پرسپولیس نیوز : در مراسم جشن ۵۰ سالگی باشگاه پرسپولیس از مستند و کتاب این باشگاه رونمایی شد.

در مراسم جشن 50 سالگی باشگاه پرسولیس از مدیران عامل، مربیان و سرپرستان پیشین این باشگاه تجلیل به عمل آمد که از میان مدیران عامل قبلی سرخپوشان فقط اکبر غمخوار حضور داشت.

* در این مراسم که شنبه شب در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، از حسین کلانی، جعفر کاشانی و دیگر بنیانگذاران باشگاه پرسپولیس تجلیل به عمل آمد.

* عبدالله موحد، پیشکسوت کشتی ایران، محمد نصیری، پیشکسوت وزنه برداری ایران، محمدرضا طالقانی، رئیس پیشین فدراسیون کشتی و خداداد عزیزی، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان از دیگر افرادی بودند که به روی صحنه دعوت شدند تا از آنها تجلیل شود.

* در جشن 50 سالگی باشگاه پرسپولیس از مستند هویت سرخ و کتاب پرسپولیس توسط این افرادی رونمایی شد.

* هنگامی که در سالن مجری برنامه نام علی کریمی را به عنوان یکی از بازیکنان پیشین پرسپولیس بر زبان آورد، حاضرین در سالن بلند شده و برای او دست زدند.

* مهدی مهدوی‌کیا نیز که پیشین از این از حضور در جشن 50 سالگی باشگاه به دلیل سفر انصراف داده بود، برادرش هادی مهدوی‌کیا را به این مراسم فرستاده بود.

* در شرایطی که همایون بهزادی مشغول سخنرانی در خصوص صفر ایرانپاک و ایرج سلیمانی بود، عوامل برگزاری مراسم از او خواستند، صحبت خود را کوتاه کند که همین مسلئه باعث ناراحتی این پیشکسوت پرسپولیس شد. محمد رویانیان و علی دایی با حضور در کنار بهزادی، از او عذرخواهی کردند.

* در این مراسم از محمد دادکان، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و رئیس پیشین فدراسیون فوتبال تجلیل شد. تجلیل از دادکان که یکی از بخش‌های ویژه مراسم بود، با بی‌نظمی انجام شد که همین مسئله ناراحتی پیشکسوتانی چون محمد پنجعلی و … را به دنبال داشت.

* جشن 50 سالگی باشگاه پرسپولیس ظاهراً هزینه‌های زیادی برای این باشگاه به دنبال داشته است، چرا که در حاشیه این مراسم با اهدای تابلو فرش‌هایی گرانقیمت از برخی پیشکسوتان و میهمانان تجلیل شد. البته گفته شده هزینه ها را اسپانسر داده و درآمدزایی هم برای باشگاه شده است.

 

*روی تابلوی سالن،عدد 6 بارها و بارها به نمایش در آمد.

*بهنوش بختیاری،لاله اسکندری ، سروش صحت، شبنم قلی‌خانی و اشکان خطیبی از حاضران در مراسم بودند.

*علی دایی و سعید شیرینی با هم مراسم را ترک کردند.

 

*  مجری این مراسم هم علی ضیا است که بارها در تلویزیون پرسپولیسی بودن خود را اعلام کرده و امروز در مراسم با هیجان خاصی جشن را اجرا می‌کرد. ضیا در خلال صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که یکی از کارهای خوب باشگاه پرسپولیس، اهدای بیمه تکمیلی به مدت 5 سال برای صد پیشکسوت این باشگاه است.

 

* جشن 50 سالگی پرسپولیس در حالی امشب در برج میلاد برگزار شد که هیچ‌کدام از بازیکنان پرسپولیس در این جشن شرکت نکردند. آنها پیش از این اعلام کرده بودند چون مطالبات‌شان پرداخت نشده حاضر نیستند در این جشن شرکت کنند.

*بهزاد داداش‌زاده، مجتبی محرمی، نادر باقری، محمود کلهر و بهنام طاهرزاده از پیشکسوتان پرسپولیس وقتی دیدند جایگاهی برای آنها در نظر گرفته نشده در حالی که هنرمندان در این جشن جای مخصوصی دارند سالن را ترک کردند و به حالت قهر از جشن بیرون رفتند.

*علی ضیاء مجری مراسم به رویانیان کنایه زد و گفت: شما آنقدر خوب حرف می‌زنید، بهتر است میکروفون را از من بگیرید و خودتان مراسم را اجرا کنید.

*به ادموند بزیک و مارکار آقاجانیان فرا رسیدن سال نو میلادی را تبریک گفتند.

*بهنوش بختیاری هنرپیشه فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی نیز با لباسی سراسر قرمز رنگ در این مراسم حضور پیدا کرد.

*کلیپی از علی پروین پخش شد و او از خاطراتش از پرسپولیس سخن گفت.

*ضیاء عربشاهی پیشکسوت پرسپولیس نیز در این مراسم از علی پروین عذرخواهی کرد و در جمع خبرنگاران گفت: گاهی اوقات فوتبالیست‌ها می‌گویند خون به مغزمان نرسید، من هم همین حالت را داشتم و اگر به پروین بی‌احترامی‌ای کردم از او عذرخواهی می‌کنم.

