مرجع خبری پرسپولیس : سرپرست سازمان لیگ تاکید کرد، تیم هایی که استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا را کسب نکنند از لیگ برتر حذف می شوند.

 

سرپرست کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال با اشاره به سختگیری‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا برای استانداردسازی باشگاه‌ها گفت: اگر تیمی نتواند تا نیمه تیرماه شرایط حضور در لیگ برتر را فراهراز کند از حضور در این مسابقات منع شده و تیم دیگری نیز جایگزین آن نمی‌شود.

 

غلامرضا بهروان در خصوص آخرین وضعیت تیمهای حاضر در رقابتهای لیگ برتر بویژه تیمهایی که به تازگی صعود کرده اند و همچنین مسائل مختلف نقل و انتقالات لیگ برتر، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در جلسه عصر شنبه که باحضور اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ، کفاشیان، آیت اللهی و نبی برگزار شد در خصوص مسائل مختلف از جمله کاهش تعداد تیمهای حاضر در لیگ، قانون ممنوعیت استفاده از دروازه بانهای خارجی و …دوباره بحث و گفتگو شد که اعضا بازهم در خصوص برخی از این موضوعات مانند قانون منع استفاده از گلر خارجی به توافق نرسیدند.

 

وی درهمین خصوص افزود:  قرار شد تصویب نهایی و یا رد شدن این موارد در جلسه روز چهارشنبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مورد بررسی قرار گیرد.

 

سرپرست کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال اظهار داشت:  یکی از موضوعات دیگری که در این نشست مورد بررسی و تصویب قرار گرفت این بود که تیمهایی که نمی توانند استانداردهای مدنظر AFC را فراهم کرده و مجوز حرفه ای بگیرند دیگر نمی توانند در رقابتهای لیگ برتر شرکت کنند و همچنین تصمیم گرفته شد که تیم دیگری جایگزین آنها نشود.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا دهه سوم مرداد ماه برای بازدید از باشگاهها به ایران می آیند، بنابراین ما به تیمها بویژه آنهایی که در این فصل به رقابتهای لیگ برتر صعود کرده اند حداکثر تا نیمه تیرماه فرصت داده ایم تا استانداردهای مد نظر AFC را فراهم کنند.

 

بهروان تصریح کرد: ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا  برروی دو گروه از تیمهای لیگ برتری حساسیت بیشتری دارند، گروه اول چهار تیمی هستند که موفق به کسب سهمیه رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا شده اند و گروه دوم تیمهایی هستند که به رقابتهای لیگ برتر صعود کرده اند.

 

وی در مورد تیمهایی که به رقابتهای لیگ برتر صعود کرده اند، گفت: آلومینیوم هرمزگان ورزشگاه خوبی دارد اما این ورزشگاه ایراداتی نیز دارد، خود من تا به امروز 4 بار از ورزشگاه آلومینیوم بازدید کرده ام و ایرادات آن را نیز به مسئولان مربوطه گوشزد کرده ام که آن را در زمانی که دارند رفع کنند، البته به غیر از این موضوع باشگاه آلومینیوم هرمزگان باید به دنبال احداث آکادمی خود بوده و همچنین تجاری سازی باشگاه را نیز در دستور کار خود قرار دهد، ضمن اینکه وضعیت تراز مالی آن نیز باید مشخص شود.

 

سرپرست کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال درهمین خصوص تاکید کرد: تیم گهردورود درحال حاضر زیر ساختهای مناسبی ندارد و فاصله زیادی با استانداردهای مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد، هر چند که مسئولان استان لرستان و شهر دورود گفته اند، در زمانی که در اختیار آنها قرار گرفته، زیر ساختهای لازم را فراهم خواهند کرد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که اگر تیم گهر به خرم آباد منتقل شود چه شرایطی خواهد داشت، گفت: حتی اگر این تیم به خرم آباد نیز منتقل شود، ورزشگاه خرم آباد هم مشکلات زیادی دارد چون از زمانی که من  در ورزشگاه خرم آباد داوری و بازی می کردم تا به امروز وضعیت آن تغییرات اساسی نکرده است.

 

بهروان تاکید کرد: خواسته AFCاز تیمی که در رقابتهای لیگ برتر می خواهد حضور داشته باشد این نیست که فقط دارای یک زمین بازی باشد بلکه باید از زمین تمرین، فرودگاه مناسب و هتل های خوبی نیزبرخوردار باشد، بر این موارد راههای مناسب برای دسترسی به زمین بازی و تمرین را نیز اضافه کنید، تجاری سازی باشگاه، داشتن تراز مثبت مالی و سایر موارد دیگر را نیز اضافه کنید.

 

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت واگذاری امتیاز باشگاه گهر باشگاه بعدی چه شرایطی باید داشته باشد، تاکید کرد: اگر امتیاز تیم بخواهد منتقل شود باید به جایی واگذار شود که زیرساختها و امکانات لازم را داشته باشد. این کار نیز با موافقت فدراسیون باید صورت گیرد تا با کارشناسانی که ما می فرستیم بررسی کنیم که آیا باشگاههای خواهان امتیاز توان تیم داری و تامین استانداردهای مورد نظر AFC را دارند؟ بنابراین تیمهایی که قصد فروش امتیاز را دارند باید در حال حاضر اقدام کنند چون اگر دیر اقدام کنند دیگر قادر به فروش امتیاز نخواهند بود.

 

سرپرست کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال در مورد تیم پیکان نیز تصریح کرد: پیکانی ها قصد دارند ورزشگاه دستگردی را معرفی کنند اما تیم نفت نیز خواهان انجام بازیهای خود مانند گذشته در ورزشگاه دستگردی است و حتی پیکانی ها در صورت محقق نشدن ورزشگاه دستگردی قصد دارند ورزشگاه تختی را معرفی کنند البته آنها زمین پیکان شهر را نیز به عنوان زمین تمرین خود معرفی کرده اند.

 

وی در همین خصوص افزود: البته باشگاه پیکان با توجه به تجربه حضور سالهای گذشته خود در رقابتهای لیگ برتر شرایط به مراتب بهتری دارد و از امکانات مناسبی نیز برخوردار است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)