فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) اعلام کرد که از این پس تمامی کنفدراسیون ها، فدراسیون های عضو و یا لیگ ها می توانند در صورت تمایل از اسپری محو شونده در مسابقات خود استفاده کنند.

به گزارش سایت این فدراسیون، این اسپری ها که برای مشخص شدن جای تشکیل خط دفاعی در هنگام نواختن ضربات پنالتی استفاده می شود، در رقابت های جام جهانی زیر 20 سال ترکیه و همچنین رقابت های جام جهانی زیر 17 سال امارات با موفقیت به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت و با استقبال داوران حاضر در این رقابت ها روبرو شد.

استفاده از اسپری های محو شونده توسط هیأت بین المللی فوتبال (IFAB) نیز تصویب شده است و با تصمیم این هیأت تمامی کنفدراسیون ها، فدراسیون های عضو و یا لیگ ها می توانند در صورت تمایل از آن استفاده کنند.

این اسپری ها ساخت شرکت «9.15 Fair Play Limit» آرژانتین است به داوران کمک می کنند محل تشکیل خط دفاعی را در هنگام نواختن ضربات ایستگاهی نشانه گذاری کنند. داوران در این شرایط باید فاصله 9.15 متری بین توپ و نزدیک ترین مدافع را مشخص کرده و سپس خط سفیدی را با اسپری بر روی زمین مشخص کنند تا دیوار دفاعی بر روی آن تشکیل شود. این خط بعد از یک دقیقه محو خواهد شد.

فیفا اعلام کرده که قرار است در مسابقات جام باشگاه های جهان در مراکش نیز از این اسپری ها استفاده شود.

ماسیمو بوساکا رییس کمیته داوران فیفا در این باره گفت: بسیاری از داوران این اسپری ها را ابزار سودمندی می دانند. در هنگام استفاده آزمایشی از آن، بازیکنان همواره به فاصله تعیین شده احترام گذاشتند و هیچ کارت زردی در این زمینه داده نشد. بعد از جام باشگاه های جهان در مراکش ارزیابی های بیشتری در این خصوص انجام خواهد شد تا با بررسی نتایج، در مورد استفاده از آن در مسابقات آتی فیفا تصمیم بگیریم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)