مرجع خبری پرسپولیس : مصاحبه مجید فرخزادی عضو هیئت مدیره پرسپولیس می‌تواند دوباره بحث بازگشت محمد دادکان به عرصه فوتبال را به جریان بیندازد چرا که وی در طول مصاحبه بارها بیان می‌کند که فضا برای بازگشت دادکان آماده است.

*آقای فرخزادی خیلی‌ها شما را رئیس هیات‌مدیره پرسپولیس می‌دانند.

 -چنین چیزی صحت ندارد و هنوز برای انتخاب افراد برای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس توافق جدی‌ای صورت نگرفته. برادر خوبمان آقای کاشانی مسئول هستند که به فضای گذشته باشگاه سروسامان بدهند و دوباره امیدوار هستیم که باشگاه پرسپولیس همانند گذشته یک قهرمانی بزرگ را برای هواداران خود به ارمغان بیاورد.

*در مورد تغییرات سازمان تربیت بدنی و رفت‌و آمد مدیران به سازمان چطور؟ اینکه ورزشی‌ها حکم مدیریت ورزش را از رئیس جدید گرفتند چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 -این یک اتفاق خیلی خوب بود و مورد قبول جامعه ورزش نیز قرار گرفت. البته بنده تحلیل شخصی خودم را می‌گویم و سخنگوی آقای سعیدلو نیستم. آنچه مهم است این که ورزش با یک فضای آرام و بدون تنش به سمت رشد حرکت کند.

*اینکه آقای دادکان به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال مطرح هستند چطور؟


-ببینید بنده با روحیاتی که از آقای دادکان سراغ دارم حضور او را به نفع ورزش کشور می‌دانم. البته اینکه در چه پستی خدمت کنند خیلی مهم نیست. مهم خدمت زیر پرچم جمهوری اسلامی است که برادر خوبم آقای دادکان این را یک ارزش می‌داند. اما به هرحال مشکلاتی وجود دارد. کدورت‌هایی به وجود آمده که باید فرصت داد تا این مشکلات برطرف شود و رسانه‌ها از گمانه‌زنی‌ها و انتشار اخبار حاشیه‌ای پرهیز کنند تا یک خدمتگزار به فوتبال و ورزش کشور باز گردد.

*ولی آقای دادکان در گفت‌وگوی رسانه‌ای اخیر خود اعلام کردند که به باشگاه پرسپولیس نمی‌آیند.

 -آنچه مشخص است اینکه آقای دکتر سعیدلو به استفاده از اهالی ورزش برای مدیریت ورزش پایبند هستند؛ مساله‌ای که شاید در گذشته وجود نداشته اما در حال حاضر یکی از اتفاقات بسیار خوب ورزش خواهد بود. در مورد آقای دادکان هم به نظرم نقاط مشترکی برای همکاری وجود دارد که باید در یک میز مذاکره در مورد آن صحبت کرد.

*آقای دادکان در یک واکنش سلبی هرگونه حضور در فوتبال را مشروط به عذرخواهی مدیران گذشته سازمان تربیت‌بدنی دانسته‌اند.

 -من خیلی ناامید نیستم. به نظرم برای رسیدن به ایده‌آل باید کمی صبر کرد. باید از توانایی‌های دادکان استفاده کنیم. این نقطه اشتراک ماست.

*تحلیلی وجود دارد در مورد اینکه آقای دادکان به این دلیل پیشنهاد مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس را رد کرده‌اند که نیم‌نگاهی به فدراسیون فوتبال دارند.

-یعنی چه؟

*گروهی معتقدند که آقای دادکان فدراسیون فوتبال را می‌خواهد و برای مهیا شدن زمینه حضور در فدراسیون فوتبال تلاش می‌کنند.

-به نظرم این اتفاق باید طور دیگری مطرح شود. هرچیزی را می‌توان روی میز مذاکره گذاشت. منظورم این است که آقای سعیدلو و آقای دادکان با هم دیگر بنشینند و صحبت کرده و در مورد موضوعات مختلف بحث کنند. من می‌دانم که آقای سعیدلو به دنبال حضور آقای دادکان هستند. این یک نقطه اشتراک مثبت است. بقیه ماجرا را باید با گفت‌وگو حل کرد. می‌شود نشست، بحث کرد، حرف زد و پیشنهاد داد. مصلحت‌ها هم باید در نظر گرفته شود. اینطور نیست که بخواهیم فضای عمومی جامعه را بهم بزنیم. استفاده از نخبگان ورزشی شعار سازمان تربیت‌بدنی است. آقای سعیدلو روی این مساله تاکید دارند. هرکاری را باید از راهش رفت.

*اما وضعیت فوتبال فرق می‌کند. شاید ورود آقای سعیدلو به ماجرا و انتخاب رئیس فدراسیون آینده نشان از دغدغه‌های همیشگی سازمان تربیت‌بدنی باشد.

-اول باید وضعیت کنونی فوتبال کشور را تحلیل کنیم. اینطور نیست که بگوییم همه چیز بد است و هیچ چیز سرجایش نیست. انصافا اقدامات خوبی انجام شده، اما هرکسی از دریچه نگاه خودش به موضوعات نگاه می‌کند.

 *اما بسیاری ضرورت تغییر و تحول در فدراسیون فوتبال را بعد از عدم صعود به جام‌جهانی ضروری می‌دانستند. فوتبالی‌ها می‌گویند حالا که شعار آقای سعیدلو استفاده از ورزشی‌ها در مدیریت‌ ورزش است باید فوتبال را فوتبالی‌ها مدیریت کنند.

-فوتبال بخشی از سازمان ‌تربیت‌بدنی است نه همه آن. استقلال و پرسپولیس بخشی از فوتبال ایران است. نه همه آن. درست است که ضرورت‌های جامعه در ورزش همراه با فوتبال است، اما سازمان تربیت‌بدنی به عنوان نهاد بالا‌دستی ورزش مسئول کل ورزش کشور است، نه تنها فوتبال گرچه فوتبال هم الزامات خود را دارد و باید مورد توجه قرار گیرد. در مورد انتخاب فوتبالی‌ها هم همانطور که گفتم باید مسیر قانونی و درست آن طی شود تا از مشکلاتی که در گذشته داشتیم جلوگیری شود. این مهمترین مساله است.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)