مرجع خبری پرسپولیس : نگاهی ریزبینانه به عملکرد 14 سرباز سرخ در جدال با شگردان مایلی کهن…

 

میثاق معمارزاده :
کار چندان مشکلی را در درون دروازه پرسپولیس در نیمه اول پیش رو نداشت و توانست در مقاطعی از بازی با یکی دو عکس العمل خوب توپ ها را دفع کند. به نظر می رسد که در بازی با پایش نیز پیشرفتی داشته است .با این حال مصدومیت در دقایق پایانی نیمه اول موجب شد تا در نیمه دوم حقیقی جایگزین او شود.

مجتبی شیری :
به نظر می رسد تغییر پست و اسباب کشی به سمت چپ خط دفاعی به او نساخته و هنوز با خانه جدیدش کنار نیامده است. با این حال عملکردش در دفاع قابل قبول است ولی در حمله شرکت نداشت و هر بار صاحب توپ شد و می بایست رو به جلو بازی می کرئ توپ را از دست داد.

شیث رضایی :
بهترین بازیکن میدان و بازی های اخیر، کاپیتان بی حاشیه این فصل پرسپولیس است که از بهترین مدافعین میانی ایران به شمار می آید .شیث یک تنه در مقابل کریم انصاریفرد مقاومت کرد و بارها با هوشیاری اش مانع از به ثمر رسیدن گل سایپا شد.

سپهر حیدری :
در کنار شیث زوج کارامدی را تشکیل داده و بازی به بازی بهتر میشود. می توان گفت زوج دفاع مرکزی تیم رفته رفته به بهترین زوج دفاعی لیگ بدل شده است.

حمیدرضا علی عسگر :
با وجود دو اشتباه مهلک در مهار جواد آشتیانی موفق نشان داد اما همچنان شایسته حضور در ترکیب ثابت پرسپولیس نیست.

تیاگو فراگا :
بالاخره مصدومیت بلند مدت تیاگو تمام شد و این هافبک – مدافع پوششی بار دیگر در ترکیب پرسپولیس جای گرفت تا آقازمانی از روی سکوها نظاره گر عملکرد همبازیانش باشد. تیاگو برخلاف آقازمانی که هافبک تخریبی است، یک هافبک پوششی محسوب می شود که توانایی حمل توپ و قدرت بدنی و بازیسازی بهتری نسبت به آقازمانی دارد. هافبک برزیلی روی گل اول پرسپولیس تاثیر مستقیم داشت.

عادل کلاه کج :
آزادی عمل بیشتری نسبت به بازی های قبلی داشت و وظایف کریم باقری در این مسابقه به او محول گردیده بود تا در هنگام دفاع به تیاگو بپیوندد و در دفاع شرکت کند ودر هنگام حمله موج دوم حمله را رهبری کند. نکته قابل تامل درباره او اینکه دیگر در پرسپولیس شاهد از دست رفتن بیهوده کرنرها نبودیم و به صورت هدفمندتری توپ ها به روی دروازه ارسال می شد که نشانگر توجه اعضای کادر فنی به اهمیت این ضربات در فوتبال بود.

میثم بائو :
  بائو کند و ساکن بازی می کند. شاید برای دادن پاس های ساده و خیلی راحت، ثانیه ها تفکر می کند و تصمیم می گیرد و این عامل باعث برگشتن مدافعان حریف، از دست رفتن موقعیت ها و شناسایی بازیکن مقصد توسط بازیکنان حریف می شود. بائو در این بازی در کارهای دفاعی هم به موقع حضور داشت و توانست در این امر نیز به تیم کمک کند.

هوار ملامحمد :
فرد مرکزی خط میانی پرسپولیس که وظیفه پخش کردن توپ ها به او محول شده بود و با پاس گلی که به وسلی داد و موقعیت های دیگری که به وجود آورد توانست نمره قبولی از این مسابقه بگیرد. هوار یک ضربه ایستگاهی بسیار زیبا هم زد که به سمت دروازه میرزاپور رفت و البته با عکس العمل سنگربان سابق تیم ملی راهی به دروازه نیافت! انتقادی که به هوار وارد است مربوط به بازی ایستای او درهنگامی که توپ را دراختیار ندارد می شود که این ذات فوتبالیست های عرب است و اگر می خواهد سطح فوتبالش را ارتقا دهد باید به فکر رفع این نقیصه باشد.

مجتبی زارع:
شوت استثنایی رازع موجب شد پرسپولیس خیلی زود از زیر فشار هوادارانش خارج شود و بهتر بازی کند. وی در این بازی غیر از گلی که زد چند استارت خوب دیگر هم زد و در چند موقعیت هم می توانست دیگران را ببیند و پاس گل بدهد ولی با خودخواهی توپش را به بیرون زد و یا توپ را از دست داد.

وسلی برزیلیا:
با گلی که زد توانست خودش را به جمع دو گله ها اضافه کند اما نمی توان از اشتباه مسلم میرزاپور که در گرفتن این شوت ساده مرتکب شد غافل بود. مسئله دیگری که در مورد بازی وسلی قابل ذکر است سرعت زیاد اوست که باید در هنگام ضد حملات بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. در همین راستا باید اضافه کنیم که در تیم های بزرگ معمولا وقتی تیمی میخواهد ضد حمله کند از قبل و توسط کادر فنی باید منطقه ای در زمین حریف انتخاب شود تا پاس های بلند برای استفاده از مهاجم به آن منطقه فرستاده شود ولی این امر در پرسپولیس محقق نشده و توپ ها هر بار به یک نقطه از زمین فرستاده شده و به سادگی توسط مدافعان حریف دفع می شود. به همین خاطر مهاجم هدف پرسپولیس نمی داند توپ کجا می رود و دیر استارت می زند د رنتیجه توپ و موقعیت از دست می رود. این امر در جایگیری وسلی هم موثر بود به طوری که مشاهده می کردیم به هنگام دفاع او روی نقطه مرکزی زمین می ایستاد در حالی که اگر به جناحین می رفت فضای بهتری در اختیار داشت.

علیرضا حقیقی:
دروازه بان نیمه دوم پرسپولیس با عکس العمل های زیبایش نشان داد که فاصله ای با معمارزاده ندارد و می تواند شماره یک تیم پرسپولیس باشد .

نبی الله باقریها:
پس از ورودش به زمین به پست سپهر حیدری رفت تا حیدری به سمت راست بیاید و جلوی نفوذ های آشتیانی را بگیرد به همین خاطر علی عسکر هم لحظاتی را در پست دفاع چپ بازی کند.

حسین بادامکی:
خوب دوید و خوب پاس داد ولی چهره نا امید و مغموم او نشان از وخامت اوضاع روحی اش داشت!

گروه آنالیز مرجع خبری پرسپولیس

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری – استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)