پرسپولیس نیوز : در سنگاپور نشستی برگزار شد که نماینده های لیگ برتر انگلیس و فددراسیون فوتبال آسیا در آن حضور داشتند.

روز  پنج شنبه نماینده هایی از کنفدراسیون فوتبال آسیا، لیگ برتر انگلیس و چند عضو AFC، لیگ ها و باشگاه ها، نشستی موفق با موضوع  تبادل اطلاعات در سنگاپور برگزار کردند.

این نشست که درحاشیه «بارکلیز تروفی 2015 آسیا» برگزار شد، شاهد تبادل تجربه 3 باشگاه از لیگ برتر انگلیس، آرسنال، اورتون و استوک سیتی در زمینه های ارتباطات، فروش و بازاریابی و توسعه جوامع بود. هدف  از این نشست اما مشترک بود و قرار است این نشست به رشد و توسعه بچه های آسیا کمک کند.

برگزاری نشست ها و رویداد ها چیزی بود که در ماه مارچ سال 2014 مورد توافق لیگ برتر انگلیس و AFC قرار گرفته بود. در آن زمان هر دو سازمان توافق کردند که در کنار هم برای رسیدن به یک هدف مشترک حرکت کنند.

درباره اهمیت این نشست ویندزور جان، دبیر کل AFC گفت: می خواهم از لیگ برتر انگلیس برای سازماندهی کردن این رویداد و دعوت از AFC و اعضایش، لیگ ها و باشگاه ها تشکر کنم. ما همه امیدواریم که چیزهای زیادی از لیگ برتر و باشگاه هایش یاد بگیریم. سوال کلیدی برای ما این است که چطور در حالی که همزمان رشد و توسعه را یاد می گیریم، بتوانیم از جذابیت فوتبال انگلیس و اروپا برای پیشرفت آسیا استفاده کنیم. بسیاری  از لیگ ها و باشگاه های ما در حال حاضر پیشرفته هستند، مخصوصا در زمینه ارتباطات، فروش و بازاریابی و توسعه اجتماعی. اما ما همیشه دوست داریم که پیشرفت کنیم. ما معتقدیم که پتانسیل خوبی در آسیا وجود دارد که با کمک هایی می تواند این پتانسیل به واقعیت تبدیل شود.

همچنین ریچارد اسکودامور، مدیر اجرایی لیگ برتر، گفت: لیگ برتر  تصمیم دارد قسمتی از توافقش با کنفدراسیون فوتبال آسیا را عملی کند و برای این منظور چندین راه وجود دارد: برگزاری کلاس هایی با حضور مربیان و داوران باتجربه، برگزاری مطالعات لیگ و سازماندهی آن و برگزاری بازدیدهایی از انگلیس، و برگزاری نشست هایی با هدف تبادل اطلاعات، درست مانند این جلسه ای که در سنگاپور  داشتیم. بارکلیز  تروفی آسیا به خوبی در حال برگزاری است و ما مشتاق بودیم که ببینیم چند نفر از اعضای AFC حاضرند در آن شرکت کنند. همه چیز مرتب بود و به خوبی پیش رفت و ما هم به دنبال آن هستیم که مرحل بعدی توافق را پیش ببریم.

هدف اصلی از برگزاری این جلسات ایجاد کردن فضای رقابتی بیشتر در فوتبال آسیا است. همچنین هدف های دیگر حرفه ای کردن لیگ ها و باشگاه ها از جنبه های مختلف هستند. در میان بحث های مطرح شده همچنین ایجاد شبکه های ارتباطی برای برقراری ارتباط بهتر، بررسی اهمیت شراکت در امور رسانه ای استراتژیک، توضیحات درباره سبک  بازرگانی لیگ برتر، فعالیت های اسپانسرینگ و سرمایه گذاری و همکاری در مسئولیت های اجتماعی هم وجود دارند.

 علی اکبر طاهری،منصور قنبرزاده و سعید عباسی ،مدیران پرسپولیس،نفت و تراکتورسازی در این نشست به نمایندگی از ایران حضور داشتند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)