مرجع خبری پرسپولیس : عضو كميته فني باشگاه پرسپوليس گفت: پس از انتخاب سرمربي خارجي، جزو مربيان ايراني كادر فني پرسپوليس خواهم بود.

حميد درخشان پيرامون نشست كميته فني باشگاه پرسپوليس براي انتخاب كادر فني جديد اين تيم اظهار كرد: اين جلسه كه با حضور تعدادي از پيشكسوتان پرسپوليس برگزار شد حدود 4 ساعت به طول انجاميد و بحث و بررسي زيادي درباره انتخاب كادر فني جديد انجام شد. همچنين از بازيكنان پرسپوليس هم نظراتي در اين زمينه گرفته و در تصميمات جاري لحاظ شد.

وي گفت: حضور سرمربي خارجي در راس كادر فني پرسپوليس قطعي و مربيان ايراني نيز در كنار او فعاليت خواهند كرد. در حال حاضر نام چهار مربي براي انجام مذاكرات و بررسي شرايط مطرح است كه بنابر صلاحديد تا انتخاب نهايي قرار است اسامي‌شان منتشر نشود.

درخشان تصريح كرد: پيرامون بازيكنان تيم در فصل آتي نيز صحبت‌هايي شد و به جمع‌بندي خوبي در اين زمينه رسيديم. مسلما معتقديم پرسپوليس تيم بزرگي است و بازيكنان كوچك نمي‌توانند در اين تيم جايي داشته باشند. لذا تمام بازيكناني كه مي‌خواهند در ليست اين تيم جايي داشته باشند بايد در نهايت تلاش به شرايط ايده‌آلي برسند. البته در عين حال هيچ بازيكني از پرسپوليس به اين دليل اخراج نمي‌شود اما صحبت‌هايي از سوي مديريت باشگاه با برخي از بازيكنان كه اكثرا نفرات ذخيره بوده‌اند، انجام مي‌شود تا بدانند در صورت رسيدن به وضعيت مطلوب مي‌توانند جايگاه خوبي در اين تيم بزرگ داشته باشند.

اين پيشكسوت پرسپوليس گفت: معتقدم بازيكناني كه به پرسپوليس مي‌آيند بايد دو برابر ساير بازيكنان در تيم‌هاي ديگر، تلاش كرده تا جايگاه واقعي‌اشان را در اين تيم پيدا كنند. در حال حاضر هم از سوي باشگاه شرط و شروط‌هايي براي برخي از بازيكنان گذاشته خواهد شد تا بتوانيم در ليگ نهم شاهد حضور يك پرسپوليس رويايي باشيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه تكليف بازيكناني كه انصاري‌فرد جذب كرده و يا خواهد كرد چيست، گفت:

 از ميان 6 بازيكني كه ما مجاز هستيم از ليگ برتر جذب كنيم تاكنون با 4 بازيكن قرارداد بسته شده است. اكنون هم كميته فني پس از بررسي شرايط فني بازيكنان، هيچ پيشنهادي براي فسخ قرارداد با آنها نداده است اما دو بازيكن ديگر را سعي خواهيم كرد در نهايت دقت براي پست‌هاي تخصصي كه در آنها نيازمند بازيكنان هستيم، جذب كنيم كه يكي از آنها پست فوروارد است.

درخشان خاطر نشان كرد: در رابطه با حضور دو بازيكن جديد ديگر در پرسپوليس، گزينه‌هاي مختلفي مطرح شد اما ممكن است برخي از آنها با وجود اظهار تمايل، نتوانند رضايت باشگاه‌شان را براي پيوستن به تيم ما جلب كنند يا اينكه رقم‌هاي پيشنهادي بسيار فراتر از حد تصور باشد. براي مثال ما مايل بوديم تا حسن اشجاري را از ذوب‌آهن بگيريم اما پشنهاد مالي اين تيم، رقم بسيار بالايي بود.

وي افزود: البته در حال حاضر استخوان‌بندي پرسپوليس از بين نرفته است و تنها با اضافه شدن چند بازيكن جديد مي‌توانيم به قدرت بزرگي در جمع مدعيان ليگ نهم تبديل شويم. بسياري از بازيكنان پرسپوليس تمايل به تمديد قراردادشان دارند. كريم باقري هم از جمله بازيكناني است كه به رغم وجود شايعاتي درباره عدم حضورش در رقابت‌هاي اين فصل، همچنان در پرسپوليس بازي خواهد كرد.

عضو كميته فني باشگاه پرسپوليس درباره تكليف بازيكنان خارجي اين تيم نيز، به ايسنا گفت: در اين زمينه قرار است كميته فني جلسه ديگري را در باشگاه برگزار كند. در حال حاضر “ابراهيم توره” كه از تيم جدا شده و بعيد مي‌دانم دو بازيكن خارجي ديگر تيم يعني “ايوان پتروويچ” و “فرانك آتسو” فصل آينده در تركيب پرسپوليس باشند.

درخشان در پاسخ به اين سوال كه آيا انتخاب و جذب بازيكنان بدون آن كه هنوز سرمربي تيم مشخص نشده، منطقي است، اظهار كرد:

براي اين تذكر مثالي دارم و آن هم به سال‌هاي دور پرسپوليس برمي‌گردد. زماني كه استانكو به اين تيم آمد، بنده تركيب بازيكنان پرسپوليس را بسته بودم، اما همه ديدند كه آن تيم با استانكو 3 سال قهرمان شد. البته مي‌دانم استثناها هيچ‌گاه ملاك ارزيابي و تصميم‌گيري نيست اما مسلما اگر مربي خارجي كمي‌ قبل‌تر هم انتخاب شده بود، بدون شناخت از اوضاع فوتبال ايران و بازيكنان آن، نمي‌توانست تصميم دقيقي در اين رابطه داشته باشد. اگر بخش‌هاي مختلفي از فوتبال دنيا را هم مشاهده كنيد، در مي‌يابيد كه مربيان بسياري بوده‌اند كه پس از بسته شدن تركيب بازيكنان، به تيم‌هاي مختلف مي‌پيوندند و موفق هم مي‌شوند.

وي افزود: همچنين ما مسووليت را در قبال شرايطي كه مربي خارجي تيم را مشاهده كرده و ‌سنجيد، به او مي‌دهيم لذا راه توجيه او در صورت ناكامي‌هاي‌ احتمالي بسته خواهد شد. حضور “گاس هيدينگ” در ميانه ليگ برتر انگليس در تيم چلسي خود مثالي براي اين مساله است. البته مي‌دانم كه آن مربيان را نمي‌توانيم با مربيان در سطوح پايين‌تر مقايسه كنيم اما خب شرايط فوتبال ايران و ليگ آن با ليگ اروپا هم متفاوت است.

درخشان در پاسخ به اين سوال كه آيا در فصل جاري جزو كادر فني جديد پرسپوليس خواهيد بود، گفت: در حال حاضر آمده‌ام كه به پرسپوليس كمك كنم و پس از انتخاب و معرفي سرمربي خارجي تيم، انشاا… كه از مربيان اين تيم خواهم بود

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)