انصاري فرد و رد ادعاي کاشاني
مرجع خبری پرسپولیس :
عباس انصاري فرد مديرعامل باشگاه پرسپوليس نسبت به اظهارات حبيب کاشاني درباره قرارداد دو ساله وسلي برازيليا و تياگو به مبلغ يک ميليون و هشتصد هزار دلار سکوت نکرده و قصد دارد مدارکي را منتشر کند. به اعتقاد انصاري فرد مبلغ قرارداد دو ساله وسلي و تياگو با احتساب دريافت رضايت نامه از باشگاه هاي برزيلي مبلغ يک ميليارد و صد ميليون تومان است. انصاري فرد که به شدت از مسائل مطرح شده ناراحت است قصد سکوت کردن ندارد و مقابل حرف هاي کاشاني واکنش نشان خواهد داد.

نکونام در ترکيب ثابت، شجاعي روي نيمکت

در هفته هشتم رقابتهاي لاليگا، تيم فوتبال اوساسونا بايد در خارج از خانه به ديدار رسينگ سانتاندر برود. شاگردان کاماچو با برد روحيه بخش هفته گذشته مقابل آتلتيکومادريد پا به اين بازي مي گذارند و در صورت شکست رسينگ، مي توانند به صعود خود به بالاي جدول ادامه دهند. کارشناسان اسپانيايي درصد برد اوساسونا را در اين بازي 43 درصد مي دانند و شانس باخت آنها را فقط 14 درصد عنوان مي کنند.
جواد نکونام همانند بازيهاي گذشته اوساسونا در ترکيب تيمش قرار دارد و از ابتدا براي قرمزهاي دي ناوارا در خط هافبک به ميدان خواهد رفت. اما مسعود شجاعي که در اين فصل کمتر به طور ثابت در ترکيب اوساسونا قرار داشت، در اين هفته نيز از روي نيمکت بازي تيمش را تماشا مي کند تا احتمالاً در نيمه دوم فرصتي براي حضور در ترکيب را پيدا کند.

گلزنان خارجي ليگ برتر
تا پايان هفته سيزدهم ليگ برتر 16 بازيکن خارجي موفق به گلزني شده و در مجموع 39 گل به ثمر رسانده اند.
7 گل: ادينهو لوسيانو(مس کرمان)
6 گل: عماد رضا (سپاهان اصفهان) آدريانو الوز (ملوان انزلي)
2 گل: جاسم کرار ( تراکتورسازي) ابراهيم توره(سپاهان اصفهان) ايگور کاسترو (ذوب آهن) هوار محمد، وسلي برازيليا ( پرسپوليس) عيسي ترائوره(راه آهن تهران) ايوان پتروويچ (شاهين بوشهر)
1 گل: محمود آمنه، صالح سدير(راه آهن تهران) فرانک آتسو(استقلال اهواز) جابا موجيري(فولاد خوزستان) فابيو جانواريو(استقلال) مارسيو جيوانيني(مس)

جدول گلزنان ليگ برتر
تا پايان هفته سيزدهم ليگ برتر 140 بازيکن موفق به گلزني شده اند و 303 گل به ثمر رسانده اند. علي کريمي تنها گلزن دو رقمي ليگ برتر است و آرش برهاني با گلزني در اين هفته به صدر جدول نزديک شد. 10 گل: علي کريمي(استيل آذين تهران) 7 گل: ادينهو لوسيانو (مس کرمان) آرش برهاني (استقلال تهران) 6 گل: عماد رضا (سپاهان اصفهان) آدريانو الوز (ملوان انزلي) مهدي رجب زاده (مس کرمان)

يک لشگر مصدوم و محروم در اردوي استيل آذين
استيل آذين در ديداري حساس و دشوار روز دوشنبه در مشهد ميهمان ابومسلم خواهد بود. مشکل بزرگ استيلي براي اين بازي محروميت علي کريمي، حسين کعبي و ميثم خسروي است. افزون بر اين بازيکنان، فريدون زندي و ابراهيم اسدي نيز به دليل مصدوميت قادر به بازي براي تيم خود نيستند.
مصدوم جديد استيل آذين علي نظرمحمدي است. بازيکني که به دليل برخورد با توره از ناحيه استخوان دست دچار مصدوميت شديد شده است. اين دروازه بان نيز به احتمال زياد قادر به بازي براي تيم خود در ديدار برابر ابومسلم نخواهد بود.

