سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: ایران در بازی با کره تا پایان مسابقه از گل خود قهرمانانه دفاع کرد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به گزارش بازی ایران و کره‌جنوبی که شب گذشته با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید، پرداخت و نوشت: کاپیتان جواد نکونام در فاصله 14 دقیقه مانده به پایان بازی گل برتری تیم 10 نفره ایران را در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی وارد دروازه کره‌جنوبی کرد.

میزبان با اخراج مسعود شجاعی در دقیقه 56، 10 نفره شد اما نکونام توانست پس از آن 3 امتیاز حیاتی را برای تیم ملی ایران به دست آورد.

این اولین پیروزی و گل شاگردان کی‌روش پس از برتری یک بر صفر آنها مقابل ازبکستان در اولین بازی مرحله مقدماتی جام‌جهانی بود. ایران در دومین بازی خود مقابل لبنان با همین نتیجه شکست خورد.

برای کره نیز این اول شکست تحت هدایت چو کانگ هی بود؛ هرچند این تیم همچنان به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر گروه A قرار دارد.

هر دو تیم موقعیت‌های خوبی ایجاد کردند، اما اولین فرصت گلزنی در دقیقه 14 به دست آمد زمانی که پاس بسیار خوبی به محمد نوری از جناح راست رسید، اما پرچم کمک‌داور به نشانه آفساید بالا رفت.

رضا قوچان‌نژاد که در لیگ بلژیک به میدان می‌رود، به عنوان مهاجم در ترکیب اصلی ایران حضور داشت و شوت وی توسط جونگ سونگ ریونگ مهار شد تا او هم نتواند موتور گلزنی ایران را روشن کند.

پس از 30 دقیقه ابتدایی کره با تصاحب یک توپ از دست رفته توسط کی سونگ یئونگ مشکلات فراوانی برای خط دفاعی ایران ایجاد کرد.

در دقیقه 26 هافبک سوانسی روی ضربه آزاد از جناح چپ کیم شین ووک را صاحب یک موقعیت کرد که ضربه سر وی با اصابت به تیر دروازه از دست رفت. چند دقیقه بعد کره مجددا از جناح دیگری صاحب موقعیت شد و ضربه سر کیم بوکیونگ توسط مهدی رحمتی و تیر دروازه ایران باز هم نتیجه‌ای در پی نداشت. در ادامه کره‌ای‌ها باز هم صاحب موقعیت شدند که نتوانستند از آن استفاده کنند.

مسابقه در دقیقه 56 با اخراج مسعود شجاعی و 10 نفره شدن ایران، وارد مرحله جدیدی شد.

ایران سرانجام در دقیقه 76 قفل دروازه کره را گشود. دفاع کره نتوانست توپ را مهار کند تا پس از برخورد با آندرانیک تیموریان مقابل پای نکونام قرار بگیرد و شوت نکونام توپ را در قعر دروازه کره قرار داد.

ایران که به شدت از سوی جمعیت حاضر در ورزشگاه آزادی مورد تشویق قرار گرفته بود، در دقایق پایانی قهرمانانه از گل خود دفاع کرد تا بهترین فرصت کره برای به ثمر رساندن گل تساوی نیز در فاصله 5 دقیقه مانده به پایان بازی با برخورد به تیر دروازه از دست برود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)