پرسپولیس نیوز :  جعفر سعادتی خوشرو مدعی است که همه جامعه داوری فوتبال ایران از حکم صادر شده برای قهرمانی ناراحت هستند و از کمیته داوران می‌خواهند که او را برای همیشه از قضاوت محروم کند.

داور بازنشسته بین‌المللی و ناظر داوری AFC در واکنش به رای کمیته انضباطی درباره پرونده محسن قهرمانی اظهار کرد: کمیته انضباطی با حکمی که صادر کرده ثابت کرد که فساد وجود داشته ولی هشت ماه محرومیت برای قهرمانی ما را با چالش روبه‌رو کرده است.

وی ادامه داد: همین حالا با شرایطی که پرونده قهرمانی ایجاد کرد نمی‌شود به راحتی در شهرستان‌ها قضاوت کرد چون دیگر بازیکنان و مربیان به جای پرداختن به بحث فنی از دقیقه یک بازی به داوران اعتراض می‌کنند. با این حساب محرومیت 8 ماهه قهرمانی کار را سخت‌تر می‌کند.

جعفر سعادتی خوشرو در ادامه گفت: آقایان حسن‌زاده و اصفهانیان که در یک اتاق تصمیم می‌گیرند به تبعات تصمیم خود فکر کرده‌اند؟ وقتی با داوران صحبت می‌کردم، آن‌ها متفق‌القول بودند که کمیته داوران به جای سرپوش گذاشتن به مسئله قهرمانی باید آن‌ را جمع کند.

این ناظر داوری بین‌المللی همچنین گفت: ما می‌خواهیم که کمیته داوران برای همیشه محسن قهرمانی را از داوری محروم کند وگرنه کار را به فیفا می‌کشیم تا ان‌شاءالله بج بین‌المللی فیفا را که روی سینه قهرمانی است باطل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی در جامعه داوری با او هم‌عقیده هستند اظهار کرد: در فدراسیون با هوشنگ کمالی، اصغرزاده، غریب و نوذر رودنیل صحبت کردم. همه جامعه داوری از حکم صادر شده ناراحت هستند. وقتی تخلف داور ثابت شده دیگر نباید به او ا جازه کار بدهند.

وی افزود: می‌گویند اشتباه داوری جزئی از فوتبال است اما با این رای دیگر داوران امنیت دارند؟ اگر داوری واقعا یک صحنه را نبیند دیگر نمی‌تواند به راحتی بازی را قضاوت کند.

خوشرو همچنین در واکنش به اظهار نظر فریدون اصفهانیان مبنی بر اینکه قهرمانی پس از گذراندن دوران محرومیت خود می‌تواند قضاوت کند گفت: اگر اصفهانیان دوست دارد که به قهرمانی قضاوت دهد باید خودش ناظر داوری یا نماینده فدراسیون در آن بازی باشد تا ببیند آیا می‌تواند راحت به تهران بازگردد!

وی بار دیگر تاکید کرد: کسی که فاسد است دیگر جایی در داوری ندارد. خودمان از اتفاقاتی که رخ داده خجالت‌زده‌ایم و رویمان نمی‌شود که بگوییم داور بوده‌ایم. البته قطعا ماجرا بالاتر از تخلف قهرمانی است اما فعلا کمیته انضباطی تخلف او را اثبات کرده است.

ناظر داوری کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین گفت: به هر جای طبل فوتبال ایران که دست بزنیم، صدایش درمی‌آید! هر روز یک بحث جدید درباره افراد مطرح می‌شود. از وقتی داور درجه سه بودم با یوفا و فیفا در ارتباطم. فوتبال ما آنقدر اوضاع بدی دارد که همه از یکدیگر نکته منفی می‌دانند و می‌ترسند که اگر حرف بزنند، مدرکی علیه آن‌ها منتشر شود.

خوشرو ادامه داد: جامعه داوری تاکنون سکوت کرده بود که بداند ماجرا چطور پیش می‌رود ولی حالا که تخلف ثابت شده این حکم حکم درستی نیست. اگر کمیته داوران فدراسیون فوتبال قهرمانی را محروم نکند، اخبار این ماجرا را به گوش فیفا می‌رسانیم تا بج فیفا را از سینه او برداریم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)