پرتماشاگرترين و کم تماشاگر ترين بازيها
در هفته سيزدهم رقابتهاي ليگ برتر فوتبال ديدار تيمهاي تراکتور سازي تبريز و ابومسلم با حضور 65 هزار هوادار مشتاق تبريزي پرتماشاگرترين ديدار هفته لقب گرفت.ديدار تيمهاي استقلال تهران و صباي قم با 40 هزار تماشاگر دومين ديدار پرتماشاگر هفته بود و پرسپوليس و سايپا نيز با 30 هزار تماشاگر عنوان ديگر ديدار پربيننده اين هفته از نظر حضور در ورزشگاه را از آن خود کرد.ديدار تيمهاي پيکان قزوين و ذوب آهن که در ورزشگاه شهيد رجايي قزوين برگزار شد با 1500 نفر کم تماشاگرترين بازي هفته لقب گرفت. ديدار تيمهاي راه آهن و شاهين بوشهر نيز با 2 هزار نفر در رده بعدي کم تماشاگر ترين بازي هفته جاي گرفت.

شمس: در صورت تمديد نشدن قرارداد به گزينه هاي ديگر فکر مي کنم
سرمربي تيم ملي فوتسال ايران در مورد شرايط تمديد قراردادش گفت: قرار بود فدراسيون فوتبال سال گذشته قراردادي 4 ساله را به عنوان سرمربي تيم ملي فوتسال ايران با من منعقد کند که اين قرارداد يک ساله بسته شد.
حسين شمس ادامه داد: تا 20 آذر امسال قرارداد دارم و در صورتي که پيشنهاد مسؤولان فدراسيون براي تمديد قراردادم 3 ساله نباشد، مجبورم به ساير گزينه ها فکر کنم؛ البته براي من افتخار است که با تيم چهارم جهان به کارم ادامه دهم.

ترابيان: در گروه آساني قرار داريم
سرپرست تيم اعزامي فوتسال ايران به مسابقات داخل سالن ويتنام،گفت: تيم ايران در قرعه راحتي در دور نخست مسابقات قرار گرفته است.عباس ترابيان افزود: تيم ايران در گروهي سه تيمه با تيمهاي ترکمنستان و ماکائو همگروه شده است. خوشبختانه در گروه ساده اي قرار گرفته ايم، اما نبايد فراموش کرد ما با تيم اميد خود در اين مسابقات شرکت کرده ايم و تيمهاي تايلند، ژاپن و ازبکستان با تمام داشته هاي خود در اين مسابقات حضور خواهند داشت.گفتني است بازيهاي تيم فوتسال مردان از روز چهارشنبه هفته جاري شروع مي شود و ساير تيمهاي حاضر در گروه چهار تيمي به رقابت مي پردازند.

سريع ترين و ديرترين گل
در هفته سيزدهم رقابتهاي ليگ برتر فوتبال محمد نوري با ضربه از راه دور در دقيقه 4 دروازه استقلال را باز کرد و عنوان زننده سريع ترين گل ليگ در اين هفته لقب گرفت.رضا معقولي نيز با ضربه اي از راه دور در دقيقه 94 بازي را به تساوي کشاند و تيمش را مقابل فولاد از شکست نجات داد.در اين هفته دو پنالتي توسط داوران گرفته شد که سيامک کوهنورد در ديدار مقاومت مقابل پاس اين ضربه را خراب کرد و در ديگر ديدار آدريانو آلوز از روي نقطه پنالتي که هدايت ممبيني براي ملوان گرفته بود دروازه مس کرمان را گشود.

آخرين اخبار از مصدومان پرسپوليس
پزشک پرسپوليس از مصدوميت خليلي و عدم حضور اين بازيکن در ديدار مقابل تراکتورسازي خبر داد.فريد زرينه عنوان کرد: مصدوميت خليلي هنوز به طور کامل برطرف نشده است و قطعا به ديدار روز دوشنبه مقابل تراکتور سازي نخواهد رسيد. وي درباره کريم باقري گفت: اين بازيکن که به تازگي از بند مصدوميت رها شده بود، دچار سرماخوردگي و تب و لرز شديد شده است و به نظر مي رسد او نيز از ديگر غايبان پرسپوليس در بازي مقابل تراکتورسازي باشد. زرينه درباره وضعيت آرفي تاکيد کرد: اشپيتيم آرفي دچار سرماخوردگي شديد شده و به احتمال فراوان با توجه به اينکه از لحاظ بدني دچار ضعف شديدي شده و بعيد است به بازي مقابل تراکتورسازي برسد.

