مرجع خبری پرسپولیس : سيروس محبوب نه تنها تاجر شتر نيست كه تاكنون به جز يك بار هيچ وقت شتر را از نزديك نديده است. قابل پيش‌بيني بود مطلبي كه به عنوان «اتوبيوگرافي» از زبان محجوب روي يكي از سايت‌ها قرار گرفته بود و او را تاجر شتر معرفي كرد كه يكبار گذرش به انگليس و جلوي استاديوم نيوكاسل افتاده و پس از آن هوس خريد اين باشگاه به سرش زده است.

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ورزشی پارسیان،  تنها نقطه مشترك داستاني كه ديروز در این سایت در مورد سرنوشت «محجوب» به چاپ رسيد با واقعيت، شروع يك مرد بي‌پول با فكر اقتصادي از جايي زير صفر است و بالا كشيدن خودش تا آنجا كه به عنوان يكي از تاجران سرشناس در دنياي اقتصاد شناخته مي‌شود. مردي كه كارگر ساده‌اي روي لنج بوده است و در هتل ملحفه عوض مي‌كرده، اما حالا خودش هم كشتي دارد و هم هتل. اگر مي‌خواهيد اطلاعات بيشتري از پيشنهاد محجوب به پرسپوليس داشته باشيد و بدانيد چگونه ممكن است يك نفر با شعار استفاده اقتصادي پاي به پرسپوليس بگذارد و وعده سالي شش ميليارد تومان بدهد و به سود هم فكر كند.
توافقنامه‌اي كه امضا شد
ماجرا از آنجا آغاز شد كه قائم‌مقام باشگاه پرسپوليس به نام «منتظر موعود» در دوبي سراغ محجوب مي‌رود و خود را نماينده باشگاه پرسپوليس معرفي مي‌كند و از محجوب مي‌خواهد كه اگر در حال حاضر هم مثل زمان غمخوار علاقه‌مند به سرمايه‌گذاري در پرسپوليس است پا پيش بگذارد. محجوب هم اتفاقا از اين پيشنهاد استقبال مي‌كند و بلافاصله تفاهمنامه‌اي روي كاغذ آمده و دو طرف پاي آن را امضا مي‌كنند. توافقنامه‌اي كه اگر امروز خواست محجوب توسط سازمان تربيت بدني تعيين نشود قابل استناد است اما محجوب حاضر نيست از آن به عنوان اهرم فشار استفاده كند.


