پرسپولیس نیوز: سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا از مهاجم پیشین پرسپولیس تمجید کرد و روند او را نسبت به فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا رو به رشد توصیف کرد.

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در آستانه دیدار تیم‌های الغرافه قطر مقابل الاهلی عربستان در هفته سوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به تمجید از مهدی طارمی، مهاجم الغرافه پرداخت.  در این گزارش آمده است؛ طارمی که فصل گذشته هفت گل در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند و مقابل الاهلی عربستان نیز موفق به گلزنی شد، در دو بازی اول الغرافه در فصل جاری این رقابت‌ها ۳ گل به ثمر رسانده است، تیمی که با به خدمت گرفتن وزلی اسنایدر هلندی تیتر رسانه‌های جهان شد، اما مسلماً خرید مهم آنها برای زنده نگه داشتن امیدهای‌شان در لیگ قهرمانان آسیا، مهدی طارمی مهاجم پیشین پرسپولیس بود.

با پیوستن اسنایدر به الغرافه به قدرت تیمی این تیم قطری افزوده شد، اما آنها طارمی را استخدام کردند، مهاجمی ملی‌پوش که سابقه خوبی در رده ملی و باشگاهی در سطح قاره آسیا دارد و این همان چیزی است که این تیم دوحه‌ای به شدت برای بازگشت به سطح اول مسابقات قاره آسیا نیاز داشت.

این مهاجم ۲۵ ساله در سال ۲۰۱۷ فوق‌العاده‌ بود و در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۸ گل برای تیم ملی ایران به ثمر رساند و کمک شایانی به این تیم برای پنجمین صعود به رقابت‌های جام جهانی کرد. تنها سردار آزمون در تیم ملی ایران بیشتر از طارمی موفق به گلزنی شد.

طارمی فرم و شکلی که در تیم ملی ایران داشت را در رده باشگاهی تکرار کرد و در فصل ۱۷-۲۰۱۶ لیگ برتر ایران عنوان بهترین گلزن رقابت‌ها را به خود اختصاص داد. او ۱۸ گل برای پرسپولیس به ثمر رساند تا این تیم به دهمین عنوان قهرمانی‌اش در رقابت‌های لیگ باشگاهی ایران برسد. موفقیت‌های این مهاجم بوشهری هم تمامی نداشت.

سال ۲۰۱۷ برای پرسپولیس بهترین پایان این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را رقم زد و طارمی نقش مهمی در موفقیت ارتش سرخ برای پیشروی تا مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها داشت، مرحله‌ای که پرسپولیس، طارمی را به خاطر محرومیت فیفا در اختیار نداشت و مقابل الهلال، نایب‌قهرمان این رقابت‌ها تن به شکست داد.

 AFC در ادامه گزارش  خود با اشاره به گلزنی‌های طارمی برای پرسپولیس در فصل ۲۰۱۷ لیگ قهرمانان آسیا و گلزنی‌هایش برای الغرافه در فصل جاری این رقابت‌ها نوشت؛ سه گل طارمی در فصل جاری از روی هفت شوت به ثمر رسیده است که ۴۲ درصد از این شوت‌ها تبدیل به گل شده که این قابل مقایسه با ۴۶ درصد سال گذشته است، اگرچه او این فصل در گشودن دروازه رقبا پیشرفت قابل‌توجهی کرده است.

طارمی در فصل ۲۰۱۷ لیگ قهرمانان آسیا به طور میانگین در هر ۱۲۵ دقیقه موفق به ثبت یک گل به نام خود شده بود، اما در مقطع آغازین فصل جاری این رقابت‌ها در هر ۶۰ دقیقه یک گل برای الغرافه به ثمر رسانده است. اگر مهدی طارمی موفق شود همین روند را در پیش بگیرد و به الغرافه برای رسیدن به مراحل بالاتر کمک کند، کسب عنوان بهترین گلزن رقابت‌ها این بار دور از دسترس از او نخواهد بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)