پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که حضور بازیکنان ۲ رگه و اروپایی تاثیر فراوانی در صعود ایران به جام جهانی فوتبال داشته است.

حمید درخشان در گفت‌وگو با تسنیم، در مورد دیدار ایران و تایلند در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملت‌‌های آسیا گفت: بازی با تایلند برای ما هم جنبه رسمی دارد و هم جنبه تدارکاتی. این دیدار می‌تواند ملاکی باشد تا ببینیم عیار تیم ملی ما چقدر است؟

وی در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر حضور بازیکنان دو رگه و اروپایی در تیم ملی ایران اظهار داشت: نباید خودمان را گول بزنیم. همین بازیکنان دو رگه و اروپایی ما را به جام جهانی بردند. شما ببینید قوچان‌نژاد 2 گل 3 امتیازی مقابل قطر و کره جنوبی به ثمر رساند و جزو بازیکنان تاثیرگذار در صعود به جام جهانی بود. این مسئله در مورد دانیال داوری و بیت‌آشور هم صدق می‌کند، مطمئن باشید بازیکنی که در بوندس‌لیگا بازی می‌کند حتما کیفیت بالایی دارد.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص نگرانی‌هایی که درباره فقدان چند هافبک طراح در تیم ملی وجود دارد، عنوان کرد: اگر برنامه‌ریزی مربی درست باشد و بداند که از بازیکن چه می‌خواهد فکر نمی‌کند خللی در این مورد جود داشته باشد.

درخشان درباره عدم تدارک بازی‌های دوستانه برای تیم ملی گفت: نکته کلیدی موفقیت تیم ملی در برزیل انجام بازی تدارکاتی با کیفیت است. طبیعتا اگر چنین مسابقاتی برای ما فراهم نشود، نمی‌توانیم تیم‌مان را محک بزنیم. جام جهانی شوخی نیست و ویترین بهترین‌های دنیای فوتبال است.

وی ادامه داد: باید از این موضوع بترسیم که قرار است مقابل تیم‌های بزرگ دنیا بازی کنیم اما آقایان مثل اینکه به این فکر نیستند. اگر مثلا به ایتالیا، برزیل و آرژانتین بخوریم می‌دانید آنها چه بلایی سرمان می‌آورند؟ شما نگاه کنید ژاپن با برزیل بازی می‌کند تا عیارش مشخص شود و نقاط ضعف و قوت خود را بشناسد.

پیشکسوت فوتبال ایران در واکنش به حضورش در سریال تلویزیونی «پژمان» گفت: فکر می‌کنم فوتبال بازی کردن از بازیگری سخت‌تر است اما این سریال نشان داد که فوتبالیست‌های ما چه  استعدادهای دیگری مثل بازیگری هم دارند. مثل همین جمشیدی و رهبری‌فرد.

درخشان در مورد انتقاداتی که از سوی برخی از رسانه‌ها و ورزشکاران به نقش طنز جمشیدی و رهبری‌فرد در سریال پژمان وارد شده است، اظهار داشت: مگر فوتبالیست‌ها بر سر مزار آشنایان خود گریه نمی‌کنند؟ این سریال متاسفانه واقعیت زندگی ورزشکاران را نشان می‌دهد. اینکه وقتی یک نفر فوتبالش تمام می‌شود دیگر کسی احوالش را نمی‌پرسد. شاید اگر این سریال جدی ساخته می‌شد بهتر بود، اما دوستان صلاح دانستند طنز واردش کنند تا زیاد رمانتیک نشود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)