تاج: خداداد تهمت زده و بايد حرف هايش را ثابت کند
مصاحبه خداداد عزيزي که چندي پيش يکي از مسؤولان فدراسيون را به باج گيري متهم کرد، حاشيه هاي زيادي را به وجود آورد.
خداداد در آن مصاحبه گفت: «يکي از مسؤولان فدراسيون فوتبال قصد داشت از من باج بگيرد.» اين اولين بار نيست که خداداد عزيزي با اظهارات جنجالي اش موجي از واکنش ها را در ميان اهالي فوتبال ايجاد مي کند. حرفهاي عزيزي اما واکنش رئيس و نايب رئيس فدراسيون فوتبال را به همراه دارد. عزيزي گفته اين مقام مسؤول به من گفته بود در صورت پرداخت نکردن پورسانت، کاري مي کنم که از فوتبال محو شوي. البته عزيزي نام اين مقام مسؤول را بر زبان نياورده بود.
اما مسؤولان فدراسيون فوتبال بشدت از خداداد عزيزي دلخور هستند و حتي اين احتمال وجود دارد که مرد جنجالي فوتبال ايران يک بار ديگر از سوي کميته انضباطي با محروميت روبه رو شود. اين بار عزيزي به موضوع عجيبي اشاره کرده است. موضوعي که مهدي تاج روي آن حساسيت نشان داده و به فوتبال ايران مي گويد : «خداداد عزيزي بايد نام آن مسؤول را ببرد، در غير اين صورت حرفهاي او پيگرد قانوني دارد. تا زماني که عزيزي از کسي نام نبرده است اين اتهام مجموعه فدراسيون فوتبال را در برمي گيرد و او به فدراسيون تهمت زده است.»
در همين راستا علي کفاشيان تاکيد مي کند: «هر فردي مسؤول حرفهاي خود است و خداداد عزيزي نيز بابت اين اتهام بايد در کميته انضباطي پاسخگو باشد.»
وي با اشاره به سلامت اهالي فدراسيون فوتبال گفت: «امروز به جرأت مي گويم که آدمهاي شريف و با صداقتي در مجموعه فدراسيون فوتبال مشغول فعاليت هستند و هيچکس اين اجازه را ندارد که زحمات آنها را اين گونه به چالش بکشد. بلکه طرح اين اظهارات فقط در حالي قابل قبول است که مستنداتي ارايه شود.»

تغيير سبک تمرينات پرسپوليس به درخواست کاشاني
سرمربي کروات پرسپوليس در آخرين جلسات تمريني هفته گذشته، تصميم گرفت بازيکنان اصلي و ذخيره باشگاه را از يکديگر جدا کند و آنها را در ساعات جداگانه اي تمرين بدهد. اين تصميم با اعتراض تعدادي از بازيکنان اسم و رسم دار که در گروه ذخيره ها قرار گرفته بودند مواجه شد اما کرانچار همچنان تأکيد داشت با اين شيوه بهتر با ويژگي هاي بازيکنانش آشنا مي شود. حبيب کاشاني در جلسه قبل از بازي با سايپا از کرانچار خواست تمامي بازيکنان در کنار يکديگر تمرين کنند و او هرچه سريعتر شيوه جديد تمرينات را کنار بگذارد.
سرپرست موقت باشگاه پرسپوليس در اين خصوص مي گويد: «به کرانچار گفتم بازيکنان ايراني از ويژگي هاي روحي خاصي برخوردارند و اين شيوه تمرين ذخيره ها را دلگير و بي انگيزه مي کند. ايشان هم کاملاً منطقي برخورد کرد و قرار شد روال تمرينات را به سياق گذشته برگرداند.»

فغاني: با مجيدي خصومت شخصي ندارم
داور ديدار استقلال و صباي قم گفت: هيچ خصومت شخصي با کاپيتان استقلال ندارم. عليرضا فغاني در مورد اينکه باشگاه استقلال او را عامل تحريک تماشاگران ناميده بود، گفت: هر شخصي مي تواند نظرش را بدهد و باشگاه استقلال نيز نظرش را در اين زمينه بيان کرده است اما افراد ديگري بايد در اين مورد تصميم بگيرند و قضاوت کنند.

ايران با پيراهن سفيد مقابل گامبيا
تيم فوتبال زير 17 ساله هاي ايران با پيراهن سفيد رودروي گامبيا قرار خواهد گرفت. جلسه توجيهي مسؤولان برگزارکننده رقابت ها و دو تيم ايران و گامبيا برگزار شد و بر اساس آن تيم کشورمان با پيراهن سفيد رودر روي حريف قرار خواهد گرفت. در اين جلسه همچنين مواردي در خصوص آزمايش دوپينگ و MRI براي تشخيص صغر سني به مسؤولان دو تيم گفته شد.

