پرسپولیس نیوز : مدیرعامل باشگاه داماش گیلان گفت: محمد رویانیان در بخش اقتصادی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده و بی‌انصافی است که زحمات او نادیده گرفته شود.

امیر عابدینی درخصوص آخرین شرایط داماش، اتفاقات اخیر پرسپولیس و دیگر مسائل گفت‌وگویی را با خبرنگار ورزشی برنا انجام داده است که متن آن را در زیر می‌خوانید.

* وضعیت داماش به کجا رسید؟
از نظر مالی که همچنان شرایط چندان جالبی نداریم و با مشکلاتی روبه‌رو هستیم. بودجه کل باشگاه ما به‌اندازه پنج بازیکن تیم‌های بزرگ لیگ برتری است و به همین دلیل، قطعاً رقابت کردن کار دشواری خواهد بود. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا قرارداد بیشتر بازیکنان خود را تمدید کنیم و از تعدادی نیروهای جوان و باانگیزه هم بهره ببریم تا بتوانیم مهیای شرکت در لیگ برتر شویم. 

* ترانسفر علیرضا جهانبخش به لیگ هلند هم کار بزرگی بود که شما آن را انجام دادید. در این خصوص چه صحبتی دارید؟
جهانبخش یکی از بازیکنان آینده‌دار فوتبال ایران است و می‌تواند روزهای بهتری هم داشته باشد. اقدامات لازم برای برطرف شدن مشکلات خروج از کشور جهانبخش را انجام داده ایم تا علیرضا با خیال راحت فوتبال خود را پیگیری کند. طبق توافقات جدید، از این ترانسفر یک میلیارد به باشگاه داماش می‌رسد و یک میلیارد هم به خود جهانبخش و این قرارداد سه ساله است که حق ترانسفر هم در آن برای داماش لحاظ خواهد شد. می دانم  جهانبخش در لیگ هلند متوقف نمی‌شود و می‌تواند به لیگ‌های بهتر هم راه پیدا کند.

* تیم پرسپولیس هم این روزها با حاشیه‌هایی در سطح مدیریتی مواجه شده است. در این باره چه نظری دارید؟
نمی دانم که چرا می خواهند در پرسپولیس این تغییرات را ایجاد کنند؟! وقتی مربیان، بازیکنان، پیشکسوتان و هواداران همگی موافق حضور محمد رویانیان هستند، نیازی به تغییر وجود ندارد و حتماً اقدامات رویانیان خوب بوده است که خواهان ماندنش هستند. پرسپولیس به‌موقع سرمربی‌اش را انتخاب و تمرینات خود را آغاز کرد و در یارگیری هم موفق بوده است. به همین خاطر نمی دانم چرا مسئولان به انجام تغییرات پافشاری می‌کنند؟!

* عده‌ای می‌گویند رویانیان در این مدت از نظر نتیجه‌گیری در پرسپولیس ناکام بوده و آن را دلیلی برای کنار گذاشتنش می‌دانند. شما چه نظری دارید؟
مگر عملکرد یک مدیر را فقط با جام قهرمانی می سنجند که آقایان این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند؟! رویانیان در بخش اقتصادی فعالیت های گسترده‌ای انجام داده و بی‌انصافی است که زحمات او نادیده گرفته شود. این صحبت‌ها بیشتر باعث ناراحتی طرفداران می شود و اگر می‌گوییم تیم برای مردم است، پس باید به عقاید و خواسته‌‍های آن‌ها نیز احترام گذاشت.

* درخصوص حضور علی پروین و محمود خوردبین در هیئت‌مدیره چه صحبتی دارید؟
پروین و خوردبین جزو بزرگان و اسطوره‌های پرسپولیس هستند و حضور آن‌ها قطعاً می‌تواند تأثیرگذار باشد و به سرخپوشان کمک کند.

* از محمدجعفر کامبوزیا به‌عنوان جدی‌ترین گزینه مدیرعاملی پرسپولیس نام برده می‌شود. 
اگر راستش را بخواهید شناختی از او ندارم و به همین خاطر نمی توانم نظری بدهم. حرف حق این است که وقتی مردم یک نفر را می خواهند باید از گزینه دلخواه حمایت کرد و امیدوارم اتفاقات خوبی برای پرسپولیس رخ بدهد.

* شنیده می‌شود در دولت جدید جایگاه ویژه‌ای برای شما در نظر گرفته شده است.
همیشه گفته‌ام در همه حال آماده خدمت به مردم هستم و اگر از من درخواستی شود حتماً اطاعت امر خواهم کرد.

* اگر دولت جدید از شما بخواهد مدیرعامل پرسپولیس شوید، چه کاری انجام خواهید داد؟
اگر چنین خواسته‌ای مطرح شود، آن را با کمال میل می‌پذیرم و مدیرعامل پرسپولیس خواهم شد. ضمن اینکه زوج من و رویانیان پرسپولیس را متفاوت‌تر از گذشته خواهد کرد! از رویانیان به‌عنوان قائم‌مقام بخش اقتصادی استفاده می‌کنم و خودم نیز در بخش مدیریت فوتبال فعالیت خواهم کرد.

* پس با این اوصاف می‌توان این تحولات را قطعی دانست؟
نه، این‌ها همه در حد حرف است و بحثش به هیچ عنوان مطرح نبوده است. ضمن اینکه تمام تلاشم در حال حاضر این است که داماش را به موفقیت برسانم و نسبت به هواداران گیلانی احساس دین می‌کنم. 

* شما همیشه در جایگاه مدیرعامل، اجازه بازیکن‌سالاری نداده‌اید. درباره اتفاقاتی که برای مجتبی جباری افتاده است چه صحبتی دارید؟
کار افرادی مثل جباری و باشگاه استقلال از بازیکن‌سالاری گذشته و به همه‌چیزسالاری رسیده است! توانایی‌های بازیکنان با اخلاق خوب تکمیل می‌شود و رشد و ترقی بازیکن را فراهم می‌آورد. اگر باشگاه با بازیکنان خود برخورد جدی نکند، بازیکن به خودش اجازه می‌دهد که در گوش سرمربی‌اش هم بزند. در کل عقیده دارم همه مسائل را نباید فدای بازی‌های خوب یک بازیکن کرد و باید با آن مقابله شود.

* در انتها درخصوص گزینه های مطرح‌شده برای وزارت ورزش و جوانان چه نظری دارید. شما استفاده از نیروهای جوان را عاقلانه می‌دانید یا نیروهای قدیمی و باتجربه؟
به نظرم تلفیق نیروی جوانی و تجربه در کنار هم می‌تواند به موفقیت بیشتر وزارتخانه کمک کند. البته گزینه‌هایی که تاکنون مطرح شده در حد گمانه‌زنی است و تا وقتی معرفی نشوند، نمی‌توان صحبت بیشتری کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)