پرسپولیس نیوز : شب تولد هفت سالگی سایت تماس یک پرسپولیسی قدیمی و همکار پرسابقه می تواند باعث غافلگیری شما شود.
 

حسین قدوسی مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و سردبیر قدیمی روزنامه پیروزی که در سال های اخیر با مصاحبه های خود پاسخ قاطعی برای رقبای پرسپولیس داشته است اولین کسی بود که به فاصله کمی بعد از ارسال پست تولد هفت سالگی سایت برای تبریک تماس گرفت و به همین بهانه گفتگویی با او انجام دادیم  که خواندنش بدون هیچ کم و کاست خالی از لطف نیست:
 

 تبریک و خسته نباشید

وی در ابتدا گفت: قبل از هر چیز آغاز هشتمین سال فعالیت پرسپولیس نیوز را به دست انکاران این سایت هواداری تبریک گفته و به آنها خسته نباشید می گوییم.
 

 علت فیلتر سایت های پرسپولیسی در سال قبل

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در خصوص دلایل فیلترینگ سایت های پرسپولیس گفت: با توجه به اینکه پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیاست هواداران زیادی اقدام به راه اندازی سایت های هواداری برای این تیم کرده اند که هیچ کدام این ها زیر نظر باشگاه نبودند . این هواداران به خاطر علاقه زیادی که به پرسپولیس دارند فرصت گذاشته و این کار را انجام می دهند اما بحث فیلترینگ سایت های هواداری این گونه نبوده که باشگاه به دنبال اهداف خاص و یا حمایت مطلق و چشم و گوش بسته سایت های هوادراری از باشگاه باشد بلکه هدف آن یک سازندگی کلی بود تا برخی موارد اصلاح بشود که تا حدودی انجام شد.

با توجه به اینکه برخی سایت های هواداری از نام باشگاه استفاده می کردند با عنوان اینکه سایت رسمی هواداری باشگاه پرسپولیس هستند یا اینکه اسم خبرگزاری یا نام های مشابه در نظر گرفتند که در تعارض با واقعیت بود به همین دلیل باشگاه موظف بود از نام و برند خود پشتیبانی کند. وقتی این مساله رعایت نمیشد خیلی از هوادارانی که به این سایت ها مراجعه می کردند فکر می کرند سایت های متعلق به باشگاه هست و این فیلترینگ انجام شد تا صاحبان سایتها به باشگاه مراجعه کنند تا مواردی اصلاح شده و رفع فیلتر انجام شود. در فرآیند انجام این اتفاق هیچ قصدی برای در اختیار گرفتن سایتها نداشتیم و تنها هدفی که مورد نظر باشگاه بود همین رفع مسئولیت بود چون سایتها زیر نظر باشگاه نیستند هیچ کدام از خبرها نمی توانند لزوما مورد تایید یا تکذیب قرار گیرند.

البته باشگاه برنامه کامل تری هم برای سایت ها در نظر داشت از جمله اینکه فروش البسه و لوازم باشگاه پرسپولیس با هماهنگی سایت ها و باشگاه انجام شود تا هم یکپارچگی وجود داشته باشد و هم هواداران پرسپولیس بابت خرید محصولات پرسپولیسی از سایت های هواداری دل نگران نبانشد و اطمیان داشته باشند محصولات باشگاه را خریداری می کنند.

متاسفانه برخی سایت های هواداری که برای رفع فیلتر به باشگاه مراجعه کردند تنها به تغییر نام سایت به طوری که این گونه القا نشود که سایت زیر نظر باشگاه است بسنده کردند و در مباحث اقتصادی رقبت نداشتند شرکت کنند و باشگاه هم اقدامی در این زمینه نداشت و دوستان هم متعهد شدند که کار اقتصادی انجام ندهند.  

 


 

حمایت از سایت های هواداری رویکرد ماست/کامنت ها در تصمیمات باشگاه تاثیرگذار است

وی در خصوص ماهیت وجود سایت های هواداری ادامه داد:  به هر حال ما خودمان رسانه ای هستیم و این دوستانی که در سایت های هواداری فعالیت می کنند را درک می کنیم و همواره از آنان حمایت می کنیم. حتی خود مدیریت باشگاه در تماس هایی که با من داشتند درباره چگونگی فعالیت سایت ها سوال کرده و کم و کیف آن را رصد کرده اند و از ما سوال کرده اند و ما اطلاعات لازم را به او داده ایم و بسیاری از مواردی که هواداران در سایت های هواداری در خصوص آن نظر می دهند را جمع بندی کردیم و در تصمیمات خرد و کلان و مسائل روزمره باشگاه مورد استفاده قرار دادیم. هرچند که خود سایت باشگاه این بخش ها را دارد و با هواداران ارتباط مستقیم و نزدیک دارد و نظراتشان را دریافت می کند اما خوب یک باشگاه از طرق مختلف باید دیدگاه های هواداران را رصد کند که بخشی از رصد دیدگاه های هوادران از طریق سایتها و روزنامه های هواداری انجام می شود.

  هر روز به پرسپولیس نیوز سر می زنم
 
قدوسی که خود از اهالی با سابقه رسانه است  گفت: بنده خودم شخصا با وجود اینکه 15 سال است در روزنامه پیروزی کار می کنم و مسئولیت خطیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس را به عهده دارم هر روز سایت پرسپولیس نیوز و دیگر سایت های هواداری را رصد می کنم ، هم برای پیگیری اخبار و هم برای مطلع شدن از دیدگاه های هواداران.
 

به همه آنها خسته نباشی می گویم ، از جمله سایت پرسپولیس نیوز و آقای مهدوی که بدون حب و بغض و در نظر گرفتن سلایق شخصی کار کرده و آنچه که برای ایشان مهم است پرسپولیس بوده و همواره پرسپولیس را به همه نام ها و مسائل ارجح دانسته و این افقی است که باید همه جا اتفاق بیفتد چراکه متاسفانه پرسپولیس در این سال ها از توجه به چیزهای دیگر ضربه خورده است.
 

گردانندگان خیلی از سایتها را نمی شناسیم/اکثر فعالیتهای سایتهای هواداری به نفع پرسپولیس بوده
 
وی در ادامه افزود: آنچه که در سایت های هواداری دیدیم با وجود اینکه با این دوستان هر دو سه ماه یک بار تماس داشته و با برخی ها متاسفانه اصلا در تماس نیستیم و با خیلی ها پس از بحث فیلترینگ آشنا شدیم خوشبختانه  چه قبل آن چه بعد از آن چیزی که دیدیم گردانندگان سایت های هواداری همواره در راستای منافع پرسپولیس قدم برداشته اند و به ندرت مواردی را شاهد بودیم اخباری که پوشش می دهند و فعالیت هایی که انجام می دهند به پرسپولیس لطمه می زند.
 

حرف پایانی با کاربران

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در انتها گفت: در مجموع بار دیگر خسته نباشد و تبریک میگویم و به تمامی کاربران و هواداران پرسپولیس که سایت را مطالعه می کنند اعلام می کنیم آنچه را که ما در سایت دیدیم صداقت بوده و عشق پرسپولیس بوده و نه چیز دیگری و این مهم تر از هر چیز است.

 

پرسپولیس نیوز هم از وقتی که مدیر روابط عمومی باشگاه به مناسبت تولد سایت در اختیار ما  گذاشتند تشکر می کند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)