مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال گفت: دربی 77 شرم‌آور و خجالت آور بود.

علی لطیفی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: چندین و چند بازی است که توجیه می‌کنند اما این دربی واقعا خجالت‌آور بود و از کسانی که به استادیوم آمدند، خجالت می‌کشم و به نوبه خودم از آنها عذرخواهی می‌کنم. این نمایش در شأن فوتبال ما نیست چراکه این بازی در حد محلات هم نبود چون در محلات هم بازی‌های قشنگی می‌بینیم.

وی ادامه داد: سطح پایین دربی به دلیل تفکرات مربیان و بازیکنان است. مربیان قبل از اینکه به فکر بردن باشند، دنبال نباختن هستند و این یعنی احتیاط و در این بازی در زمان حمله در نهایت با دو نفر روی دروازه حریف می‌رفتند هرچند در اکثر مواقع با یک نفر حمله می‌کردند اما با 9 نفر در دفاع شرکت داشتند و این یعنی اینکه به بازیکنان توصیه اکید شده بود اول گل نخورند و اگر فرصتی پیش آمد، روی اتفاقات بازی گل بزنند اما گل نخورند.

مهاجم سابق استقلال افزود: نه اینکه پرسپولیس خیلی بهتر از استقلال باشد اما به نسبت بهتر از استقلال کار کرد. اعتقادم این است که مساوی به نفع پرسپولیس بود تا استقلال چون نفرات استقلال بهتر بود و توقع و انتظار می‌رفت استقلال برنده باشد. دایی گفته دو بر صفر باید برنده می‌شده و فکر می‌کنم در مورد 10 دقیقه آخر بازی که تا حدودی روی دروازه استقلال فشار آورد این حرف را زده است. امیر قلعه‌نویی برای نباختن خوشحال‌تر از بقیه بود چون رکورد شکست‌ناپذیری‌اش در دربی را می‌خواست حفظ کند. علی دایی در نیمه دوم احساس کرد می‌تواند برنده باشد چون استقلال را ضعیف‌تر از آنچه تصور می‌کرد، دید و تیمش را به جلو فراخواند اما تراکم دفاعی استقلال اجازه برد را به پرسپولیس نداد.

لطیفی همچنین متذکر شد: به عنوان منتقد شماره یک پیروز مظلومی در استقلال جا دارد از او عذرخواهی کنم چراکه مظلومی در دربی‌ها بهترین بازی های استقلال را به نمایش گذاشت و باید به او تبریک گفت چون استقلال به خاطر شجاعت مظلومی خوب بازی می‌کرد و حتی در‌ آن بازی که 3بر2 باخت هم شجاعت داشت چون وقتی 2برصفر جلو بود هم تهاجمی بازی کرد و همین عامل باعث شد آن بازی خاص در دربی‌ها ماندگار شود.

وی در پایان گفت: واقعا متأسفم چون بهترین‌های ایران در این دو تیم هستند و به ویژه در استقلال و مدیران دو تیم به ویژه فتح‌الله‌زاده در جمع کردن ستاره ها عالی کار کردند اما نوع بازی دو تیم نشان داد فوتبال ما از آن چیزی که فکر می کنیم، عقب تر است.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)