وحید هاشمیان پس از حضور در بازی منتخب پیشکسوتان هامبورگ با منتخب پیشکسوتان تیم ملی آلمان گفت که از دیدن نوع برخورد با پیشکسوتان در آلمان واقعاً افسوس می‌خورد. این مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران همچنین در مورد حضور این تیم در جام‌جهانی گفت: کی‌روش فکر می‌کند فوتبال ایران مثل خودش حرفه‌ای است اما نمی‌شود در این مدت کوتاه تیمی را آماده کرد که شگفتی‌ساز شود.

به گزارش مهر، وحید هاشمیان که دومین تجربه سرمربیگری خود را با تیم فوتبال "نیندورفر تی اس وی" این روزها در رقابتهای اوبرلیگای آلمان نتایج خوبی کسب کرده و به همراه تیمش تا رده سوم این مسابقات صعود کرده است. مهاجم پیشین تیم ملی ایران در هفته هفتم این مسابقات هفته آینده باید برابر تیم پیشین خود یعنی "هالستنبک – رلین" قرار گیرد.

همچنین هاشمیان که یکشنبه شب نیز به همراه مهدی مهدوی‌کیا در دیداری دوستانه تیم‌های منتخب پیشکسوتان هامبورگ و پیشکسوتان تیم ملی آلمان حضور یافت، از برگزاری و هماهنگی‌های آن مسابقه تقدیر کرد و از تفاوت نگاه و تقدیر از پیشکسوتان در فوتبال ایران و آلمان افسوس خورد.

در زیر گفتگو با وحید هاشیمان سرمربی تیم فوتبال "نیندورفر تی اس وی" را می‌خوانید:

* از عملکرد "نیندورفر تی اس وی" که هدایت آن را برعهده داشته و در هفته ششم اوبرلیگا هامبورگ هم پیروز شد و به رده سوم صعود کرد، راضی هستید؟
– وحید هاشمیان: تقریباً شش هفته از مسابقات اوبرلیگای هامبورگ سپری شده و من از روز اول می‌دانستم فصل سختی را پیش رو دارم. این تیم سال پیش در خط دفاعی مشکلاتی داشت و با توجه به این مسایل هدفم رسیدن به این جایگاه مناسب بود. در پایان هفته ششم ما در رده سوم قرار گرفتیم ولی امتیاز تیم‌ها به هم بسیار نزدیک است و هر لحظه امکان جابه‌جایی وجود دارد.

* در دیدار بعدی باید با تیم "هالستنبک – رلین" که فصل قبل هدایت آن را برعهده داشتید، روبرو شوید. چه احساسی از رویایی با تیم پیشین خود دارید؟
– اگر بگویم این دیدار با بقیه بازی‌ها فرقی نمی‌کند، دروغ گفته‌ام. این یک بازی مهم خانگی است که باید در آن پیروز شویم. تیم "هالستنبک – رلین" هم تیم پیشین من بوده و شناخت کاملی از آن دارم و دوست دارم مقابل این تیم پیروز شوم.

* شما مربیگری را با "هالستنبک – رلین" شروع کردید. آیا هنوز به این تیم علاقه دارید؟
– خیلی‌ این تیم را دوست دارم و هنوز با چندین بازیکن آن در تماس هستم اما تا آخر عمر که نمی‌توان در تیمی ماند. این فوتبال است که یک روز در تیمی بازی می‌کنید و روز بعد باید مقابل آن تیم قرار بگیرید.

* وضعیت تیم‌های حاضر در اوبرلیگای هامبورگ چه می‌شود و از این مسابقات چند تیم به مرحله بعد صعود می‌کنند؟
– تیم قهرمان استان هامبورگ باید به مصاف برنده قهرمان استان میدردورسفر برود و تیم پیروز آن مسابقه در دو دیدار رفت و برگشت به لیگ دسته چهارم آلمان صعود خواهد کرد. با توجه به هزینه سنگین حضور در لیگ دسته چهارم بوندسلیگا، اکثر تیم‌ها دوست ندارند به آن رقابت‌ها صعود کنند و بیشتر در فکر بازی در استان‌های خود هستند.

