پرسپولیس نیوز : سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس تاکید کرد که اگر استقلال و پرسپولیس خصوصی نشوند وزیر را به مجلس خواهند آورد.

 سال‌های زیادی است که بحث خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مطرح و شاید بتوان گفت به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده است. در سال‌های اخیر مسئولان مختلف ورزش قول خصوصی سازی این دو باشگاه را دادند، قولی که فقط در حد یک حرف باقی ماند و بس.

در همین حال محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان 20 بهمن ماه در حکمی امیر رضا خادم را به عنوان نماینده تام الاختیارش در راستای خصوصی سازی این دو تیم معرفی کرد.

مدتی قبل هم معاون سازمان خصوصی‌سازی از عرصه سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در بورس خبر داد و گفت: این امر در فروردین ماه رخ خواهد داد. وی کمی بعد اعلام کرد اگر شرایط برای عرضه در بورس فراهم نشود، سرخابی‌ها از طریق مزایده واگذار خواهند شد. اتفاقی که شاید به این زودی‌ها رقم نخورد اما این بار مجلسی‌ها هم پای کار آمدند تا این دو باشگاه خصوصی شوند.

سیدهادی حسینی، سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسینم در مورد خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس گفت: این موضوع قانون شده و تربیت بدنی مکلف به اجرای آن است. سال گذشته قانونی مصوب شد که این دو تیم خصوصی شوند. اگر این کار تا پایان قانون بودجه 92 ( یعنی پایان سال 92) انجام نشود، وزیر را به مجلس می‌آوریم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که به نظر شما آیا می‌توان این دو تیم را خصوصی کرد، گفت: چرا نمی‌شود؟ خصوصی‌سازی 5 سال است که در کشور آغاز و از زمانی که شروع شده، خیلی از شرکت‌های بزرگ کشور را خصوصی کردند. بورس و فرابورس وجود دارد و شرکت‌های متعددی خصوصی‌سازی شدند.

وی با بیان اینکه احساس می‌کنم نمی‌خواهند این دو تیم خصوصی شود، عنوان کرد: من یک فرد ورزشی هستم و به خوبی این موارد می‌دانم. احساس می‌کنم منافع یکسری از افراد به خطر می‌افتد. یعنی در وزارت ورزش، در دولت و در اتحادیه باشگاه‌ها و شاید هم در مجلس افرادی هستند که منافعی دارند که ممکن است به خطر بیفتد. مجلس خیلی نقشی ندارد و من هم نمی‎گویم سیستم، اما افرادی در آن منفعت دارند که اگر نداشتند این مسائل رخ نمی‌داد. این‌ها تنها دو تیم هستند. اگر قرار است دولت کمک کند باید به همه کمک کند. برخی از باشگاه‌ها محتاج 100 میلیون هستند.

حسینی خاطرنشان کرد: در سال 92 قرار بود باشگاه پرسپولیس 10 میلیارد و 100 میلیون تومان و استقلال حدود 9 میلیارد و 900 میلیون تومان به حساب درآمدهایشان پول بریزند. یعنی درآمدهایشان را به حسابی بریزند و از آن حساب هزینه کنند. تا دو هفته پیش اطلاعات دارم که هیچ پولی به آن حساب‌ها ریخته نشده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)