مدیرعامل باشگاه مس کرمان تاکید کرد که اگر از شکایت‌شان از شجاع خلیل‌زاده در فدراسیون به نتیجه نرسند، از طریق مراجع قضایی موضوع را پیگیری خواهند کرد.

ناصر شهبازی درباره پیوستن شجاع خلیل‌زاده به سپاهان اصفهان و شکایت مس کرمان به دلیل آنچه که غیرقانونی خواندن این انتقال اعلام شده، اظهار داشت: خلیل‌زاده با ما قرارداد 2 ساله دارد. 3 روز پیش قرار بود او بیاید و درباره مبلغ قرارداد با هم صحبت و آن را نهایی کنیم. حتی مبلغ قرارداد مشخص شده بود ولی این اتفاق نیفتاد و او به سپاهان رفت.

مدیرعامل مس کرمان ادامه داد: زمانی که «واحدی» به عنوان قائم مقام در مس حضور داشت رضایت‌نامه خلیل‌زاده را صادر کرده بود در حالی که او حق انجام چنین کاری را نداشت و تنها مدیرعامل می‌تواند رضایت‌نامه  را امضا کند.

وی عنوان کرد: بر اساس آئین‌نامه نقل و انتقالات هر قراردادی که منعقد می‌شود باید ظرف 72 ساعت در هیات فوتبال استان‌ها  ثبت و به سازمان لیگ ارسال شود نه اینکه پس از 13 ماه این کار انجام شود. قرارداد خلیل‌زاده را پس از 13 ماه در تاریخ 92/4/4 هیات فوتبال تائید کرد.

شهبازی تاکید کرد: اگر شکایتی که انجام دادیم به نتیجه‌ نرسد خواهم گفت که پشت این قضیه چه مسائلی وجود دارد و اگر در فدراسیون به نتیجه نرسم می‌گویم چه کسانی به مسئولان هیات فوتبال زنگ زدند تا این کار را انجام دهند.

وی با اشاره به زمانی که پرسپولیس خواهان جذب خلیل‌زاده بود تصریح کرد: آن زمان با رویانیان هم صحبت کردم. همچنین به سازمان لیگ و فدراسیون نامه نوشتم و اعلام کردم این بازیکن با ما قرارداد دارد و تمام این اطلاعات را داشتند اما دوباره این کار را انجام دادند.

مدیرعامل باشگاه مس گفت: به رحیمی، مدیرعامل سپاهان هم این مسائل را گفته بودم و او می‌گفت قانونی کار را پیش می‌بریم که من هم گفتم مسائل اخلاقی کجا رفته است. بحث 3،2 بازیکن نیست. مسئله اینجاست که 10،12 باشگاه دیگر با این کارها در حال نابودی هستند.

شهبازی با اشاره به اتفاق مشابهی که در مورد قرارداد دهنوی با سپاهان و پرسپولیس افتاده بود ادامه داد: در آن قضیه دهنوی بخشیده شد اما بحث اینجاست که در مسائل قانونی یک طرف حقوق اشخاص مطرح است و در طرف دیگر حقوق عمومی.

وی اضافه کرد: دهنوی همه را به تمسخر گرفت ولی  نمی‌دانم حقوق عمومی فدراسیون در این میان چه می‌شود. چرا اجازه می‌دهند این بی‌اخلاقی‌ها میان مدیران، بازیکنان و … رواج پیدا کند؟ من زیاد مصاحبه نمی‌کنم اما کاری کردند که صدای من هم درآمده است. اگر قرار است این اتفاقات بیفتد چه معنایی دارد قانون می‌گذاریم که بازیکنان زیر 23 سال باید قرارداد 3 ساله ببندند.

مدیرعامل مس کرمان تاکید کرد: من شکایتم را انجام دادم و اگر جواب نگیرم این موضوع را از مراجع قانونی پیگیری می‌کنم. بحث شجاع خلیل‌زاده مطرح نیست، موضوع این است که مردم استان‌هایی مانند کرمان چیزی جز همین ورزش و فوتبال را ندارند ولی در این شرایط به راحتی با احساسات آنها بازی می‌شود.

شهبازی یادآور شد: با توجه به مدارک و قانونی که وجود دارد خلیل‌زاده بازیکن مس کرمان محسوب می‌شود و «واحدی» در زمان حضورش به هیچ‌وجه حق صدور رضایت‌نامه نداشت. او 9 ماه پیش برکنار شد و پس از 13 ماه قرارداد خلیل‌زاده ثبت شد اگر خوش‌بینانه بگوییم که این اتفاق در زمان خودش افتاده بازهم در باشگاه مدارکی پیرامون این موضوع وجود ندارد. 

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت درست بودن نظر باشگاه مس و بازگشت خلیل‌زاده به این تیم آیا می‌توان روی بازیکنی که دلش با تیم نیست حساب کرد، به تسنیم گفت: صرف نظر اینکه بگوییم خلیل‌زاده دلش با تیم است یا خیر باید به این نکته توجه کنیم که اگر او بازی نکند تیم ملی را از دست خواهد داد. او در تیم ما قرارداد کمتری می‌گیرد ولی در مقابل باشگاه سپاهان پیشنهادهای نجومی به آن می‌دهد و بحث همین جا است.

شهبازی گفت: خلیل‌زاده در کرمان بزرگ شده و ما هم هزینه‌اش را تقبل کردیم تنها یک فصل است نام این بازیکن بر سر زبان‌ها افتاده است. 2 فصل قبل حرفی از خلیل‌زاده نبود. این بازیکن در دیدار آخر با صبا لیگ‌برتر به دنبال کارهایش رفت و در بازی حاضر نشد. اگر با چنین رفتارهایی مقابله نشود در آینده بازیکنان فکر می‌کنند هرکاری دلشان بخواهد می‌توانند انجام دهند و در نهایت با تلفن زدن اشتباهشان را حل می‌کنند. نمی‌دانم اصول کجا رفته است. همین اتفاقات در نهایت باعث می‌شود که بازیکن در تیم ملی هم با انگیزه زیاد کار نکند.