*سعید شیرینی سرپرست پرسپولیس نیز وقتی دید جایی برای او در نظر گرفته نشده خیلی زود مراسم را ترک کرد.

 

در جریان برگزاری پنجاهمین سالگرد باشگاه پرسپولیس از مربیان سابق این تیم که سابقه فعالیت در جمع سرخپوشان را داشتند از جمله علی پروین، وطن‌خواه، گل‌محمدی، استیلی و بهزادی تقدیر و شمایل پرسپولیس بر گردن آنها انداخته شد.

همچنین از اکبر غمخوار به عنوان یکی از مدیران عامل سابق پرسپولیس نیز تقدیر به عمل آمد.

*حسین کلهر از یکسری از پیشکسوتان پرسپولیس در این جشن یاد کرد.

*نام حمید درخشان و افشین پیروانی نیز در بین مربیان تقدیری بود که این دو در جمع حاضران در برج میلاد غایب بودند. درخشان در اواسط این جشن به خاطر مسائلی برج میلاد را ترک کردند.

*علی پروین در جریان این جشن به شدت تشویق شد.

*از خداداد عزیزی به عنوان دارنده توپ طلای آسیا و بازیکنی که سابقه حضور در پرسپولیس را دارد نیز تقدیر به عمل آمد.

*قرار بود از چهار برنده توپ طلای آسیا از جمله علی دایی، ‌مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی و خداداد عزیزی تقدیر به عمل بیاید که از این جمع تنها عزیزی حضور داشت. هادی مهدوی‌کیا نیز به نمایندگی از برادرش در جشن سرخ‌ها حاضر و شمایل پرسپولیس را دریافت کرد.

*طالقانی، موحد، نصیری، کلانی و منتقمی این شمایل‌ها را به تقدیرشدگان اهدا کردند.

*زمانی که همایون بهزادی قصد داشت روی سن صحبت کند و در حالیکه فقط یک دقیقه از صحبت‌های او گذشته بود با تذکر علی ضیاء، مجری مراسم مواجه شد که از وی خواست به خاطر کمبود وقت صحبت‌هایش را قطع کند که همین موضوع ناراحتی بهزادی و انتقادهای او از ضیاء و مسئولان پرسپولیس را در پی داشت.

*از CD نغمه‌های سرخ و کتاب هویت سرخ در این مراسم رونمایی شد.

*از محمد دادکان تقدیر شد و زمانی که خواستند گل به گردن وی بیاندازند، نگذاشت و شمایل پرسپولیس را بر گردن وی انداختند.

*رویانیان در جریان مراسم بیشتر مثل یک مجری عمل می‌کرد.

*در اواخر مراسم پیشکسوتان برای گرفتن عکس بادگاری به روی سن رفتند.

 

همایون بهزادی به علت سالروز تولدش قرار شد کیک 50 سالگی جشن پرسپولیس را ببُرد.

*حسین هدایتی تابلویی را به قیمت نامعلوم خریداری کرد و به محمد دادکان اهدا کرد.

*شورای شهر گرمسار 10 هزار متر زمین به باشگاه پرسپولیس اهدا کرد.

*محمد شریعتمداری معاون رئیس‌جمهور لوح تقدیری را برای محمد دادکان ارسال کرده بود که متن آن در مراسم خوانده شد.

*محمد علیزاده در مراسم کنسرت زنده اجرا کرد.

*در اواخر مراسم بی‌نظمی بسیار شدیدی به وجود آمده بود به گونه‌ای که هیچ برنامه‌ریزی‌ای برای کنترل افراد و حضور آنها روی سن وجود نداشت.

*محمد رویانیان در پاسخ به این سوال که آیا بعد از مراسم شام هم می‌دهند، گفت: بله شام هم می‌دهیم.

 

در مراسم جشن 50 سالگی باشگاه پرسپولیس که در پایان به مراسم تقدیر و تجلیل از محمد دادکان تبدیل شد، یک لوح تقدیر از سوی محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور کشورمان به پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و رئیس پیشین فدراسیون فوتبال کشورمان اهدا شد. پس از اهدای این لوح به دادکان متن تقدیرنامه برای حاضرین قرائت شد.

* همچنین حشمت مهاجرانی پیشکسوت فوتبال کشورمان و چند نفر دیگر هدایا و تقدیرنامه‌هایی برای تجلیل از دادکان به مراسم فرستاده بودند که این هدایا به وی اهدا شد.

* حسین هدایتی مالک باشگاه استیل آذین که در این مراسم حاضر شده بود، اعلام کرد تابلو 50 سالگی باشگاه پرسپولیس را خریداری می‌کند تا به دادکان هدیه کند. هدایتی اعلام کرد پول تابلو را هم به حساب باشگاه پرسپولیس واریز خواهد کرد. در این میان علی ضیاء مجری برنامه از هدایتی خواست 300 میلیون تومان بابت این تابلو بدهد که رویانیان به این موضوع اعتراض کرد و گفت: «300 میلیون تومان بی انصافی است!» در نهایت این تابلو با قیمتی نا معلوم به هدایتی فروخته شد.

* علی ضیاء مجری مراسم چندین بار از رویانیان ناراحت شد و از مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خواست به او اجازه بدهد خودش برنامه را پیش ببرد. رویانیان هم بعد از صحبت با ضیاء شال قرمزی را دور گردن او انداخت و از مجری مراسم دلجویی کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)