پرسپولیس نیوز : پیشکسوت سابق پرسپولیس گفت: پرسپولیس فقط نمی‌تواند به جام حذفی فکر کند و سهمیه آسیایی باید در لیگ کسب شود.

بازیکنان پرسپولیس باید خارج از زمان تمرین هم برای آماده شدن تلاش کنند.

حمید استیلی افزود: پرسپولیس در نیم فصل دوم لیگ استارت فوق‌العاده‌ای در جام حذفی داشت که کار سختی بود. یحیی گل‌محمدی در دو بازی مقابل ملوان و نفت، خیلی خوب توانست تیم را جمع کند که با 10 گل زده در این دو بازی همراه بود اما شرایط لیگ با جام حذفی متفاوت است. جام حذفی فقط یک بازی است. تیمی که گل می‌خورد شیرازه‌اش از هم می‌پاشد. چون در صدد جبران هستند، جلوی حریف بازتر بازی می‌کنند و این فرصت خوبی برای پرسپولیس بود اما شرایط در لیگ فرق می‌کند.

وی افزود: در لیگ نتیجه مساوی وجود دارد و برابر پرسپولیس کسب تساوی آن هم در تهران یک پیروزی تلقی می‌شود، اما همین تساوی برای پرسپولیس با توجه به شرایط جدول کافی نیست و این خود باعث فشار و استرس می‌شود.

استیلی در ادامه تصریح کرد: پرسپولیس ابزار خوبی دارد. اکثر بازیکنان، ملی پوش یا در حد تیم ملی هستند، نیلسون هم که انصافا عالی کار می‌‎کند. باشگاه در تامین شرایط مناسب به خوبی عمل کرده است ولی بازیکنان باید با تلاش بیشتر این روند را تغییر بدهند. بازیکن حرفه‌ای باید در تمام 24 ساعت در اختیار باشگاه باشد و فقط به زمان تمرین بسنده نکند.

عضو کمیته فنی پرسپولیس پیرامون این مساله که به نظر می‌رسد بازیکنان پرسپولیس در لیگ مثل جام حذفی انگیزه ندارند گفت: به نظر من چنین تفکری نمی‌تواند درست باشد. نام پرسپولیس همیشه ایجاد انگیزه می‌کند. به خاطر هواداران و به خاطر فشاری که از سوی رسانه‌ها وجود دارد.

حمید استیلی خاطر نشان کرد: بازیکنان پرسپولیس باید تلاش خود را بیشتر کنند و این تلاش بیشتر از حریفان باشد. پرسپولیس در جام حذفی بازی‌های سختی دارد. آنها از مدعیان اصلی قهرمانی در جام حذفی هستند اما رقابت‌های حذفی پر از اتفاقات عجیب و غریب است و پرسپولیس نمی‌تواند فقط روی جام حذفی تمرکز کند. بازیکنان باید به کسب سهمیه آسیایی در لیگ فکر کنند.

استیلی درباره مشکلات گلزنی مهاجمان در لیگ افزود: عدم گلزنی فقط به مهاجمان مربوط نمی‌شود. البته این به آن معنی نیست که بازیکنان پشت هم مخفی شوند یا همدیگر را مقصر بدانند. در یک تیم فقط مربی می‌تواند درباره عملکردها صحبت کند و یک بازیکن فقط باید روی کار خودش متمرکز باشد. مهاجمان هم برای گلزنی باید تمرینات تخصصی داشته باشند و روی کار خود متمرکز باشند. اصولا زندگی ورزشی یک فوتبالیست تازه بعد از تمرین شروع می‌شود و بازیکنی که روی کار خود تعصب دارد همیشه در حال مراقبت و افزایش توانایی خود است. اشکان دژاگه را مثال می‌زنم که در ایران زندگی نکرد ولی طوری بازی می‌کند که همه می‌گویند از متعصب‌ترین نفرات تیم ملی است. این به فرهنگی بر می‌گردد که در آن رشد کرده است و در آن عمل گرایی وجود دارد. در آن فرهنگ عرق و تعصب فقط در تمرین یا زمان بازی به نمایش در نمی‌آید بلکه در همه لحظه‌ها در فکر و ذهن بازیکن جریان دارد و باعث می‌شود انرژی و آمادگی بیشتری را با خود به بازی ببرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)