چند تن از پیشکسوتان فوتبال ایران در آستانه دیدار تیم ملی برابر برابر کره جنوبی در مرحله انتخابی جام جهانی از ملی‌پوشان ایران خواستند که با آرامش به مصاف حریف بروند و پیروزی را از آن خود کنند.

تیم ملی فوتبال ایران سه‌شنبه همین هفته آخرین دیدار خود را در مرحله انتخابی جام جهانی برابر کره جنوبی انجام می‌دهد تا سرنوشت صعودش به جام جهانی مشخص شود. در این میان، در روزهای اخیر اظهارنظرهای متفاوت و مختلفی از سوی کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال ایران درباره این دیدار حساس و سرنوشت‌ساز منتشر شده است. این بار نیز، چند تن از ملی‌پوشان قدیمی فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا از بازی ایران و کره جنوبی سخن گفتند و از بازیکنان تیم ملی فوتبال خواستند که بدون استرس وارد میدان شوند و هر سه امتیاز بازی را از آن خود کنند.

 

قربانعلی طاری (نخستین دروازه‌بان تاریخ تیم ملی ایران)،‌ حسن روشن (ملی‌پوش ایران در جام جهانی 1978 آرژانتین)، عباس کارگر (ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس در دهه 60)، حمید جاسمیان (کاپیتان ملی‌پوش پرسپولیس در دهه 40) و مهدی دینورزاده (ملی‌پوش اسبق تیم‌های پاس و شاهین) پاسخگوی سوالات ایسنا بودند. این پنج نفر به ترتیب به سوال‌های زیر پاسخ داده‌اند:

 

1) دیدار تیم ملی فوتبال برابر کره جنوبی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ 2) به عقیده شما، تاکتیک تیم ملی در این بازی چگونه باید باشد. آیا تیم ملی باید با هدف پیروزی به میدان برود یا مدیریت بازی را با هدف کسب تساوی در اختیار بگیرد؟ 3) پیامتان به ملی‌پوشان در آستانه دیدار با کره جنوبی چیست؟

 

* قربانعلی طاری

 

1) تیم ملی در دیدارهای اولش با مشکل نداشتن تمرکز و نبود صفا و صمیمیت روبه‌رو بود و در نتیجه همین مشکلات نتوانست از پس قطر، ازبکستان و لبنان بربیاید اما در دو بازی اخیر با بهبود شرایط تیم ها را گلباران کرد. اگر بچه‌های تیم ملی برابر کره جنوبی خودخواه نباشند و با رفاقت در خدمت تیم باشند، موفق می‌شوند.

 

2) هدف تیم باید موفقیت کامل باشد. اگر تیم ملی با هدف مساوی کردن پا به میدان مسابقه بگذارد، روحیه جنگندگی لازم را نخواهد داشت. از گذشته تاکنون تیم‌های ژاپن و کره جنوبی حریفان اصلی ما بودند. کره جنوبی در خانه خودش بهتر بازی می‌کند. به ویژه آن که شنیده‌ام شهر محل برگزاری بازی رطوبت زیادی دارد. ملی‌پوشان برای رسیدن به جام جهانی باید فداکاری کنند و مانند انتخابات اخیر ریاست جمهوری با صمیمیت مطلق بازی کنند. من هم برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

3) به ملی‌پوشان بگویید که قربانعلی طاری، اولین دروازه‌بان تیم ملی در سال 1328 که حالا 88 سال دارد، تجربه طولانی مدتش را در اختیار آن‌ها می‌گذارد. از آن‌ها می‌خواهم که از این فرصت طلایی که در اختیار دارند نهایت بهره را ببرند و با آرامش کامل بازی کنند و همان طور که کره را در تهران شکست دادند در خانه خودش هم شکست دهند. این را هم بدانند که حرف آخر را سرمربی تیم می‌زند. خدا کند که تیم ملی موفق شود و دل مردم را شاد کند.

