پرسپولیس نیوز : مهدی مهدوی‌کیا می‌گوید امیدوار است محمد دادکان به فوتبال برگردد.

مهدي مهدوي‌كيا، كاپيتان سرخپوشان معتقد است پرسپوليس شانس اول قهرماني جام‌حذفي است و جالب آن‌كه از علاقه‌اش براي رويارويي تيمش با استقلال در فينال جام‌حذفي مي‌گويد. كيا در مصاحبه‌‌اي خواندني به سؤالات پاسخ داد.

*چرا در اصفهان بازي نكردي؟
ما بازي سنگيني را مقابل ذوب‌آهن برگزار كرديم. حساسيت اين ديدار هم خيلي زياد بود بازي كه به وقت‌هاي اضافه كشيده شد. در آن ديدار هم تعويض‌هاي ما دير انجام شد.

*يعني نسبت به تعويض‌ها اعتراض داري؟
نه من اعتراضي به تعويض‌ها سرمربي‌مان ندارم اتفاقاً معتقدم تعويض‌هاي گل‌محمدي درست بود چون محمد نوري را كه اضافه كرد براي تيم ما گل زد و بقيه هم خوب كار كردند.

*تو در دقايقي از وقت‌هاي تلف شده مربيگري مي‌كردي.
من كاري نكردم و هيچ دستور فني‌اي ندادم چون مربي تيم نبودم. آنجا هم اين‌قدر شلوغ بود كه صدا به صدا نمي‌رسيد، بنابراين من هم مربيگري نكردم فقط سعي كردم در 15 دقيقه پاياني كه خيلي هيجان‌ زيادي داشت به بقيه بازيكنان‌مان روحيه بدهم.

*برخي‌ها مي‌گفتند حق پرسپوليس مقابل ذوب‌آهن برد نبود و در اين بازي حق به حقدار نرسيد؟
در فوتبال قرار نيست هميشه حق به حقدار برسد اما با اين وجود بازي ما با ذوب‌آهن ديدار برابري بود. ما در آن ديدار بايد برنده مي‌شديم كه با يك بازي منطقي برديم و بايد بگويم در آن بازي خوب بازي كردن خيلي مهم نبود بلكه فقط بردن مهم بود كه ما برديم و به جمع چهار تيم برتر جام‌حذفي راه پيدا كرديم.

*در مورد نيلسون دوست داريم نظر شما را به عنوان كاپيتان اول تيم بدانيم.
به ‌نظر من بعد از عابدزاده، نيلسون بهترين دروازه‌باني است كه در اين چند ساله به پرسپوليس آمده و انصافاً خيال همه را راحت كرده است. او بعد از عابدزاده بهترين بوده و نشان داده كه يك گلر مطمئن است.

*شما اعتقاد داريد كه نقش نيلسون در پيروزي پرسپوليس مقابل ذوب‌آهن پررنگ‌تر از بقيه بازيكنان بوده يا او فقط اندازه يك نفر نقش داشته؟
من فكر مي‌كنم ضربه سري كه نيلسون مهار كرد يك مهار استثنايي بود چون اگر آن توپ گل مي‌شد واقعاً شرايط فرق مي‌كرد. به‌نظر من نقش نيلسون در پيروزي پرسپوليس مقابل ذوب‌آهن واقعاً پررنگ‌تر از ساير بازيكنان بود.

*بهترين اتفاق امسال براي مهدي مهدوي‌كيا چه اتفاق يا اتفاقاتي بوده؟
اتفاقات خوب زيادي امسال براي من رقم خورده اما در صدر آنها فكر مي‌كنم انتخابم در تيم قرن هامبورگ و حضور در جمع يازده بازيكن بود و اتفاق ديگر هم نظرسنجي‌اي بود كه مردم عزيز و هواداران دوست‌داشتني پرسپوليس به من رأي دادند و مرا به عنوان نفر دوم محبوب‌ترين بازيكن انتخاب كردند.

*به‌نظر شما چه تيمي قهرمان ليگ مي‌شود؟
با توجه به بازي‌هاي اخير و فاصله امتيازي كه وجود دارد من فكر مي‌كنم استقلال قهرمان ليگ شود چون اين تيم را شايسته قهرماني مي‌دانم و شانس آنها پس از برد تراكتور براي قهرماني زياد شده است.

*ولاتكو و پروويچ قول قهرماني پرسپوليس در جام‌حذفي را داده‌اند، به‌نظرت پرسپوليس قهرمان جام‌حذفي مي‌شود؟
هدف ما قهرماني در جام‌حذفي است. ما براي رسيدن به قهرماني دو مانع را پيش‌رو داريم كه اميدوارم با برداشتن اين دو مانع قهرمان شويم.

