پرسپولیس نیوز : نیلسون مدل کوچک‌شده‌ی عابدزاده است، او از نظر رفتار و شیوه‌ی دروازه‌بانی خیلی شبیه به عابدزاده عمل کرده است.

ادموند بزیک ستاره‌ی گل‌زن سال‌های نه چندان دور پرسپولیس که حالا به عنوان آنالیزور در این تیم فعالیت دارد، در بازی دیروز پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن در رقابت‌های جام حذفی یکی از همراهان سرخ‌پوشان بود. بزیک سال‌ها در اصفهان زندگی کرد و در تیم فوتبال سپاهان توپ زد. بزیک معتقد است که برد پرسپولیس، کلیدی‌ترین نتیجه‌ی فصل این تیم بوده است.

صحبت با فرهاد کاظمی  دلیل خاصی داشت ؟

خیلی وقت بود که همدیگر را ندیده بودیم و چند ماهی هم بود تلفنی صحبت نکرده بودیم. این برخورد طبیعی بود، چون کاظمی مربی مورد علاقه‌ی من است و با هم در سپاهان دوران خوبی را داشتیم.برایش آرزوی موفقیت کردم . البته نه در بازی دیروز .

به نظرت ذوب در لیگ می ماند؟

از دیدگاه فوتبال اگر بازی دیروز را مقیاس قرار دهیم، ذوب‌آهن باید در لیگ بماند اما معلوم نیست این تیم برابر آلومینیوم چه نتیجه‌ای بگیرد.آنها جام حذفی را جدی گرفتند و جلوی ما 120 دقیقه بازی کرده اند … باید ببینیم در بندرعباس چه می کنند .

قبول داری که خوب بازی نکردید؟

 مهم این است که در روز بدمان هم نمی بازیم . کبفیت در بازی های حذفی تحت تاثیر برد است . طبیعی است که به دنبال خود برد بودیم. پرسپولیس چندسالی هست که نتیجه نگرفته است و به این برد نیاز داشت.همه روی این تیم زوم هستند و باید جام ببرد . اگر دنبال کیفیت هستند ما در لیگ کیفیت خود را نشان داده‌ایم اما دیروز به دلیل اهمیت این دیدار بازیکنان استرس داشتند. اگر دقت کنید ذوبی‌ها که استرس نداشتند  بازی به مراتب بهتری را نسبت به بازی‌هایشان در لیگ نمایش دادند چون برعکس ما آنها در لیگ استرس دارند . البته در افت بازی ما زمین فولادشهر هم تاثیر داشت و ارتفاع آنجا بالاست .

پیروزی را مدیون نیلسون بودید . درست است؟

یک گلر خوب می‌تواند تیم را برنده کند. حتی زمانی‌که توپ از خط دفاع رد می‌شود هنوز امید هست که توپ گل نشود. نیلسون نقطه‌ی قوت تیم ماست و نمایش‌های خوبی داشته است.

تو با عابدزاده خیلی نزدیک بودی . او چقدر شبیه احمدرضاست؟

نیلسون مدل کوچک‌شده‌ی عابدزاده است. او از نظر رفتار و شیوه‌ی دروازه‌بانی خیلی شبیه به عابدزاده عمل کرده و توانسته بخشی از وجه‌ی عابدزاده را کسب کند و محبوب هواداران شود.به عقیده من نقطه ضعف پرسپولیس در این سال ها دروزاه بان بوده اما حالا نیلسون را داریم که بی اشتباه است . او تعصب خاصی هم به پرسپولیس دارد .

به جز نیلسون غلامرضا رضایی همجزو خوب های دوره شماست .

غلام در 9 بازی در دوران سرمربیگری یحیی گل‌محمدی در ترکیب اصلی بوده است و او کارهائی را انجام می‌دهد که سرمربی تکلیف می‌کند. ما هم که از بیرون تیم را می‌بینیم متوجه مسئولیت‌پذیری غلام می‌شویم. او دوندگی بسیار زیادی دارد و پاس گل هم خوب می‌دهد و جدا از شرکت در دفاع خوب هم گل می‌زند.حضور ثایت غلام یعنی اینکه کادرفنی به بازیکنان اطمینان دارد.

برعکس او ولی انصاری فرد و قاضی شرایط خوبی ندارند . حتی دیروز به هم پاس نمی دادند ؟

چون همه روی این دو نفر حساس شده‌اند این‌طور به نظر می‌رسد که باهم مشکل دارند. این طور نیست و در این بازی هر دو بهم پاس دادند.این دو بازیکن های خوبی هستند و بالاخره کیفیت شان را نشان می دهند .

پیش‌بینی برای پرسپولیس … ؟

در هفته‌های پائینی بیش‌تر با تیم‌های رده پائینی بازی داریم و از بالایی ها فقط تراکتور را پیش‌رو داریم. ولی متاسفانه فاصله مان طوری است که اگر هر شش بازی را هم ببریم نباید به مقامی بیش‌تر از چهارمی فکر کنیم.به نظر من قرعه خوبی داریم و باید با حداکثر امتیازات فصل را تمام کنیم .

با این شرایط تاسف نمی‌خوری که نهایتا چهارم می شوید؟

چرا. چون می‌توانستیم 6 امتیاز در نیم‌فصل اول از دست ندهیم . در زمان مربی قبلی با دوبازی می شد الان در کورس باشیم. البته در دوره ما هم باید امتیازات بیشتری می گرفتیم . مثلا  در بازی نفت آبادان هم اگر پنالتی اعلام می‌شد یا بازی آلومینیوم … با بازی صبا . اگر کمی قدر موقعیت‌ها را می‌دانستیم، الان در کورس قهرمانی بودیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)