مرجع خبری پرسپولیس : مروری داریم بر تقابل احتمالی هافبک های دو تیم در دربی 69 بر اساس اطلاعاتی که از آخرین تمرینات دو تیم بدست آمده است:

 

مازیار زارع – فرزاد آشوبی

مازیار زارع آرام آرام همان ستاره ای می شود که می شناختیم. یک هافبک کامل و باهوش که حضورش در ترکیب هر تیمی یک موهبت است و خط هافبک هر تیمی را بیمه می کند. پاس های قطری زارع و اضافه شدنش به خط حمله نکته ای است که زارع را از سایر هم پستی هایش جدا می کند. در کنار این ها قدرت شوتزنی مازیار را هم فراموش نکنید که به نوعی یک اسلحه ویژه برای پرسپولیس است و موجب می شود که محمدی و مدافعان آبی پوش خواب راحتی نداشته باشند.

 

در مقابل مازیار فرزاد آشوبی می ایستد. هافبکی که بیش از آنکه به خاطر خصوصیات دفاعی اش چهره باشد در امر بازیسازی و فاز تهاجمی به چشم می آید و این همان نکته ظریفی است که می تواند موفقیت پرسپولیس را رقم بزند. آشوبی در فاز تدافعی هرگز یک چهره قابل اتکا نیست. فراموش نکنید آشوبی امروز یک مشکل بزرگ دیگر هم دارد : «هواداران پرسپولیس»

 

تیاگو فراگا – ایمان مبعلی

 

تیاگو از آن دست بازیکنانی است که بر خلاف سایر هموطنانش فوتبال را زیبا و هیجان انگیز بازی نمی کند و به شدت ساده و موثر است. هافبکی که بسیاری اعتقاد دارند غیبتش در ترکیب اصلی یکی از دلایل نزول پرسپولیسی ها بود. سبک بازی خونسردانه و مطمئن تیاگو می تواند خیال پرسپولیسی ها را از مرکز میدان راحت کند. بویژه اینکه تیاگو یک هافبک شوتزن است و ضربات راه دورش به کمک سرخها خواهد آمد.

 

در مقابل او ایمان مبعلی قرار دارد. هافبک خلاقی که البته از روزهای اوجش فاصله گرفته و حضورش در ترکیب استقلال با سلام و صلوات و اما و اگر همراه است. ایمان مدت هاست که دیگر آن هافبکی نیست که ما می شناسیم. با این وجود هنوز هم ضربات ایستگاهی اش یک تهدید ویژه است.

 

هادی نوروزی – مهدی امیرآبادی

او ذاتا یک مهاجم است. مهاجمی که در پرسپولیس بدل به یک هافبک کناری و گوش کلاسیک شده و همین تغییر پست اسباب شکوفایی اش را فراهم کرده تا جایی که به تیم ملی نیز رسید. نوروزی به واسطه سرعت فوق العاده اش در سمت راست مهارناذیر به نظر می رسد و بعید است مدافعان استقلال حریف او شوند. تکنیک قابل توجه نوروزی به او کمک خواهد کرد تا در مصاف های نفر به نفر از یار مقابلش عبور کند. او در آخرین دربی پایتخت نیز برای پرسپولیس گلزنی کرده است.

 

در مقابل او مهدی امیرآبادی قرار می گیرد. مدافعی که در دربی قبلی ضعیف ترین بازیکن زمین لقب گرفت و بارها و بارها مقابل جوان کم تجربه ای چون علی عسگری مقهور شد او روز دشواری مقابل هادی نوروزی خواهد داشت بویژه اینکه در پست غیرتخصصی یعنی دفاع چپ بازی می کند.

 

امیرحسین فشنگچی – آندره لوئیز

چپ پای تکنیکی پرسپولیس این روزها چندان آماده نیست اما بازی دربی می تواند نقطه عطفی برای او با پیراهن این تیم باشد. فشنگچی برابر استقلال همیشه بهترین بازی هایش را ارئه کرده است و با تکنیکش خط دفاعی آبی ها را به بند کشیده است. بویژه اینکه امروز قرار است مقابل آندره لوئیز بازی کند! مدافع بی کیفیت برزیلی که به نظر نمی رسد تا به حال رنگ کشورش را دیده باشد! لوئیز یک مدافع بسیار ضعیف است و هیچ نقطه قوت قابل توجهی ندارد.

 

محمد نوری – پژمان منتظری

بی تردید کلیدی ترین بازیکن پرسپولیس در بازی امروز است! شماره 14 دوست داشتنی که در پرسپولیس تبدیل به یک مهره انکارنشدنی شده است و به خوبی در ترکیب تیم جاافتاده. نوری با پاس های طلایی و استادانه اش وظیفه دارد که مهاجمان پرسپولیس را تغذیه کرده و برای آنها موقعیت سازی کند. نوری البته با توجه به میل وافرش به گلزنی و پست بازی اش حضور دائمی در محوطه جریمه آبی ها خواهد داشت و این فرصت را دارد که خودش نیز دروازه استقلال را باز کند.

 

نفر مقابل او پژمان منتظری خواهد بود. مردی که تنها مدافع استاندارد اردوی آبی ها محسوب می شود. منتظری مدافع باهوشی است که آسان گیری مهمترین نقطه ضعف اوست. از سوی دیگر جلو کشیدن های بی رویه او موجب می شد یک حفره طلایی در خط دفاعی استقلال ایجاد شود. حفره ای که می تواند برای نوری یک هدیه بزرگ باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)