در برنامه شب گذشته ورزش از نگاه دو، مباحث پشت پرده مجمع فدراسیون فوتبال و مسایل مالی مورد ارزیابی قرار گرفت.

برنامه ورزش از نگاه 2 شب گذشته با حضور علی کفاشیان، صادق درودگر و عزیزالله محمدی با محوریت حضور بلاتر در ایران و همچنین برگزاری مجمعی که منجر به ابقای کفاشیان در راس فدراسیون بود برگزار شد.

این برنامه چالشی که هفته گذشته مقدمات آشتی در رشته وزنه‌برداری را فراهم کرده بود این بار رئیس فدراسیون فوتبال را نقد کرد.

نظرسنجی این برنامه به نحوه  نظارت مجمع فدراسیون بر عملکرد رئیس فدراسیون فوتبال اختصاص داشت ضمن آنکه در ابتدای این برنامه تصاویری از عملکرد مالی فدراسیون پخش شد و البته بحث مجمع و مبارزه کفاشیان و قریب به میان آمد.

عزیز محمدی در ابتدا گفت: من شب قبل از مجمع به مهدی تاج زنگ زدم و گفتم اگر نمی‌توانی استقلال داشته باشی برو کنار. در آن زمان کفاشیان به من از سوئیس زنگ زد و گفت مصاحبه نکن تا من برگردم. به یکباره فکر کردم کفاشیان و تاج می‌خواهند من را دور بزنند. آقایان نمی‌خواستند تحت هیچ شرایطی من باشم.

وی افزود: من به محمدحسین قریب گفتم کفاشیان کنار نمی‌رود و شما خدای ناکرده خراب نشوید. ولی اگر من نبودم کفاشیان هم رأی نمی‌آورد.

در ادامه انتقاداتی نسبت به حضور خبرنگاران در مجمع مطرح شد که کفاشیان گفت: این مجمع باعث شد تا من برای بار بعد با تجربه شوم . خودم را قوی کنم. بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات اگر بگویند حسابرسی درست است باید پذیرفت.

صادق درودگر در بین صحبت‌های کفاشیان گفت: در آخرین جلسه‌ای که با هیئت‌ها در مشهد برگزار شد نفری 2 میلیون به آنها دادید و می‌خواستید رأی جمع کنید! چرا این پول قبلا پرداخت نشده است؟ مجمع عمومی بالاترین رکن یک سازمان است. احترام به جمع واجب است اما شما با 2 مدیری که اعتراض داشتند رفتار خوبی نداشتید.

درودگر افزود: کفاشیان انسانی ورزشی است اما علاقه دارد از افراد کوچک در کنار خود استفاده کند. دادکان افراد بزرگی را کنار خود آورده بود. در همین همایش مهدی مناجاتی را هل دادند و بیرون کردند. وقتی افراد ورزشی و فوتبالی نیستند همین می‌شود. اجازه بدهید 4 تحصیل کرده ورزش کمک‌تان کنند. کسی که در شهرستان خودش تیمش سقوط کرده، بانوانش منحل شده و نتایجش اصلا خوب نبوده را نایب رئیس اول خود کردید.

کفاشیان هم واکنش نشان داد و گفت: شما به کسی توهین نکنید. سلیقه شما همین است. شما روزی به من گفتید اگر من بیایم دفتر شما چه پستی به من می‌دهید من گفتم اهل این حرف‌ها نیستم.

در ادامه مجری برنامه گفت: شما نصفه نصفه حقیقت را به مردم نگویید، ساختار این فوتبال مشکل دارد. شما هزینه‌ها را ریز اعلام کردید و در بحث درآمدها سه بند بیشتر نداشتید و شفافیتی وجود نداشت. شما از پاک‌ترین مدیران فوتبال هستید اما ابهام وجود داشت. ما فدراسیونی داریم که برنامه‌اش را به اعضای مجمع ارائه نداده است. برای همین بی‌برنامگی است که یک روز کره را می‌بریم و یک روز به لبنان می‌بازیم. روزی جواب خبرنگاران را می‌دهید و روزی اصلا پاسخگو نیستید. چرا ما کرسی ای اف سی را از دست دادیم.

عزیز محمدی نیز از کفاشیان دفاع کرد و گفت: همیشه بازرسی در فدراسیون وجود دارد و طوری وانمود نکنیم که برداشت بدی شود. البته من ضعف را می‌پذیرم و نمی‌گویم ضعفی وجود ندارد اما طوری بحث را پیش نبریم که مردم تصور بدی داشته باشند.

کفاشیان نیز واکنش نشان داد و گفت: مهم‌ترین بحث عملکرد فدراسیون تراز مالی است. مثلا برای حضور تیم ملی در جام جهانی و بقیه تیم‌ها طبق تقویم ای‌اف‌سی کلاس‌های آموزشی وجود دارد و هزینه‌های دیگر. این موارد را به مجمع تحویل می دهیم. اگر فدراسیون درآمدهایش کامل شد همه باید اجرا شود ولی اگر نشود از کجا بیاوریم.هیچ تخلف مالی در فدراسیون صورت نگرفته است چون حسابرسی صورت گرفته است. قرار است دوستان طی دو روز دیگر جلسه‌ای تشکیل و حسابرسی‌ها نوشته شود و تحویل مجمع شود.

به گزارش فارس، صادق درودگر  با انتقاد از لغو کنفرانس شیخ‌سلمان گفت: او سردمدار کسانی است که مخالف بحث خلیج فارس بود و هنگامی که روز گذشته از تلویزیونِ نشست خبری سرود خلیج‌فارس پخش شد. وی ترجیح داد در نشست خبری حاضر نشود!

کفاشیان در خصوص اینکه خودش اجازه نداده خبرنگاران در این خصوص از رئیس فیفا سوال بپرسند گفت: چنین چیزی نیست. خلیج‌فارس همیشه خلیج‌فارس است و کسی نمی‌تواند اسمش را جعل کند. ما جلساتی داشتیم و حتی شکایت هم کردیم. هر چیزی جایگاه خود را دارد. من در ماشین به بلاتر گفتم که نام خلیج‌فارس حذف شده است که او از من پرسید از کجا حذف شده است. قرار شده ما مستندات را ارائه کنیم. بلاتر از اینکه کجا اسم خلیج فارس حذف شده بی‌اطلاع بود و هیچ پشت پرده‌ای وجود ندارد.

من در این خصوص بحث ملی را مهم‌تر می‌دانم و هیچ مساله‌ای وجود ندارد که آن را پنهان کنم.

به گزارش فارس، علی کفاشیان که از مباحث به وجود آمده ناراحت بود به یکباره اعلام کرد به دلیل میهمان خارجی که دارد باید برنامه را ترک کند. 

وی در خصوص اینکه آیا تصمیمش به خاطر فضای برنامه بود گفت: من انتقاد پذیرم و تند تر ازن ها را هم شنیده ام.

در ادامه این برنامه تصاویری از بی‌نظمی‌های به وجود آمده در نشست خبری و میهمانی بلاتر پخش شد که مربیان زیادی مثل محمود کلهر، مهدی مناجاتی، اکبر یوسفی و …  پشت در مانده و نسبت به برخورد روابط عمومی فدراسیون فوتبال انتقاد کردند.

در پایان برنامه سردار آجرلو میهمان بخش خط قرمز این برنامه بود.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)