مرجع خبری پرسپولیس : رئیس مرکز تولید و فنی سازمان صدا و سیما از احتمال سراسری شدن شبکه تلویزیونی ورزش با کیفیت HD در خرداد ماه جاری خبر داد.

 

ورود تكنولوزيهاي جديد تماشای فوتبال را براي بينندگان تلويزيوني دلپذيرتر كرده است. از جمله دوربين Spidercam يا دوربين عنكبوتي ، كه نماهاي متفاوتي از مسابقات ورزشي را براي شما به تصوير ميكشد.

 

البته اين تكنولو‍‍ژي بسيار گران است و در ايران فقط یک دوربین آن در استاديوم آزادي نصب شده به همين بهانه با مهندس مجيد شعبان پور رئيس مركز توليد و فني سيما در برنامه ورزش بدون ويرايش راديو گفت وگو صحبت كرديم :

 

دوربين عنكبوتي را از يك شركت اروپايي خريديم

شعبانپور درباره خريد اين دوربين براي ورزشگاه ازادي مي گويد: چندین شرکت اروپایی و آمریکایی هستند که این تجهیزات را تهیه می کنند. اسفند 89 سفارش خريد ما از يك شركت اروپايي نهايي شد و برای استادیوم آزادی توسط معاونت فنی خریداری و نصب شد. دليلش اين بود كه لیگ فوتبال ايران طولانی است و نمی توانیم به خاطر هزينه بالا از اجاره های طولانی مدت استفاده کنیم براي همين و به احترام مخاطب، بزرگان سازمان تصمیم گرفتند این تجهیزات را خریداری کنند البته نواقصي داريم و بچه های هنوز به تبحر لازم نرسيده اند ولي روز به روز بهتر ميشوند.

 

دوربين عنكبوتي چرا تنظيم نيست !

رئيس مركز توليد و فني سيما در اين مورد گفت: شركت اروپايي كه اين تجهيزات را از آن خريديم به ما براي آموزش پرسنل و پشتيباني دوربين قول همكاري داده بود كه اينكار با تاخير همراه شد. شعبانپور در مورد استادیوم های دیگر براي استقرار اين دوربين گفت: براي نصب اين دوربين بايد براي هر استاديوم طراحي جداگانه اي داشت اميدوارم بزودي در شيراز و اصفهان اين اتفاق بيفتد

 

دوربين عنكبوتي زير يك ميليارد تمام شد

شعبانپور درباره هزينه خريد دوربين عنبكوتي گفت: بعضي جاها صحبت از دو میلیارد تومان بوده كه اينطور نيست مجموعا زير يك ميليارد تومان براي صداو سيما تمام شد. البته توافق بر این بوده که برای استفاده از این سیستم چون در ورزشگاه آزادي نصب ميشود و جزو اموال ورزشگاه است وزارت ورزش هزينه آن را بپردازد كه اينطور نشد و الان هم اميدوارم كه وزير محترم ورزش براي نگهداري اين دوربين در ورزشگاه آزادي مثل تعويض کابل ها و نگهداری آن كه گران هم هست به ما كمك كند تا از گرفتاریها و نگرانی هایی که داریم رهایی پیدا کنیم.

 

 كيفيت پخش شبكه تلويزيوني ورزش HD است

رئيس مركز توليد و فني سيما با اعلام اينكه به احتمال قوي شبكه ورزش از خرداد ماه آغاز بكار ميكند گفت: فعلا محدوده پخش اين شبكه تهران است ولي تلاش ميكنيم با خريداري فرستنده براي استانها پوشش بيشتري پيدا كند، چون الان استانهای ما 16 کانال را می گیرند و شبکه ورزش می شود كانال17، شعبانپور در مورد جابجايي شبكه ورزش با شبكه هاي ديگر روي آنتن های صداو سیما كه پوشش بيشتري دارند گفت: اگر رئیس سازمان موافقت کند و مدیرانی که این شبکه ها را دارند می شود جابه جا کرد مثلا الان شبکه بازار جای شبکه جام  جم آمده است. رئيس مركز توليد و فني سيما تاكيد كرد : ما بر آنیم که برای شبکه ورزش تجهیزاتي بخریم كه کیفیت اچ دی ( HD به معنی تلویزیون با کیفیت بالا می باشد – یکم حرفه ای تر کیفیت HD یعنی اینکه رزولوشن تصویر 720*1280 هست ) داشته باشند.

 

گفت و گو: مازیار ناظمی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)