*شما به عنوان كاپيتان پرسپوليس فكر مي‌كنيد جاي تيم‌تان در ليگ قهرمانان آسيا خالي است؟
پرسپوليس بزرگترين تيم ايران به لحاظ محبوبيت و هوادار است. جدا از اينكه ما هميشه جزو چهار تيم بالاي جدول بوديم، پرسپوليس هميشه در آسيا 80، 90 هزار تماشاچي داشته، بنابراين حتماً جاي اين پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا خالي است اما ان‌شاءالله سال بعد حتماً در آسيا خواهيم بود.
*در مورد ولاتكو چه نظري داريد؛ بازيكني كه جاي شما در جناح راست بازي مي‌كند. او جايگزين خوبي در جناح راست بوده؟
ولاتكو در غياب چند بازيكن مصدوم، خوب براي پرسپوليس كار كرده و انصافاً در جناح راست عملكرد خوبي داشته است.

*به عنوان كاپيتان پرسپوليس ترجيح مي‌دهي در فينال با استقلال رودررو شويد يا سپاهان؟
من فكر مي‌كنم و البته ترجيح مي‌دهم استقلال در فينال باشد چون اين تيم شانس رسيدن به فينال را دارد، مضاف بر آن‌كه من ترجيح مي‌دهم با استقلال در فينال جام‌حذفي بازي كنيم چون آن برد براي ما و قهرماني در آن ديدار برايمان بهتر، دلچسب‌تر و شيرين‌تر خواهد بود و اميدوارم بعد از رقم خوردن اين اتفاقات به‌خوبي از پرسپوليس خداحافظي كنم.

*يك‌بار ديگر مي‌خواهيم بدانيم نقش نيلسون در پيروزي پرسپوليس و عملكرد آن در پرسپوليس چطور بوده؟
نيلسون گلري 37 ساله و بسيار خوب است، مضاف بر آن‌كه انسان بسيار خوبي به لحاظ اخلاقي نيز محسوب مي‌شود. دروازه‌باني كه حالا در نزد هواداران ما هم جزو محبوب‌ترين‌هاست.

*در مورد بازي با راه‌آهن چه صحبتي داري؟
ما در شش بازي پاياني ليگ هم فقط براي پيروزي به مصاف حريفان‌مان مي‌رويم و اميدوارم در ليگ به مقام چهارم برسيم جدا از آن‌كه حتماً قصد داريم در 15 دقيقه ابتدايي مثل بازي رفت شروع توفاني مقابل راه‌آهن داشته باشيم و كار اين تيم را يكسره كنيم.

*در مورد نظر راه‌آهني‌ها كه خواستار بازي با پرسپوليس در ورزشگاه خانگي‌شان بودند، شما چه نظري داريد؟
من فكر مي‌كنم ورزشگاه راه‌آهن اصلاً نمي‌تواند ميزبان خوبي براي پرسپوليسي باشد كه حداقل 20، 30 هزار هوادار خواهد داشت. اين درست است كه ميزباني حق تيم‌هايي است كه ميزبان هستند اما راه‌آهن، سايپا و پيكان تيم‌هايي هستند كه تماشاچي ندارند. موضوعي كه ما در جاي جاي دنيا چنين چيزي را نمي‌بينيم، مضاف برآنكه ورزشگاه‌هاي اين تيم‌ها هم فاقد استانداردهاي لازم است بنابراين مثلاً تيمي مثل پيكان چطور مي‌تواند در ورزشگاهش ميزبان ما يا استقلال باشد؟

*در مورد حضور دوباره دادكان در فوتبال چه نظري داريد؟
دادكان در چند سالي كه پست رياست فدراسيون را داشت خيلي قوي كار كرد و در آن مقطعي كه ايشان رياست فدراسيون را برعهده داشت همه‌چيز با آرامش پيش مي‌رفت. ما با رياست دادكان به جام‌جهاني و جام‌ملت‌ها راه پيدا كرديم اما در ادامه ايشان رفتند. من به شخصه اميدوارم دادكان دوباره برگردد چون معتقدم او مي‌تواند كارهاي مفيد و خوبي را دوباره در فوتبال ما انجام دهد.

*دوست داريم بگويي چه زماني مربيگري را آغاز مي‌كني؟
ان‌شاءالله بعد از پايان ليگ و جام‌حذفي در كلاس‌هاي B و A مربيگري شركت مي‌كنم، بعد از آن هم دوره‌ها و كلاس‌هاي لازم ديگري را در هامبورگ سپري مي‌كنم تا با دست پر وارد دنياي مربيگري شوم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)