پرسپولیس نیوز : برنامه ورزش از نگاه دو شب گذشته در خصوص واگذاری دو باشگاه پرطرفدار پایتخت روی آنتن رفت.

برنامه شب گذشته ورزش از نگاه دو با محوریت شرایط واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به روی آنتن رفت.

دراین مبحث امیررضا خادم به عنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان، دکتر حسینی عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، دکتر عبده و شمس معاون خصوصی‌سازی حضور داشتند. سؤال نظرسنجی برنامه نیز این بود که با توجه به تصمیم واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس آیا از روند واگذاری این دو باشگاه آگاه هستید یا خیر، که 84 درصد بینندگان این برنامه تاکید داشتند که هیچ آگاهی از نحوه چگونگی واگذاری این دو باشگاه ندارند.

یکی از مباحثی که در این برنامه توسط دکتر حسینی مطرح شد، این بود که مگر نه اینکه باید اعضای هیأت مدیره دو باشگاه به بودجه بندی و علم اقتصاد مسلط باشند اما آیا اعضای فعلی هیأت مدیره این دو باشگاه چنین شرایطی را دارند؟

وی همچنین نقدی بر صحبت‌های محمود گودرزی وزیر ورزش در اولین جلسه معارفه خود در مورد واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس داشت و معتقد بود این که وزیر می‌گوید مشکلات این دو باشگاه با واگذاری حل نمی‌شود، سه حالت دارد. یا اینکه او اکنون که به دنبال واگذاری دو باشگاه است متوجه حرف اشتباه اولیه خود شده است. دوم اینکه در نگاه بدبینانه وقتی مشکلات این دو باشگاه را دیده برای اینکه از سر خود باز کند به دنبال واگذاری این دو باشگاه است و حالت سوم این است که با توجه به دستوری که داده شده می‌خواهد این کار را انجام دهد. اما امیر رضا خادم که به عنوان نماینده وزارت در این برنامه حضور داشت، با دفاع از صحبت‌های وزیر ورزش اعتقاد داشت که صحبت‌های گودرزی برآمده از یک تفکر ورزشی بوده است و هنوز هم این تفکر تغییر نکرده و اگر اکنون به دنبال واگذاری این دو باشگاه است، به دلیل الزامات قانونی است. طبق بودجه سال 93 که در آن به صراحت عنوان شده باید باشگاه‌های دولتی تا 20 فروردین واگذار شود.

خادم ادامه داد: قصد وزارت این است که شرایطی ایجاد شود که دو باشگاه در شرایط نرمال به سمت استقلال رای پیش رود.

 در ادامه این برنامه مباحث در مورد اینکه دولت طبق تصمیم مجلس شورای اسلامی حق پرداخت هزینه به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را ندارد، ادامه پیدا کرد.

خادم تصریح کرد: ما به دنبال رایزنی با وزیر اقتصاد هستیم تا راهکار خوبی برای انتقال دو باشگاه به بخش خصوصی باشیم و من همچنان از لفظ واگذاری استفاده نمی‌کنم. چون برای ما حفظ اصل دو باشگاه مهم است. همچنین شمس که به عنوان نماینده سازمان خصوصی‌سازی در این برنامه حضور داشت در مورد اینکه چطور شد که بحث واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از چند سال گذشته مطرح شده، صحبت‌هایی را عنوان کرد. او در صحبت‌هایش به این اشاره کرد که در سال 90 وقتی قرار بود دو باشگاه در بورس عرضه شوند، پرسپولیس با 9 میلیارد تراز منفی و استقلال با 10 میلیارد تراز منفی شرایط واگذاری را نداشتند و مجبور به این شدیم که برای دو باشگاه دارایی در نظر بگیریم و از این رو قرار شد ورزشگاه درفشی‌فر به پرسپولیس و مرغوبکار به استقلال داده شود و این نقل و انتقالات انجام شد اما دوباره در اردیبهشت 91 ایراداتی به آن گرفته شد البته ایراداتی گرفته شد که واقعا توجیه قابل قبولی نداشت و در نهایت قرار بر این شد که این دو باشگاه به فرابورس عرض شود که آن هم به مشکلاتی خورد.

در ادامه این برنامه حسینی نماینده مجلس و خادم نماینده وزارت ورزش در خصوص چالش‌هایی که بابت واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مطرح است، مباحثی را مطرح کردند.

حسینی معتقد بود که دولت اعلام کرده کار واگذاری دو باشگاه نهایی شده و فقط نظر مجلس باقی مانده است. این صحبت‌هایی که مطرح می‌شود در واقع نظر مردم را به خود جلب می‌کند. از سوی دیگر خادم تاکید داشت که اگر شرایط خصوصی واقعا مهیا باشد وزارت ورزش هیچ مشکلی با این قضیه ندارد و قرار است در همین زمینه با وزارت اقتصاد نیز جلساتی داشته باشند. دولت به اجرای قانون پافشاری دارد.

 ادامه امیر رضا واعظ آشتیانی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال روی خط آمد و انتقاداتی نسبت به این مسئله داشت که تا زمانی که ورزش ما به سمت اقتصاد پیش نرود و نگاه اقتصادی نداشته باشد این مباحث فایده‌ای ندارد و معتقد بود چرا نهادهای نظارتی زودتر از این نظارتی بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نداشته است، بحث خود را پایان داد که البته حسینی نماینده مجلس در پاسخ به واعظ گفت: اگر امروز هر شرایطی پیش آمده دستپخت همه گذشتگان تا به امروز بوده است و فضای توهین و حمله به هم، کمکی به ماجرا نمی‌کند.

مسئله دیگری که در ادامه این برنامه مطرح شد، بحث اهلیت مالک آینده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود. خادم به عنوان نماینده وزارت ورزش یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت را تشخیص اهلیت داشتن مالکان آینده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس عنوان کرد.

در این برنامه اعلام شد که در سازمان خصوصی‌سازی هیأت واگذاری در مورد چگونگی اهلیت مالکان آینده باشگاه استقلال و پرسپولیس تصمیم‌گیری می‌کند و البته در این بین نظر وزارت ورزش مهم خواهد بود.

محمد رویانیان مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس دقایقی روی خط آمد و در مورد عملکرد خود صحبت‌هایی مطرح کرد و یکی از سؤالاتی که برای او پیش آمد این بود که اگر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار نشوند و همچنان چند سال این دو باشگاه بدهکار باشند و تراز مالی آنها منفی باشد چه اتفاقی باید بیفتد و چه چیزی عوض می‌شود؟

او همچنین اعلام کرد که وزارت ورزش که متولی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است در 28 ماهی که در باشگاه پرسپولیس بود حتی یک ارتباط ساده هم با او برقرار نکرده چه برسد به اینکه رابطه خوب بین آنها باشد.

او با انتقاد به اینکه حتی وزارت ورزش نمی‌داند که وی شرکت کهن پرسپولیس را به ثبت شرکت‌ها رسانده است، ادامه داد: آنها نمی‌دانند که فعالیت این شرکت چیست؟ 66 سهامدار دارد و تراز مالی‌اش هم مثبت است. دوستان نمی‌دانند که ما قرارداد رسمی با صدا و سیما تنظیم کرده‌ایم و آقای خادم به تازگی با من جلسه گذاشته و در این رابطه من توضیحاتم را به او دادم.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)