 

* حمید جاسمیان

 

1) کره جنوبی، کره قدیم نیست و نسبت به قبل ضعیف‌تر شده است. بازی این تیم برابر ازبکستان را دیدم و متوجه شدم که قدرت همیشگی را ندارد. امیدوارم که تیم ملی با پیروزی برابر کره جنوبی راهی جام جهانی شود.

 

2) فقط پیروزی! کشورهای عربی در ورزش عقده‌های فراوانی از ما دارند و نباید به نتیجه دیدار قطر و ازبکستان امیدوار باشیم. به میدان رفتن با هدف کسب تساوی، اندیشه مطلوبی نیست.

 

3) به خاطر کشور و پرچم سه رنگش بجنگند و حرمت مردم را _ که همیشه مشتاق پیروزی تیم ملی هستند _ حفظ کنند.

 

* حسن روشن

 

1) به عقیده من ممکن است حرف‌های رد و بدل شده از سوی سرمربی کره جنوبی و پاسخ کی‌روش به تیم ملی استرس وارد کند. اگر این اتفاق نیفتد و تیم ملی آرامش داشته باشد، موفق می‌شود.

 

2) صددرصد باید با هدف پیروزی به مصاف کره جنوبی برویم. با توجه به این که روحیه ملی‌پوشان پس از پیروزی‌های اخیر خیلی خوب است، باید با ترکیب هجومی به میدان برویم. پیروزی برابر کره دور از دسترس نیست.

 

3) ملی‌پوشان سعی کنند که خودشان باشند و به مردم فکر کنند. ان‌شاءالله موفق می‌شوند.

 

* مهدی دینورزاده

 

1) دیدار مشکلی پیش رو داریم. بازیکنان باید تمام هم و غم خود را بگذارند و بدون استرس بازی کنند. آن‌ها باید طوری بازی را شروع کنند که هرچه می‌گذرد، به سود ما باشد. با یک بازی منطقی می‌توانیم برنده شویم.

 

2) در بازی رفت مقابل کره جنوبی، فوتبال جذابی نمایش ندادیم ولی نتیجه لازم را گرفتیم. حالا کره در خانه‌اش بازی می‌کند پس بهتر است از بازی احساسی پرهیز کنیم. ملی‌پوشان باید در همه لحظات بازی به فکر "بازی تیمی" باشند و از کارهای فردی بپرهیزند. نتایج قبلی تیم ملی مردم را از فوتبال دلزده کرده و حالا تیم ملی با پیروزی برابر کره جنوبی می‌تواند مردم را با فوتبال آشتی دهد.

 

3) ملی پوشان بدانند که تیم ملی با صعود به جام جهانی آینده روشن‌تری خواهد داشت و افق فوتبال ایران نمایان‌تر می‌شود. صعود نکردن به جام جهانی هم به ضرر همه فوتبال است. احساس من این است که روزهای درخشانی را پیش رو داریم.

 

* عباس کارگر

 

خدا را شکر می‌کنم که سرمربی کره جنوبی آن حرف‌ها را درباره ایران زد! مطمئن باشید که آن حرف‌ها بزرگ‌ترین دلیل برای پیروزی ایران برابر کره خواهد بود. این مسئله ملی‌پوشان ما را از نظر روحی شارژ کرده است. اگر خدا بخواهد کره را می‌بریم.

 

2) مطمئن باشید که می‌بریم. به دلم افتاده که پیروز می‌شویم. تیم ملی باید کاملا با هدف پیروزی به میدان برود. مسائل اخیر انگیزه زیادی به تیم ملی داده که بتواند کره را در خانه‌اش شکست دهد. ایرانی‌ها نشان داده‌اند که همیشه کارهای نشدنی را شدنی کرده‌اند.

 

3) امیدوارم که ملی‌پوشان ما سلامت باشند و با روحیه مضاعف و به امید حق پیروز شوند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)