مرجع خبری پرسپولیس : پرسپولیس در نیم‌فصل اول بارها زوج خط دفاعی خود را تغییر داد و این مسأله در عدم هماهنگی مدافعان این تیم تأثیر بسزایی داشت. نبی الله باقری ها در این خصوص پاسخگوی سوالات بود:

*عملکرد کلی خط دفاع پرسپولیس در نیم‌فصل اول را چطور ارزیابی می‌کنی؟

– اگر نگاه کلی به عملکرد دفاع تیم داشته باشیم به نظر من چندان بد کار نکردیم اما اگر نفرات خط دفاع جابجا می‌شدند شاید تعداد گلهای دریافتی الان کمتر بود.

*به نظرت عدم هماهنگی مدافعان پرسپولیس باعث شد در 16 بازی 20 گل دریافت کنید؟

– نه هماهنگی ربطی به این مسأله ندارد. به عقیده من جابجایی مدام نفرات خط دفاع در کیفیت بازی آنها تأثیر منفی گذاشت و خود من هم یکی از آنها بودم. البته این جابجایی ما بیشتر به 9، 8 بازی اول فصل برمی‌گردد و در دیدارهای بعد خیلی کمتر شد.

*اما مدافعان پرسپولیس همگی ادعای خیلی فیکس بازی کردن دارند و شاید مربی حق دارد که از همه آنها استفاده کند؟

– حرف شما درست است اما در فوتبال روز دنیا خط دفاع تیم‌ها با کمترین جابجایی روبرو می‌شوند تا فریب اشبتباهات به حداقل برسد. در  تیم ما هم بهتر است هر بازیکنی که از هر نظر شرایط بهتری دارد فیکس بازی کند. اینطوری هم به نفع بازیکن و هم به نفغ تیم است.

*تو راضی می‌شوی اکثر بازی‌ها را از روی نیمکت ببینی؟

– اگر از بقیه آماده‌تر نبودم و مربی تشخیص داد که نمی‌توانم در ترکیب اصلی مؤثر باشم دلیل ندارد به نیمکت‌نشینی اعتراض کنم. مخصوصا اگر تیم خوب نتیجه بگیرد.

*یعنی اگر تیم بد نتیجه بگیرد نیمکت‌نشینان باید اعتراض کنند؟

– وقتی تیم نتیجه لازم را نگیرد حتما یک جای کار ایراد دارد. شخصا برای خود من رضایت هواداران اهمیت بالایی دارد. برای همین حاضرم به من بازی نرسد اما تیم بهترین نتایج را بگیرد.

*در نیم‌فصل اول چند بازی برای پرسپولیس انجام دادی؟

– موقعی که کرانچار کارش را در تیم شروع کرد من از بدشانسی مصدوم بودم. چند هفته طول کشید تا فرصت شد خودی نشان دهم و کلا 6 بازی برای تیم در نیم‌فصل اول انجام دادم. برای من که فصل قبل 25، 24 بازی فیکس بودم این کارنامه خوبی نیست اما اعتراض ندارم.

*تو مثل دیگر نیمکت‌نشینان قصد نداری با کرانچار جلسه بگذاری؟

– نه دلیل ندارد این کار را انجام دهم. من معتقدم یک بازیکن باید در تمرینات و در عمل به مربی ثابت کند که حقش فیکس بازی کردن است و موافق جلسه گذاشتن با سرمربی تیم نیستم.

*چرا پرسپولیس در نیم‌فصل اول اینقدر امتیاز از دست داد؟

– عوامل زیادی در این ناکامی دخیل بود و شاید بهتر باشد خیلی به آن نپردازیم و از گذشته درس بگیریم. کلا در نیم‌فصل اول دقت لازم را روی بازی‌ها نداشتیم و برخی مواقع هم واقعا بدشانس بودیم.

*برای نیم فصل دوم چقدر به قهرمانی تیمت امیدواری؟

– فکر کنم 6، 5 بازی اول تیم بسیار حیاتی است. اگر بتوانیم در این هفته‌ها نهایت امتیازات را به دست آوریم 70 درصد راه قهرمانی را طی کرده‌ایم.

*چرا چنین نظری داری؟

– به نظر من در این هفته‌ها تیم‌ها روی فرم مطلوب نیستند. ما اگر تمرینات آماده‌سازی خوبی را داشته باشیم و در بازیها باهوش باشیم خیلی برد کرده‌ایم. در غیر اینصورت کارمان برای قهرمانی بسیار مشکل خواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)