مرجع خبری پرسپولیس : مهدى شيرى هم يكى ديگر از نيمكت نشين هاى پرسپوليس است. اين هافبك شيرازى بعد از حضورى ثابت در تركيب اين تيم دوباره روى نيمكت رفته و در يكى، دو بازى اخير شانسى براى حضور در ميدان نداشته است. گفت وگو با وى را بخوانيد:
• چرا دوباره نيمكت نشين شدى؟
– خودم هم دليلش را نمى دانم. البته برايم فرقى نمى كند چه كسى بازى كند و چه كسى بازى نكند. مهم اين است كه پرسپوليس بازى هايش را ببرد كه خدا را شكر دارد همين كار را مى كند.

• مثل اينكه خيلى ملاحظه كار شدى. با خودت هم تعارف دارى؟

– نه تعارف ندارم. وقتى تيم نتيجه مى گيرد ديگر كسى نمى تواند به نيمكت نشينى اش اعتراض كند. اگر پرسپوليس نتيجه نمى گرفت قطعاً به نيمكت نشينى ام معترض مى شدم و براى خودم مدعى باقى مى ماندم. آدم بايد منصفانه با مسائل برخورد كند.
• پس ديگر انگيزه اى براى حضور در تركيب اصلى ندارى چون پرسپوليس دارد نتيجه  مى گيرد!
– من چنين حرفى نزدم. تمام تلاشم را مى كنم تا به جمع ۱۱ نفر اصلى تيم برگردم اما ديگر همه چيز به نظر سرمربى تيم برمى گردد كه از چه كسى استفاده كند و از ديگرى استفاده نكند. من هم به نظر او احترام مى گذارم.
• گفته مى شود در ليست فروش قرار گرفته اى و نيم فصل از پرسپوليس مى روى؟
– اين هم از آن حرف هايى بود كه هر ازچند گاهى در فوتبال ما زده مى شود. ظاهراً يكى از سايت هاى خبرى ما اين خبر را منتشر كرده بود و همه روزنامه ها از آن استفاده كرده بودند اما من اصلاً با آن سايت مصاحبه نكرده بودم و هرچه بود يك مصاحبه خيالى بود. در ضمن اگر قرار است اسم من در ليست فروش باشد اول موضوع را با خود من در ميان مى گذارند بعد خبرش را به رسانه ها مى دهند. نه اينكه اول خبر را در اختيار رسانه ها قرار دهند.

• شايد شيطنتى در كار بوده!

– من اهميتى نمى دهم. من پرسپوليس را دوست داشتم كه به اين تيم آمدم و حتى سر مبلغ قرارداد هم چانه نزدم. لحظه امضاى قرارداد متوجه شدم باشگاه چه مبلغى را برايم در نظر گرفته است. پس با علاقه به كارم در اين تيم ادامه مى دهم و بهترين عملكردم را در تمرينات خواهم داشت. در چند بازى كه در تركيب بودم نشان دادم كه مى توانم يك مهره مؤثر براى تيمم باشم. حالا تاكتيك تيم به گونه اى تغيير كرده كه من در آن قرار ندارم يك بحث ديگر است.
• فكر مى كنى پرسپوليس با يك نيمه خوب بودن مى تواند قهرمان فصل شود.
– من فكر مى كنم در بازى هاى قبلى بدشانس بوديم كه نتوانستيم به پيروزى برسيم. يا توپ هايمان گل نمى شد و يا اسير اشتباه داورى مى شديم. با اين وجود فكر مى كنم اگر در هر بازى بتوانيم گل اول را به حريف بزنيم مى توانيم بازى را ببريم. اميدوارم در هر بازى شانس لازم را در اختيار داشته باشيم تا برنده مسابقه شويم.
• اما جواب سؤال من را ندادى!
– بحث يك نيمه خوب بازى كردن نيست. بحث اصلى سر اين است كه ما دچار بدشانسى نشويم. من قبول دارم كه براى كسب عنوان قهرمانى بايد در هردو نيمه خوب باشيم اما اگر دچار بدشانسى شويم خوب بودنمان معنا پيدا نمى كند. ما اگر بدشانس نباشيم با يك نيمه خوب بازى كردن هم مى توانيم به خواسته مان برسيم.
• مقابل سايپا در نيمه دوم حرفى براى گفتن نداشتيد؟
– طبيعى است وقتى گل مى زنيم به خاطر حفظ كردن آن تدافعى تر عمل كنيم. فكر مى كنم دليل عقب نشينى تيم هم همين بود.
• اما به نظر مى رسد شما مشكل بدنى داريد!
– نه، من چنين فكرى نمى كنم. اتفاقاً داريم خوب تمرين مى كنيم. ما در اين نيمه بازى يك تعويض داشتيم كه مربوط به تياگو بود. او مصدوم بود و به خاطر خستگى از زمين بيرون نرفت اما بقيه سرحال و آماده بودند. نمى دانم از بيرون زمين چه ديده ايد كه چنين فكرى مى كنيد!
• سايپا را چطور ديدى؟
– آنها سيستمى را انتخاب كردند كه عملاً كناره ها و عمق دفاع را به ما داد و توانستيم از همان جا به سايپا گل بزنيم اما واقعاً سايپا يك حريف سخت براى ما بود و اگر تمركز خط دفاعى نبود قطعاً روز سخت ترى را برايمان رقم مى زد.
• فكر مى كنى بتوانيد اين روند را حفظ كنيد؟
– من فكر مى كنم پرسپوليس توانايى قرار گرفتن در كورس قهرمانى و ماندن در كورس را دارد. مهم اين است كه همه ما بخواهيم چنين شود. مطمئنم كه بچه ها چيزى جز موفقيت براى پرسپوليس و خودشان نمى خواهند
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)