* در این شرایط هدف شما در این تیم چیست؟
– هدف امسال من با این تیم انجام بازی‌های بهتر و کسب جایگاه مناسب است. البته هدف باشگاه صعود نیست زیرا امسال اصلاً بازیکنی نخریده است و هنوز از بازیکنان سال پیش استفاده می‌کند. باشگاه بودجه‌ای برای صعود ندارد، نه باشگاه ما بلکه باشگاه‌های دیگر هم این شرایط را دارند.

* برنامه‌ای دارید که فصل آینده در تیم‌های دسته‌های بالاتر بوندس لیگا مربیگری کنید؟
– مربیگری در فوتبال دست خود آدم نیست که بخواهد در یک تیمی مربیگری کند. هر تیمی 25 بازیکن دارد اما تنها یک مربی می‌تواند انتخاب کند. من هم هدفم این است که ابتدا به همراه تیم "نیندورفر تی اس وی"در مسابقات اوبرلیگای آلمان نتایج خوبی را کسب کنم و در نهایت در این فصل استانداردهای مربیگری در فوتبال آلمان را بدست آورم.

* این روزها وضعیت تیم ملی هم مطلوب نیست و در این شرایط فکر می‌کنید می‌توانیم در آن رقابتها به هدف کارلوس کی‌روش که صعود به مرحله دوم است، دست یابیم؟
– اگر فکر می‌کنیم بعد از اینکه چندین سال که خوردیم و خوابیدیم، در این زمان کوتاه 8-9 ماهه تمام نیروی خود را به کار ببندیم تا تیم ملی در جام جهانی شگفتی ساز شود، من می‌گویم چنین امکانی وجود ندارد. اگر این اتفاق هم بیافتد، یک جرقه بوده و نباید خودمان را به خاطر آن نتایج گول بزنیم. همچنین بگوییم تلاش‌ها و کارهایمان باعث شد در جام جهانی نتیجه بگیریم.
البته 100 درصد این تیم برای جام جهانی باید تدارک خوبی داشته باشد اما کارلوس کی‌روش هنوز فکر می‌کند فوتبال ایران همانند خودش حرفه‌ای است. او باید خودش را با شرایط فوتبال ما تطبیق داده و با این مشکلات کنار بیاید.

* روز یکشنبه هم ‌به همراه مهدی مهدوی‌کیا در دیدار خیریه بین دو تیم پیشکسوتان هامبورگ با پیشکوستان تیم ملی آلمان حضور داشتید، در مورد آن بازی صحبت می‌کنید؟
– این بازی هر سال یک بار در هامبورگ برگزار می‌شود و تیم پیشکسوتان قدیم و معروف این شهر با ملی پوشان پیشکسوت آلمان بازی می‌کند. این مسابقه 75 دقیقه بود و در هر تیمی 25 بازیکن حضور داشتند.

* برنامه‌ریزی برای برگزاری این مسابقه از چند وقت پیش صورت گرفته بود؟
– برگزاری چنین بازی‌هایی زیباست اما زیباتر از بازی برنامه‌ریزی مخصوص جهت انجام آن است از 4 ماه پیش همه چیز از ما سوال شده و تمام برنامه‌ها با نفرات هماهنگ می‌شود. آنها برای هر دقیقه بازی برنامه دارند و حتی برای هر بازیکن علاوه بر ساک و لباس اندازه و با شماره، شامپو، کرم و حوله مخصوص هم در نظر می‌گیرند. این‌ مسائل نشان می‌دهد آنها کوچکترین چیزها را هم در نظر می‌گیرند تا بازی به بهترین شکل برگزار شود.
البته یکی دیگر از نکات جالب این بازی تقدیر از "ادرز" بازیکن قدیم تیم سن پائولی در این مسابقه خیریه بود. ما واقعاً افسوس می‌خوریم که در ایران با پیشکسوتان چگونه برخورد می‌شود و در اینجا با آنها چگونه رفتار می‌کنند.

* تیم فوتبال زیر 17 سال ایران برای برگزاری اردوی آماده‌سازی قرار است به آلمان بیاید و مهدی مهدوی‌کیا هم قرار است این تیم را در مسابقات جام جهانی همراهی کند.
– تا جایی که من شنیدم قرار است این تیم به شهری در بین دورتموند و فرانکفورت بیاید. البته از روزی که از فوتبال خداحافظی کردم تا به امروز که در فوتبال آلمان فعالیت می‌کنم، کسی از فدراسیون با من تماس نگرفته است.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)