مديركل ورزش و جوانان استان اصفهان از بهره برداري مرحله نخست ورزشگاه نقش جهان شهر اصفهان در هفته آينده خبر داد.

به گزارش ايرنا، محمدرضا محمدجواهري چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران ورزشي استان اصفهان گفت: اين طرح بزرگ ورزشي كشور در يك سال گذشته با سرعت و در سه نوبت كاري دنبال شد و بسياري از بخش هاي آن تكميل شده است.
وي افزود: استاديوم فوتبال ورزشگاه نقش جهان در فضايي به مساحت ۲۰ هكتار احداث و هشت هزار و ۵۰۰ تن سازه فلزي در ساخت آن استفاده شده است.
مديركل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: يك هزار و ۱۰۰هكتار زمين زراعي به ساخت مجموعه نقش جهان اختصاص داده شده و اكنون دو هزار و ۵۰۰ معارض دارد كه از سال ۸۶ تاكنون ۱۰۰ ميليارد ريال از بودجه ورزشي استان اصفهان به همين منظور برداشت شده است.
وي اين مبلغ را برابر با هزينه ساخت ۳۰ سالن ورزشي در استان اصفهان خواند.
وي در خصوص مرحله نخست اين طرح اظهار كرد: ۳۵ هزار صندلي در طبقه اول استاديوم فوتبال اين مجموعه نصب شده و ساختمان VIP و چمن زمين فوتبال آماده بهره برداري است.
محمدجواهري گفت: پيست تارتان اين مجموعه ورزشي تكميل و اسكوربرد زمين فوتبال نصب شده و اين زمين براي برگزاري ديدارهاي فوتبال آماده است.
مديركل ورزش و جوانان استان اصفهان همچنين از افتتاح ۱۲ طرح ورزشي آماده اين استان در آينده اي نزديك از سوي وزير ورزش و جوانان خبر داد و اظهار كرد: سالن هاي ورزشي زواره، زاينده رود در لنجان، اردستان، فلاورجان، نظنز، دولت آباد و آران و بيدگل از جمله اين طرح هاست.
وي در باره هيات فوتبال استان اصفهان گفت: بررسي وضع هيات فوتبال به خواست اهالي فوتبال بوده است و من در اين زمينه خودسرانه تصميم نگرفتم.
محمدجواهري اضافه كرد: فقط سه باشگاه استان اصفهان كه در رشته فوتبال و فوتسال تيمداري مي كنند، اين رشته را در اصفهان فعال نگه داشته اند و اين هيات عملا فعال نبود و در زمينه برگزاري كلاس هاي مربيگري، داوري و مسابقات مختلف هيچ اقدامي نداشت.
وي گفت: براساس حكم دادگاه و مهلت ۵۰ روزه، با حضور نمايندگاني از دادستاني، اماكن و اطلاعات، وسايل موجود در اين هيات به انباري در اداره كل منتقل و اين هيات به صورت قانوني پلمب شد.
مديركل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: بر اساس نامه اي به تاريخ هفتم مرداد ماه اين اختيار به مديركل ورزش و جوانان اصفهان داده شده است تا براي هيات فوتبال رييس تعيين شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)