مرجع خبری پرسپولیس : پرسپوليس سايپا را برد تا خطر از بيخ گوش كرانچار بگذرد. او در اين مسابقه به تركيبى رسيد كه به نظر نمى رسد به اين زودى ها دستخوش تغيير و تحول شود البته پرسپوليس مثل همه مسابقاتش در نيمه دوم نمايش دلچسبى نداشت.
پرسپوليس در بازى با سايپا ۲ نيمه متفاوت داشت. با اين حال نيمه خوب قرمزها آنقدرى خوب بود كه بحث درباره نيمه ديگر را به وقت ديگرى موكول كنيم.

چه اتفاقى افتاد كه توپ آن گونه كه بايد مى چرخيد چرخيد؟ چگونه پرسپوليس به يك هارمونى حركتى دست پيدا كرد و توانست – بعد از مدت ها – خود را به عنوان يك حريف قدر به سايپا تحميل كند؟ به اعتقاد ما مهمترين اتفاق تغييراتى بود كه در چيدمان مهره هاى سرخ به وقوع پيوست. استفاده همزمان از ۲ عنصر برزيلى به جابه جايى توپ در يك سوم دفاعى سايپا سرعتى مضاعف بخشيد. پرسپوليس اين «سرعت» را كم داشت. پرسپوليس به جاى آنكه توپ را بدواند خود مى دويد اما زوج برزيلى در كنار هوارمحمد كه در شرف تبديل شدن به يك موتور حركتى است، كمك كردند تا توپ هم به اندازه تيم به حركت درآيد. در اين ميان ساير عناصر خط ميانى ارتش سرخ نيز مجبور بودند تا به شيوه خارجى هاى تيمشان بازى كنند و اين اتفاقى بود كه باعث شد بازى انفرادى رنگ ببازد.

كرانچار در حياتى ترين منطقه به خارجى هاى پرسپوليس پناهنده شد و مزدش را هم گرفت. شايد تياگو و برازيليا بازيكنان مطرح نباشند اما آنچه آنها را مطرح ساخته فوتبال ساده اى است كه بازى مى كنند. فوتبالى كه براى تيم و در خدمت تيم است.
پاس در حركت در بيشتر لحظات نيمه اول بازى با سايپا به عامل برترى قرمزها مبدل شده بود و اين تيم را از حريفش جلو مى انداخت. پرسپوليس باز هم در غياب كريم باقرى كه بدون شك يكى از مؤثرترين مهره هاى اين فصل سرخپوشان بوده «روان تر» بازى كرد و اين شايد بدان خاطر باشد كه هافبك شوتزن به دليل شرايط سنى اش از تحرك بالايى برخوردار نيست و به سهم خود سرعت و حركت را از تيمش مى گيرد.
از سويى ديگر جنس بازى اين خط هافبك با شيوه بازى و خصايص تكنيكى «مجتبى زارعى» همسو و هماهنگ است و پرسپوليس ديگر لازم نيست تا با اين تركيب نگران ناهمگونى مختصات بازى مهاجمانى چون خليلى و آرفى با شيوه كار در خط ميانى اش باشد.
•••
يكى از مهم ترين دلايل افت قرمزها در نيمه دوم را بايد در مسائل بدنى جست وجو كرد. اين تيم در بيشتر لحظات نيمه دوم بازى شاگردان مايلى كهن، حريف شرايط فيزيكى حريفش نمى شد و اين معضلى است كه پرسپوليس در بازى هاى قبلى اش هم با آن دست به گريبان بوده است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)