هدفگذاري روي 5 ميليون هوادار پرسپوليس
پيشنهاد اوليه محجوب گرفتن «برند» پرسپوليس بوده است و در مقابل آن پرداخت شش ميليارد تومان در طول سال. برگرداندن اين پول در توان اين مرد اقتصادي هست يا حداقل چنين ادعايي دارد. او پنج ميليون نفر از هواداران پرسپوليس را هدفگذاري كرده است. اگر آنها لوازم روزمره زندگي خود و نياز ايشان از اتومبيل تا مسكن و حتي خودرو و خوراك را از كانال موسسه تحت پوشش او مرتفع كنند او نه تنها مي‌تواند رقم مورد نظرش را به پرسپوليس پرداخت كند كه سود قابل توجهي هم در كنار آن خواهد برد. فقط كافيست حساب كنيد كه اين پنج ميليون نفر در سال فقط 200 هزار تومان به او سود برسانند. رقم فوق‌العاده بزرگ خواهد شد. اينطور نيست؟
80 هزار طرفدار پرسپوليس در لس‌آنجلس
او در پيشنهاد خريد برند پرسپوليس بيرون از مرزهاي ايران را هم ديده است. آمارهاي آقاي بيزينس من مي‌گويد پرسپوليس 80 هزار نفر هوادار فقط در لس‌آنجلس آمريكا دارد، پس چرا از آنها سود اقتصادي نبرد؟ اما همين مساله باعث نگراني مسوولان ورزش ايران است كه مبادا از برند پرسپوليس سوءاستفاده شود. اما گفته مي‌شود در پيشنهاد اوليه محجوب او حاضر شده ضمانت‌هايي را بدهد كه مطابق قوانين و مقررات و عرف رايج ايران از برند پرسپوليس استفاده كند و موقعيت خاص اين باشگاه و شان و منزلت آن را در نظر بگيرد. اما همين تعهدات هم براي مسوولان سازمان تربيت بدني كافي نبوده و پيشنهاد اوليه رد شده است.
تاسيس بانك، موزه و فروشگاه‌هاي پرسپوليس
اما در طرح اقتصادي محجوب براي پرسپوليس طرح‌‌هاي مختلفي وجود داشته است. مثل تاسيس بانك پرسپوليس كه سهام آن به سهامداران واگذار مي‌شود و تاسيس فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي پرسپوليس در شهرستان‌ها با اسم باشگاه. براي اين مورد آخر حتي از بازيكنان تيم هم استفاده مي‌شود. آنها هر هفته با گرفتن حق ماموريت به اين فروشگاه‌ها مي‌روند و لوازم تيم با امضاي آنها فروخته مي‌شود. موزه پرسپوليس از ديگر طرح‌هاي محجوب است. جايي كه اسناد، عكس‌ها و يادگاري‌هاي مردان گذشته پرسپوليس در آن جمع مي‌شود و هواداران مي‌توانند با پرداخت بليت از آن ديدن كنند.
براي پول آمده نه ثواب
شايد بگوييد چرا محجوب اجازه مي‌دهد فكرهاي اقتصادي‌اش به اين راحتي لو برود. جواب خيلي ساده است او نگران دزديده شدن اين طرح‌ها نيست چرا كه معتقد است عملي كردن اين طرح‌ها از پس هر كسي برنمي‌آيد و فقط اوست كه ابزار عملي كردن فكرهاي خودش را دارد.او معتقد است كه پرسپوليس مي‌تواند سالي 100 ميليارد تومان درآمد داشته باشد و به خاطر همين تفكر اقتصادي هم پا به اين عرصه گذاشته است. نزديكان او از قولش شنيده‌اند كه برخلاف ديگراني كه از انجام وظيفه و با شعار تكليف جلو آمده‌اند محجوب علاوه بر آن به دنبال سود اقتصادي هم هست و اين نكته را پنهان نمي‌كند.
پيشنهاد هولدينگ و دادن تمام هزينه‌هاي پرسپوليس
بعد از رد شدن طرح خريد برند. محجوب با پيشنهاد يك هولدينگ اقتصادي دوباره بازگشته است. يعني تشكيل يك سازمان اقتصادي به نام پرسپوليس كه 59 درصد سهام آن متعلق به خود او باشد و 49 درصد ديگر در اختيار مسوولان ورزش ايران. تفاوت اين پيشنهاد با پيشنهاد قبلي اين است كه او تمام هزينه‌هاي پرسپوليس را تقبل مي‌كند حتي اگر اين رقم بيش از شش ميليارد تومان باشد و طرف سازمان هم تعهد مي‌‌دهد كه دخل و تصرفي در امور اقتصادي نداشته باشد. در اين صورت او تضمين مي‌دهد حتي اگر اين شركت ضرر كرد باز هم تمام هزينه‌هاي پرسپوليس پرداخت شود.
قول آوردن بارسلونا به ايران
محجوب در پيشنهاد دوم چند ويژگي را هم پيش‌روي مسوولان ورزش ايران روي ميز گذاشته است. او مدعي است كه مي‌تواند باشگاه بارسلونا را به ايران بياورد و مقابل پرسپوليس قرار دهد. هزينه‌هاي اين بازي پاي او و البته سود آن را هم خودش برمي‌دارد. در فرمول او حتي خريد بازيكنان و مربيان بزرگ هم ديده شده است. به اين شكل كه او اسپانسر مربيان بزرگ مي‌شود و آنها را به ايران مي‌آورد بحث فني مال پرسپوليس و بخش اقتصادي هم براي او.
550 ميليون لنگ امضاي رييس
قرارداد با محجوب و ثروتمند شدن پرسپوليس لنگ امضاي رييس سازمان است. اتفاقي كه گفته مي‌شود اگر بيفتد مطابق تعهد او صبح فرداي آن مبلغ 550 ميليون تومان به عنوان پيش‌پرداخت به حساب پرسپوليس واريز مي‌شود. اما هنوز مسوولان سازمان به او چراغ سبز نشان نداده‌اند. گفته مي‌شود او براي اهالي سازمان ضر‌ب‌الاجل 10 روزه تعيين كرده است. به اين معني كه يا تا هشت روز ديگر تكليف او را مشخص خواهند كرد و يا براي هميشه پيشنهاد خودش را از روي ميز مذاكره برخواهد داشت. اما آيا تا آن تاریخ رييس جديد فرصت كرده كه نگاهي به اين پرونده عجيب بيندازد؟
او سهام نمي‌خواهد
محجوب را بسياري با حسين هدايتي مقايسه مي‌كنند اما از قول او گفته شده كه اگر پرسپوليس مجاني هم فروخته شود او حاضر به خريد اين باشگاه در ورزش نيست و فقط همكاري و تعامل اقتصادي را ترجيح مي‌دهد. البته اين موضوع در مورد نيوكاسل متفاوت است گفته مي‌شود محجوب براي يكي از طرح‌هاي اقتصادي جهاني‌اش به دنبال خريد امتياز نيوكاسل است كه البته آن پروژه هم لنگ جواب‌«ش» مالك اين باشگاه است. خبر موثق ديگر اينكه اگر روزي او نيوكاسل را بخرد قطعا از حضور علي دايي در اين تيم استفاده خواهد كرد و سر وعده گذشته‌اش هست.
تاكتيك‌هاي فوتبال در زمين زندگي
آخرين نكته در مرور پرونده آقاي بيزينس من عشق فوتبال جمله‌اي فلسفي است كه از خود او نقل مي‌شود: «من مديون تاكتيك‌هاي فوتبال هستم اما نه در زمين فوتبال كه در زمين زندگي و اقتصاد.»


 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)