کاپیتان اسبق استقلال می‌گوید در آسیا تفاوت میان بازیکن خاص و عادی از هم مشخص می‌شود.

علیرضا منصوریان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دیدار استقلال و العین گفت: من این بازی را دو بار دیدم، بعد از بازی استقلال در گفت و گویی به این مساله اشاره کردم که در آسیا تفاوت بازیکنان بزرگ و عادی مشخص می‌شود. ساموئل نمونه بسیار خوبی در این زمینه است. این بازیکن نزدیک 300 بازی در لیگ برتر انگلستان داشته و پشت گل این تیم به العین همه این 300 بازی را می‌توان دید. ضربه سر انتحاری او از پشت محوطه جریمه بزرگی او را نشان می‌دهد. شما دیدید که بعد از ضربه سر او بازیکن العین نقش بر زمین شد. مطمئنا اگر حیدری در این بازی بود، بازی روان‌تری را می‌دیدیم. من اعتقاد دارم استقلال در آسیا بسیار توانمند است.

او افزود: بردن العین که با اختلاف 12-13 امتیازی در صدر جدول امارات است کار کوچکی نیست. استقلال تیم بسیار کاملی است و جنسش جور است.

پیشکسوت استقلال در ادامه با اشاره به اعتراض عمران زاده به تعویضش گفت: اصول حرفه‌ای می‌گوید فوتبال و فوتبالیست‌ برای همدیگر هستند. کسی نباید بگوید چه زمانی به زمین برود و چه زمانی نرود. من خودم می خواستم با او صحبت کنم. فکر می‌کنم احساسی شده باشد. چند شب پیش هم با قلعه‌نویی بودم و حتما با او هم صحبت می‌کنم تا با گذشت و بزرگواری از این ماجرا چشم پوشی کند تا این مساله به استقلال ضربه نزند.

منصوریان در ادامه با تمجید از مهدی مهدوی کیا، افزود: چندی پیش در تلویزیون مهدی را دیدم که می‌گفت، پایان فصل از فوتبال خداحافظی خواهد کرد. مهدی از بازیکنان با سابقه و بزرگ ایران است. او همواره مودبْ، فهمیده و مشهور بود. در تیم ملی با وجود سن کمش همه دوستش داشتند. من فکر می‌کنم او تصمیم شجاعانه‌ای گرفته است، چرا که خداحافظی در اوج ذهنیت مثبت ایجاد می‌کند.

او در ادامه افزود: من در این چند ساله خداحافظی مثل خداحافظی خودم ندیدم و امیدوارم مراسم خوبی برای مهدی در نظر گرفته باشند. اگر مراسم خداحافظی برای مهدوی کیا بگذارند، من به دیده منت در استادیوم حاضر می شوم. گل محمدی و مهدوی کیا هر دو از دوستان من هستند و می ترسم چیزی بگویم و در روند پرسپولیس تاثیر ناخواسته‌ بدی بگذارم. به همین دلیل درباره تصمیمش چیزی نمی‌گویم.

بازیکن اسبق تیم ملی با اشاره به خاطراتش از مهدوی کیا گفت: با تیم ملی چین در دالیان بازی داشتیم که سعداوی و زرینچه به دلایل مصدومیت نتوانستند در آن دیدار حاضر شوند. در تمرینات مهدی از فاصله‌های دور مدام شوت زنی می‌کرد و می‌گفت فردا یک گل از راه دور می‌زنم که البته دو گل زد. همان طور که گفتم ما در آن دیدار دو غایب در جناح راست داشتیم. این مسایل دست در دست هم داد تا در آن دیدار مهدی در دفاع راست قرار بگیرد و همان موجب شد 10 سال در آلمان در همان پست بازی کند و سال‌های سال دفاع راست تیم ملی را به نام خود کند.

منصوریان در ادامه درباره وضعیت تیم امید هم گفت: امروز فهرست 25 نفره تیم امید را اعلام خواهیم کرد و پس از آن 29 اسفند عازم قطر خواهیم شد. اولین دیدار ما در قطر روز یکم فروردین است. البته 29 اسفند صبح که به دوحه می‌رسیم خودمان را آماده سال تحویل خواهیم کرد. همه چیز را با خود می‌بریم تا هفت سینی را در هتل بچینیم. پس از آن دو ساعت بعد از سال تحویل نخستین تمرین‌مان را برگزار خواهیم کرد و سپس آماده دیدار با مراکش می شویم.

وی با اشاره به اهمیت این تورنمنت گفت: قطر چون میزبان جام جهانی 2022 است، قصد دارد از هم اکنون تیمش را آماده این رقابت‌ها کند و آنها از همین حالا سرمایه‌گذاری‌شان را آغاز کرده‌اند. از این لحاظ تورنمنت قطر برایمان اهمیت دارد. ضمن این که ما چند بازیکن جدید مانند عالیشاه، جهانبخش و دهقانی را برای نخستین بار است که می‌خواهیم آزمایش کنیم.

سرمربی تیم زیر 22 سال ایران ادامه داد: از روز اول فروردین برای مسابقات نهایی زیر 22 سال آسیا آماده می شویم. پیش‌بینی مان این است که تا پایان آذر 15 تا 20 بازی دوستانه برگزار کنیم و باید پیش از حضور در مسابقات دو اردوی بلند مدت 15 روزه داشته باشیم تا با تمرینات بدنسازی سنگین تیم را آماده کنیم. در این مسابقات ما حریفانی از غرب آسیا داریم که فوتبال چرکی انجام می‌دهند و از آن طرف باید به مصاف حریفانی از شرق آسیا برویم که قدرتمند هستند. من امروز دیداری با کارلوس کی‌روش خواهم داشت، همچنین از فدراسیون خواسته‌ام همان نگاهی که به تیم ملی بزرگسالان دارد به تیم ملی امید هم داشته باشد، چرا که اگر نگاه‌مان به این تیم مانند 40 سال قبل باشد، به نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

منصوریان در پایان در پاسخ به این سوال که چه ضمانت اجرایی دارد که باشگاه‌ها بازیکنانشان را در اختیار تیم امید قرار دهند؟ گفت: بر اساس توافقی که بین من و کی‌روش و فدراسیون فوتبال انجام گرفته، اگر از این پس بازیکنی بنا به خواسته باشگاه از حضور در تیم امید سرپیچی کند به جای احضار بازیکن، سرمربی و مدیرعامل آن باشگاه به کمیته‌ انضباطی احضار خواهند شد. فدراسیون فوتبال هم در اجرای این توافقنامه بسیار مصر است و مطمئن باشید اگر مانند اردوهای قبل چنین اتفاقی بیفتد مدیرعامل و سرمربی باشگاه را به جای بازیکن احضار خواهیم کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)