ستاره ای که متفاوت است

مرجع خبری پرسپولیس : روزي كه علي كريمي قراردادش را با استيل‌آذين در هيات فوتبال تهران ثبت كرد، خيلي‌ها بر اين باور بودند كه او مدت زيادي در تيمي كه حميد استيلي سرمربيگري‌اش را برعهده دارد نخواهد ماند اما نه تنها چنين نشد بلكه كريمي بهترين بازي‌هايش را براي تيم جديد به نمايش گذاشت و تا امروز حتي يكبار هم با استيلي به مشكل نخورده چرا كه سرمربي استيل‌آذين چگونه رفتار كردن با بازيكنان بزرگ را مي‌داند.
كريمي در اولين مصاحبه‌اش با پيراهن استيل‌آذين- در هيات فوتبال، به خبرنگاران گفت كه يكروز دوباره به پرسپوليس برمي‌گردد. حالا شرايط اين اتفاق مهم براي هواداران پرسپوليس به وجود آمده و حبيب كاشاني هم طي نامه‌اي رسما از حسين هدايتي خواسته موضع خود را اعلام كند. او مي‌داند از دست دادن ستاره تيمش يعني از بين رفتن 50 درصد توان استيل‌آذين اما از طرف ديگر خودش را هم يك پرسپوليسي مي‌داند كه همواره به دنبال برآورده كردن خواسته هواداران بوده است. به هرحال اين مساله ظرف روزهاي آينده مشخص مي‌شود. شايد مسوولان استيل‌آذين حق داشته باشند كه موثرترين بازيكن خود را از دست ندهند اما اگر اين انتقال صورت نگيرد چه؟ اين مساله را از چند زاويه مي‌توان زير نظر گرفت.

علي كريمي ذاتا يك فوتباليست تكنيكي است پس هيچ وقت فوتبالش را فراموش نمي‌كند اما اين كه او در بعضي بازي‌ها با روزهاي خوبش فاصله پيدا مي‌كند يكي دو دليل بيشتر ندارد، يا مشكل بدني دارد يا اينكه انگيزه‌اش نسبت به بازي‌هاي قبلي‌اش كمتر شده. او امسال و تا پايان هفته سيزدهم بسيار باانگيزه نشان داده اما در پرسپوليس فصل گذشته كمتر از او ديده بوديم كه براي تصاحب توپ تكل بزند يا به خاطر درگيري‌هاي فوتبالي‌اش اخطار بگيرد. كريمي هر زمان كه انگيزه داشته باشد نتيجه را تغيير مي‌دهد. بازي با تراكتورسازي و به خصوص 15 دقيقه آخر كه از سوي تعدادي سكونشين تحريك مي‌شد، به جاي تاثير منفي روحي رواني به او انگيزه داد و نتيجه‌اش را هم ديديم.

نكته ديگر كه بايد به آن توجه داشت اين است كه اگر كريمي امسال در پرسپوليس بود و همين 10 گل را براي كرانچار مي‌زد الان جايگاه پرسپوليس كجاي جدول بود و انعكاس آن چند برابر بيشتر مي‌شد؟ كاپيتان استيل‌آذين قطعا تا نيم‌فصل همين انگيزه را خواهد داشت و آن وقت منتظر اعلام تصميم نهايي هدايتي خواهد بود.

علي كريمي اگرچه توپ را به زمين مسوولان باشگاه استيل‌آذين انداخته اما همان‌طور كه بارها گفته هر بازيكني دوست دارد يكروز براي پرسپوليس بازي كند. در واقع به نوعي خواسته قلبي‌اش را اعلام كرده و شايد بازگشتش را به جمع سرخپوشان تهراني در نيم فصل تمام شده مي‌داند و همان‌طور كه هدايتي بارها مدعي شده اين امانت به تيم اصلي‌اش بازگردانده خواهد شد.
اما آن روي سكه را هم بايد در نظر گرفت و اگر هدايتي به هر دليلي با جدايي كريمي مخالفت كند آن وقت آيا باز هم همين انگيزه‌هايي را كه از او در بازي‌هاي امسال مي بينيم در ادامه رقابت‌هاي ليگ در نيم فصل دوم هم شاهد خواهيم بود؟ اگر اين‌طور شود آيا استيل‌آذين هم متضرر نمي‌شود؟ به هرحال شايد اصرار به انجام خواسته هواداران پرسپوليس خيلي منطقي نباشد و هيچ مدير باشگاهي دستي دستي تيمش را تضعيف نكند. پس مي‌توان نتيجه گرفت كه آنها از هدايتي در صورت مخالفت نبايد ناراحت شوند اما وقتي مالك استيل‌آذين خودش را يك پرسپوليسي مي‌داند و كريمي را امانت آنها مي‌نامد و در واقع از شروع ليگ در مواجهه با اين سوال با قضيه احساسي برخورد مي‌كند اين انتظار را نزد هواداران پرسپوليس به وجود مي‌آورد كه از او بخواهند مانعي براي بازگشت كريمي به پرسپوليس نشود. شايد براي هواداران پرسپوليس تحقق اين مهم با ارزش‌تر از تمام هزينه‌هايي باشد كه هدايتي براي پرسپوليس صرف كرده است. مالك استيل‌آذين خودش سطح توقع هواداران پرسپوليس را بالا برده و حالا در آزموني سخت بايد بهترين تصميم را بگيرد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)