مدیرعامل باشگاه مس کرمان در مورد نقل و انتقالات این تیم گفت: هادی شکوری را جذب کردیم و چون روی ماندن خلیل‌زاده حساب کرده بودیم قصد داشتیم یک دفاع وسط که بازیکن تیم ملی بود را هم اضافه کنیم. قصد داریم 3 بازیکن خارجی جذب کنیم که 2 نفر آنها ملی‌پوش هستند و در پست‌های هافبک و دفاع وسط بازی می‌کنند. بازیکنی که دفاع وسط است به تهران آمده است.

شهبازی خاطرنشان کرد: روی هادی تامینی هم نظر داریم ولی با این برنامه‌ای که به خاطر خلیل‌زاده پیش آمده باید یک دو روزی صبر کنیم تا ببینیم تکلیف ما چگونه خواهد شد. در واقع با این شرایط باید در پست‌هایی که می‌خواهیم بازیکن جذب کنیم تجدید نظر کنیم.

چند روز قبل تعدادی از هواداران و یا لیدرهای تیم فوتبال مس کرمان در اعتراض به عملکرد ناموفق باشگاه در فصل نقل و انتقالات مقابل این باشگاه جمع شده بودند و همچنین پس از آن نزد پورابراهیمی نماینده مجلس کرمان رفتند. شهبازی در مورد اعتراض این افراد به تسنیم گفت: معترضان حدود 10،15 نفر بودند. حدود 2 ماه پیش در حالی که هنوز فصل تمام نشده بود یکی از مسئولان که چشمداشت زیادی قبل از حضور من در کرمان به مدیرعاملی این باشگاه داشت به من گفته بود تیم را ضعیف ببندم.

وی افزود: او این صحبت را در شرایطی مطرح کرد که چند نفر دیگر هم در کنار من بودند و می‌توانند شهادت بدهند. به او خندیدم و گفتم این باشگاه بالغ بر 50 میلیارد بدهی دارد و این بدهی‌ها پیش از من ایجاد شده است به من مربوط نمی‌شود ولی من آنها را تقبل کردم. حالا چگونه است که آبروی خودم را در نظر نگیرم؟ پشت اعتراض این چند نفر هم همین‌ها بودند.

مدیرعامل باشگاه مس با اشاره به اینکه مس کرمان بازیکنان خوب فصل گذشته‌اش را در اختیار دارد گفت: بازی‌های فصل گذشته با دقیق‌ترین نرم‌افزارها آنالیز کردیم و کیفیت بازیکنان مشخص شد. یک نفر از افرادی که از تیم ما جدا شد را پیدا نمی‌کنید که در حال حاضر تیم داشته باشد؛ غیر از رضا عنایتی که برای ما هم زحمت زیادی کشید هر چند او، آن عنایتی که ما می‌خواستیم نبود. وقتی من به باشگاه مس رفتم تنها 3 بازیکن بومی در ترکیب تیم حاضر بودند ولی در دیدار آخر نزدیک به 9 بازیکن بومی در ترکیب بودند.

وی اضافه کرد: بازیکنانی که هم گرفتیم کیفیت خوبی دارند و در تیم‌هایشان شاخص بودند. ترشیز 32 بازی انجام داده بود و 5 گل به ثمر رسانده بود. اکبر ایمانی در چندین بازی به جای نویدکیا در ترکیب سپاهان قرار گرفت. کریم اسلامی هم از بازیکنان آینده‌دار تیم است. ما تیم را اینگونه بستیم اما متاسفانه بعضی‌ها این افراد را برای رسیدن به اهدافشان گماشته‌اند.

شهبازی گفت: یکبار در استادیوم قفل می‌کنند؛ یکبار از ثبت شدن قرارداد بازیکنان تیم پایه جلوگیری می‌کنند. حتی در اوج روزهایی که امتیاز می‌گرفتیم کاری کردند که کیوان امرایی از کرمان فراری شد. اگر آن اتفاقات نمی‌افتاد و اگر 3 امتیاز دیگر داشتیم الان جایگزین تیم فولاد بودیم.

مدیرعامل مس کرمان در واکنش به صحبت‌های نماینده مجلس کرمان که با وجود مدیران بومی او را وصله ناجور خوانده بود گفت:‌ اگر ایجاد نزدیک به 60 میلیارد بدهی برای باشگاهی که 15 میلیارد بودجه‌اش است وصله بودن است خدا را شکر می‌کنم که وصله ناجور هستم. اینها که می‌گویم همه بر اساس اسناد و مدارک است و حرف نیست ولی حالا شده‌ایم وصله ناجور.

او با اشاره به مردم کرمان گفت:‌ این مردم بسیار خوب هستند و عشقشان این تیم است. اگر جای آن 15 نفر 150 نفر هم اعتراض می‌کردند دستشان را می‌بوسیدم.

شهبازی با انتقاد از عملکرد چند تیم لیگ برتری در فصل نقل و انتقالات گفت: 3،4 تیم بالا نگذاشتند که بازیکنان تکان بخورند. تیمی که یک مهاجم می‌خواهد 3 سهمیه را روی هوا نگه می‌دارد و در این شرایط بازیکنان هم منتظر جواب این باشگاه‌ها هستند. با این وضعیت عملا فصل نقل و انتقالات شروع نشده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)