مرجع خبری پرسپولیس : طی 41 سال گذشته که موجی از هیجان و استرس با نام دربی پایتخت همراه بوده، پرسپولیس در بدترین روزها هم اشک را از چشمان هواداران استقلال جاری کرده، پس شما هم بهتر است سرتان را بالا بگیرید و برای آبی ها کری بخوانید…
1 ) «فوتبال»، دوست داشتني ترين دروغ دنياست! آمارهاي نيمه رسمي، از تماشاي پخش مستقيم ال کلاسيکوي اسپانيا از سوي حدود 3 ميليارد بيننده تلويزيوني حکايت دارند؛ يعني يک نفر، از هر دو نفر ساکن کره زمين! بدون گفتگو، فوتبال پديده اي به شدت جذاب است که از سياست و ميليتاريسم تا اقتصاد و فرهنگ و هنر را تحت تأثير خودش قرار داده است. فوتبال شناسان، فهرست بلند بالايي را در شرح دلايل و عوامل جذابيت خارق العاده اين رشته ورزشي مطرح مي کنند. حتي اخيراً سلسله مباحث پيچيده اي در مورد فلسفه شناسي فوتبال به ميان آمده است، اما با تمام اينها، بي ترديد بزرگترين جاذبه فوتبال، غيرقابل پيش بيني بودن آن است. فوتبال، دوست داشتني ترين دروغي است که هر انساني مي تواند بشنود؛ باور کنيد !

2 ) رؤيايي ترين بارسلوناي تاريخ، در روزي که همه جام قهرماني ليگ باشگاه هاي اروپا را برازنده دستان کاپيتانش مي دانستند، چهار گل از ميلان خورد تا ميليونها انسان را متوجه ذات فريبنده «فوتبال» کند. اين ماجرا، دوباره وقتي تکرار شد که اين بار ميلان، همان تيم ايتاليايي سوار بر موج دروغهاي فوتبال، در فينالي ديگر به مصاف مارسي فرانسه رفت. زود باورها، بار ديگر پيش از آنکه داور بازي در سوت خودش بدمد، روسونري را فاتح بي چون و چراي معتبرترين جام باشگاهي جهان قلمداد کردند، اما اين بار، اين تيم فرانسوي بود که به همه دنيا ثابت کرد فوتبال، يک شوخي مرگبار است! به هيچ کجاي فوتبال نبايد اعتماد کرد؛ نه به شوخي هايش و خنده هايش و مزاح ها و مطايبه هايش و نه به اندوه و سوگش، به غمش و ناله هايش! حتي آنهايي که در مقام نصيحت گران منطق پيشه، ديگران را موعظه مي کنند که فوتبال 90 دقيقه است هم دروغ مي گويند؛ اگر فوتبال واقعاً 90 دقيقه بود، افسانه بارسا در ليگ قهرمانان گذشته از صعود به فينال باز مي ماند! اينطور نيست؟ !
3 ) دربي تهران در راه است. استقلالي ها با کسب دو پيروزي متوالي در اوج آمادگي روحي و رواني هستند. حتي پاي فورواردهاي گل نزن اين تيم هم از برکت دفاع آشفته ابومسلم به گل باز شد تا ديگر هيچ دردي باقي نباشد. اما آن سوتر، اوضاع پرسپوليس چنان در هم ريخته و بحراني است که حتي دل سنگ را هم آب مي کند. بدون مربي، بدون مدير، بدون تمرين درست و حسابي و بدون روزنه اي از اميد؛ حتي اگر خود استقلالي ها هم مي خواستند شرايط رقيبشان را طراحي کنند، نمي توانستند چنين بساط نااميد کننده اي را در اردوي پرسپوليس بچينند. حالا همه چيز مهياي پيروزي آبي هاست؛ آنچه از ليگ پنجم تاکنون به وقوع نپيوسته است. استقلالي ها از پيروزي هاي پرگل سخن مي گويند، سوداي انتقام دارند و تلافي آن 6 گل معروف را پي مي‏جویند غافل از اینکه همیشه تنها در رویا در پی رسیدن چنین روزی بودند!
4 ) ما جاي شما بوديم، فريب فوتبال را نمي خورديم. دربي را باور نکنيد و روي اسبي که در مستطيل سبز يورتمه مي رود هم شرط نبنديد. فوتبال «رو» ندارد و شايد مسابقه هيجاني دربي از اين حيث، بي حساب ترين بازي سال باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)