گزارش تمرين پرسپوليس
پرسپوليس ديروز در ورزشگاه خيريه عمل به تمرين پرداخت. در اين تمرين کريم باقري که روز جمعه تمريناتش را با تيم آغاز کرده بود به علت سرماخوردگي با لباس شخصي نظاره گر تمرين ساير بازيکنان بود و محسن خليلي نيز به علت گرفتگي عضله در کنار کريم باقري به تماشاي تمرين پرداخت. ميثاق معمارزاده دروازه بان تيم پرسپوليس که به علت مصدوميت در بازي با سايپا تعويض شده بود تمرينات خود را آغاز کرد و بدون هيچ مشکلي به تمرين پرداخت. حبيب کاشاني سرپرست باشگاه پرسپوليس نيز در اين تمرين حضور يافت و ضمن تماشاي تمرين لحظاتي با برخي بازيکنان و اعضاي کادر فني به گفتگو پرداخت.

مدافع بوسنيايي ملوان رسيد
آلن باسيچ مدافع بوسنيايي ملوان که در بازي با استيل آذين مصدوم و تعويض شده بود، سلامت خود را بازيافته است. باسيچ مي تواند در ديدار با استقلال اهواز با تيم شمالي به ميدان برود.

رکوردشکني فولاد در ليگ برتر
با حضور خالد شحيطاوي درون دروازه فولاد خوزستان، تعداد بازيکنان به ميدان رفته اين تيم در ليگ نهم به عدد 26 رسيد! فولاد خوزستان تا پايان هفته سيزدهم، 26 بازيکن از فهرست 27 نفره تيمش را به ميدان فرستاده و از اين لحاظ در بين تيم هاي ليگ برتري پيشتاز است. امير عفراوي مدافع سابق مس رفسنجان تنها بازيکن فولاد خوزستان است که در فصل جاري فرصت بازي را نيافته است.

آنفلوآنزاي نوع «آ» در اردوي استقلال اهواز!
تزريق واکسن آنفلوآنزاي نوع A در تيم فوتبال استقلال اهواز، چند بازيکن اين تيم را روانه بيمارستان کرد! مسؤولان استقلال به توصيه سازمان ليگ در خصوص تزريق واکسن آنفلوآنزاي نوي A به فوتباليست هاي شاغل در ليگ برتر، اقدام به انجام اين کار در فاصله 2 روز به مسابقه با فولاد خوزستان کردند. عوارض منفي تزريق واکسن اين بيماري، ابتدا مصطفي بيژني را روانه بيمارستان کرد و اين بازيکن از فهرست 18 نفره استقلال اهواز خارج شد، اما ميلاد ميداوودي و اسماعيل شريفات به دليل حساسيت مسابقه، به زور آمپول به ميدان رفتند. شريفات چند ثانيه مانده به انتهاي بازي درون زمين چمن از هوش رفت و به بيمارستان اعزام شد و ميداوودي نيز يک ساعت بعد از دربي اهواز، دچار مشکل مشابهي شد. ميداوودي و شريفات در ساعات پاياني جمعه شب از بيمارستان مرخص و در منزل بستري شدند.

ترين هاي ليگ برتر
بهترين خط حمله: ذوب آهن و مس با 22 گل زده بدترين خط حمله: فولاد با 6 گل زده بهترين خط دفاع: استقلال با 8 گل خورده بدترين خط دفاع: شاهين و مس با 23 گل خورده بيشترين برد: استقلال، سپاهان، صبا و پيکان با 6 برد کمترين برد: فولاد و ابومسلم بدون برد بيشترين تساوي: پرسپوليس و سپاسي با 8 مساوي کمترين تساوي: صبا با 2 تساوي بيشترين باخت: پاس با 7 باخت کمترين باخت: استقلال، پرسپوليس و سپاسي با يک باخت بهترين عملکرد در خانه: سپاهان و ملوان با کسب 15 امتياز بدترين عملکرد در خانه: ابومسلم با کسب 4 امتياز بهترين عملکرد خارج از خانه: پرسپوليس، پيکان و استيل آذين با کسب 11 امتياز بدترين عملکرد خارج از خانه: فولاد با کسب يک امتياز

گل شماره 300 به نام افشه
شمار گلهاي ليگ برتر در اين فصل در هفته سيزدهم از مرز 300 گذشت و در 117 بازي انجام شده تاکنون 303 گل به ثمر رسيده است. متوسط تعداد گلهاي به ثمر رسيده در هر بازي اين فصل حدود 2/6 گل است که رقم خوبي براي ليگ برتر ايران است. بهنام افشه بازيکن تيم سپاسي شيراز زننده گل سيصدم اين فصل بود که اين گل را در بازي مقابل پاس همدان به ثمر رساند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)