سال دوري از ليگ برتر دوباره به سطح اول فوتبال ايران بازگشته‌اند در بررسي كلي شرايط تا به حال فراتر از انتظار ظاهر شده‌اند و با توجه به انجام 2 بازي از 3 مسابقه قبلي، كسب 4 امتياز مي‌تواند شروع خوبي براي تراكتورسازان محسوب شود بخصوص كه تساوي خانگي آنها مقابل صدرنشين فعلي يعني ذوب‌آهن در شرايطي حاصل شد كه تيم ميزبان استيلاي همه‌جانبه‌اي بر ميهمان خود داشت و بي‌دقتي در زدن ضربات آخر فقط مانع از برد اين تيم شد. حالا شاگردان كمالوند كه در هفته سوم، يك پيروزي پرگل و روحيه‌بخش در بوشهر كسب كرده‌اند با اعتماد به نفس بيشتر آماده‌اند تا پذيراي حريفي باشند كه اوضاع چندان روبه راهي ندارد. راه‌آهن با هدايت ارني براندتس هلندي شروع خوبي داشت و تيم‌‌پرمهره فولاد را در افتتاحيه ليگ نهم از پيش رو برداشت ولي دو‌شكست متوالي مقابل ملوان و سايپا كه اولي با حاشيه‌هاي فراوان اخلاقي و انضباطي هم حاصل شد، باعث سقوط زردپوشان به رتبه سيزدهم جدول رده‌بندي شده است. پيروزي براي هر يك از دو تيم مي‌تواند صعود چندپله‌اي در جدول را به همراه داشته باشد ولي بدون تعارف، تساوي هيچ دردي از آنها درمان نخواهد كرد.

استيل آذين – شاهين بوشهر
حريفي براي بازسازي روحيه

استيل آذين پس از دو پيروزي متوالي در آغاز ليگ نهم، هفته گذشته در اصفهان بدجوري زمين‌گير شد تا ضمن تحمل باخت 3 يك صدر جدول را هم دودستي تقديم تيم اصفهاني ذوب آهن بكند. شاگردان استيلي بيشتر از هر چيز به بازسازي روحيه، احتياج دارند و اين مهم جز با پيروزي و رسيدن به امتياز 9 حاصل نخواهد شد. از بخت مساعد قرمزهاي تازه‌وارد تهراني، حريف مناسبي براي رسيدن به هدف پيش روي آنها قرار دارد چون شاهين بوشهر همان‌طور كه حدس زده مي‌شد نه از لحاظ نيروي انساني و نه از بابت كادر فني خود تيمي نيست كه در نگاه اول قابليت بقا در ليگ برتر را داشته باشد و دو شكست متوالي در هفته‌هاي دوم و سوم هم كه اين تيم يك امتيازي را به رده شانزدهم جدول نزول داده است، شاهدي بر اين مدعاست و استيل آذين حتي مي‌تواند به يك تمرين گلزني زير نور هم فكر كند. حالا استيلي مي‌تواند از حريف نسبتا ضعيف خود بهره‌ برده و با استفاده از نفرات نامداري چون زندي، مهدوي، كاويانپور و … كه در خط مياني خود دارد سيستمي اتخاذ كند تا تمام بار تهاجمي اين تيم روي دوش كريمي نباشد،‌ ولي براي شاهين بوشهر فعلا هيچ نسخه‌اي نمي‌توان تجويز كرد چون در مقام مقايسه بضاعت دو تيم كسب يك امتياز از آوردگاه فرداشب مي‌تواند مشابه فتح قسطنطنيه براي بوشهري‌ها باشد.

مس كرمان – پاس همدان
آبي‌هاي درجه دو در كما

حضور جمعي از استقلالي‌هاي قديمي وجه مشخصه ديدار فرداشب دو تيم در كرمان است. پرويز مظلومي به عنوان سرمربي به همراه بازيكناني چون سامره، قرباني و منيعي در مس كرمان و حضور كاظم اوليايي (مديرعامل)، منصور پورحيدري (مدير فني)، عليرضا منصوريان (سرمربي) و يدالله اكبري(بازيكن) در تيم پاس عملا رويارويي دو تيم بحران زده را به مصاف استقلالي‌هاي سابق تبديل كرده است. هيچ يك از دو تيم حال و روز مناسبي در جدول رده‌بندي ندارند و با يك امتياز از 3 مسابقه در وضعيت بدي قرار دارند و اين مساله براي مس كه جدا از در اختيار داشتن نفرات نامدار بايد در ليگ قهرمانان آسيا هم نماينده ايران باشد، بسيار تلخ و ناگوار است. هر چند گفته مي‌شود هنوز پرويز مظلومي مورد اعتماد باشگاه مس است و تا هفته دهم خطري او را تهديد نمي‌كند، ولي ادامه روند ناكامي‌ها مي‌تواند شرايط را عوض كند. بخصوص كه در اين بازي خانگي ديگر جاي هيچ توجيهي براي ناكامي با اين ستاره‌هاي نامدار وجود ندارد. البته اوضاع براي منصوريان هم جالب‌تر از پرويزخان نيست ولي در اولين تجربه سرمربيگري و با توجه به بضاعت پاس ممكن است فرجه بيشتري به سرمربي پاس داده شود.

 

فولاد خوزستان – مقاومت سپاسي
تست آقاي عصباني از مهابادي شگفتي‌ساز

تا همين جا هم مقاومت سپاسي فراتر از انتظار ظاهر شده است. گرچه هنوز كاكوها با خاطرات شاغلام در خاطر خود تباني مي‌كنند، ولي داوود مهابادي جوان در نقش سرمربي مقاومت چشم‌ها را به خود خيره كرده است و با ارائه بازي‌هايي خوب و كسب 7 امتياز فعلا در مكان دوم جدول رده‌بندي قرار دارد. البته هيچ‌كس از مقاومت سپاسي انتظار مدعي بودن ندارد و سقف پيش‌بيني‌ها براي اين تيم حضور در نيمه بالايي جدول است ولي فعلا ايام به كام مهابادي و زردپوشان شيرازي است و از اين موقعيت لذت مي‌برند. فردا شب او بايد مقابل مرد كهنه‌كار كروات تست بدهد تا مشخص شود عيار تيمش چقدر است. در حالي كه تيم ميزبان به‌رغم جذب نفرات نامدار و يك مربي سرشناس تا به حال در نتيجه‌گيري اصلا موفق نبوده و با يك امتياز و فقط به خاطر تفاضل گل بهتر در مكان پانزدهم جدول ايستاده است. بوناچيچ كه به عصبانيت و تندمزاجي در فوتبال ايران شهره شده و در هفته سوم هم نشانه‌هاي ديگري از اين ويژگي رفتاري خود را در كنار زمين بروز داد بايد هرچه سريع‌تر راهكاري پيدا كند تا تيمش از اين وضعيت بحراني خلاص شود. اين كه او فرداشب بتواند مقابل تيم شگفتي‌آفرين مقاومت به اين مهم دست يابد غيرقابل باور نيست ولي كار دشواري است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)