به رويانيان گفتم فعلا عجله‌اي ندارم كه تيم آينده‌ام را انتخاب كنم. برخلاف برخي اخبار كه مي‌گويند من با رويانيان توافق كردم بايد بگويم توافقي انجام نشده

خيلي‌ها مي‌گويند بهترين بازيكن ليگ دوازدهم بود اما كارلوس كی‌روش صلاح را در اين مي‌بيند كه از او در قامت يك بازيكن جايگزين و نه فيكس استفاده كند. محمدرضا خلعتبري، بازيكني كه در ليگ 14 گل زد و 14 پاس گل داد، حالا چند تيم مطرح ليگ برتري و البته خارجي را خواهان خود می‌بیند. بازي مقابل قطر، پيشنهاد پرسپوليس و بحث عجمان بهانه‌اي شد براي صحبت با محمدرضا خلعتبري. بازيكني كه به اعتقاد خيلي از كارشناسان بايد در تركيب اصلي تيم ملي بازي كند. مصاحبه ایران ورزشی با خلعتبری را بخوانید:

خيلي‌ها دوست دارند بدانند داستان تو و عجمان امارات به كجا رسيد؟

در مورد رفتن به عجمان فعلا حرفي نمي‌زنم. منتظرم تكليف برخي مسائل روشن شود تا بعد از آن درباره پيشنهاد اين تيم اماراتي حرف بزنم.

در دبي رويانيان را ديدي؟

بله، ديدم و با او صحبت هم كردم.

در مورد حضور در پرسپوليس ديگر؟

دقيقا در اين زمينه با رويانيان حرف زدم.

نتيجه چه شد؟

به رويانيان گفتم فعلا عجله‌اي ندارم كه تيم آينده‌ام را انتخاب كنم. برخلاف برخي اخبار كه مي‌گويند من با رويانيان توافق كردم بايد بگويم توافقي انجام نشده و من گفتم بعد از بازي مقابل كره جنوبي جدي‌تر صحبت مي‌كنيم.

با علي دايي هم مستقيما حرف زدي؟

با علي‌آقا نه.

تو هميشه گفته‌اي كه فوتبال ملي‌ات را مديون علي دايي هستي. آيا اين موضوع دليلي نمي‌شود كه پيشنهاد پرسپوليس را قبول كني و امسال پيراهن قرمز بپوشي؟

باز هم مي‌گويم فوتبال ملي‌ام را مديون علي دايي هستم. در اين مورد هم شك نكنيد و هميشه هم روي اين مساله تاكيد مي‌كنم. امسال هم اگر سعادت باشد كه با دايي كار كنم خوشحال مي‌شوم.

پس احتمالش هست كه با پرسپوليس قرارداد ببندي؟

احتمالش زياد است.

سپاهان چه؟ پيشنهاد تمديد قرارداد به تو داده‌اند؟

من يك فصل در سپاهان بودم و بهترين سال فوتبالي‌ام آنجا رقم خورد. هم از لحاظ گل زدن و هم از لحاظ پاس گل دادن. اولويتم سپاهان است اما چون بازيكن آزادم اين اختيار را دارم تا به تمام پيشنهادهايم فكر كنم.

از فوتبال باشگاهي جدا شويم و برسيم به تيم ملي. برد خيلي دلچسبي روبروي قطر به دست آورديد…

خدا را شكر خيلي خوب شد كه قطر را برديم. حقمان برد بود چون منطقي بازي كرديم. چند موقعيت هم داشتيم و آنها هم يك موقعيت گل را از دست دادند. اين برد حق ما بود و همه خوشحالند كه به اين هدف رسيديم.

يك نكته جالب كه در بازي، به خصوص بعد از گل ديديم همدلي بازيكنان بود. همگي از اصلي گرفته تا ذخيره بعد از گل قوچان نژاد خوشحال شدند. قبول داري اين همدلي يكي از دلايل اصلي برد ما مقابل قطر بود؟

اين روزها در اردوي تيم ملي فرقي ندارد كدام بازيكن بازي مي‌كند و كدام بازيكن نه. اميدوارم كه با اين همدلي بتوانيم در بازي‌هاي آينده هم موفق باشيم و به جام جهاني صعود كنيم.

تو بعد از گل قوچان نژاد روي دوش او پريدي و اينگونه شادي كردي. انگار از خود رضا خوشحال‌تر بودي. درست است؟

دقيقا همينطور است. نه تنها من، بلكه بعد از گل رضا يك ملت خوشحال شدند. آن لحظه هم احساس خيلي خوبي به من دست داد و نمي‌دانستم چطور خوشحالي كنم. ما 2، 3 بازي بود كه قطر را نبرده بوديم. 2 بازي در مقدماتي با آنها مساوي كرديم و بعد هم در بازي رفت كارمان مقابل آنها گره خورد. سطح فوتبال ما بالاتر از قطر است و اين را بارها ثابت كرده‌ايم و اين بار هم به اثبات رسانديم.

از بازي نكردن به‌عنوان بازيكن اصلي ناراحت نيستي؟ به خصوص كه تو در ليگ برتر يكي از بهترين‌ها بودي…

بازي نكردن من نظر كی‌روش است و شايد شرايط تاكتيكي ايجاب مي‌كند كه من در تركيب اصلي نباشم. من خيلي خوب تمرين كردم و شرايطم هم خيلي ايده‌آل است. همانطور كه خيلي خوب ليگ را تمام كردم، با آمادگي كامل هم وارد اردوي تيم ملي شدم. هر وقت كی‌روش صلاح ديد كه بازي كنم سعي‌ام اين است كه به تيم ملي كمك كنم.

بازي با لبنان را چطور پيش‌بيني مي‌كني؟ مي‌توانيم شكست دور رفت را جبران كنيم؟

بايد ببريم و انتقام بازي رفت را بگيريم. ما در زمين خودمان بازي مي‌كنيم و احتياج داريم به 3 امتياز. هدفمان حداكثر امتياز است و براي رسيدن به اين هدف نيازمند حمايت 100 هزار تماشاگر هستيم تا يك قدم ديگر به جام جهاني نزديكتر شويم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)