پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از لحاظ کادرفنی و بازیکن بسیار عالی هستیم، اما برای موفقیت باید ببینیم شرایط مدیریتی و اقتصادی باشگاه چگونه است.

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص شرایط مدیریتی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس در ۱۰ ماه اخیر ۴ مدیرعامل به خود دیده و به طور کلی در این ۴۳ سال پس از انقلاب ۲۴ مدیرعامل داشته‌ایم. هر شخصی که می‌آید ۳-۲ ماه و یا بیشتر و کمتر در پرسپولیس می‌ماند و می‌رود، امیدوارم رضا درویش با جیب پُر و پشتوانه قوی به پرسپولیس آمده باشد. مشکل پرسپولیس با ۱۰ یا ۲۰ میلیارد تومان حل نمی‌شود و به پول زیادی نیاز داریم. بازیکنان از ابتدای فصل فقط ۲۰ درصد دریافتی داشته‌اند و این شاهکار کادر فنی بوده که این نتایج کسب شده است.

وی ادامه داد: یک باشگاه فوتبال با پنج اصل به موفقیت می‌رسد که اولین مورد مدیریت است. در فوتبال امروز حرف اول و آخر را پول می‌زند و باشگاه نباید به بازیکن، هتل، رستوران، هواپیمایی و… بدهکار باشد. یحیی گل‌محمدی، حمید مطهری، کریم باقری و افشین پیروانی کادرفنی بسیار خوبی هستند، اما آمادگی یک تیم فقط مسائل تاکتیکی و ارنج نیست، بازیکن باید تا نیم‌فصل ۵۰ درصد از قرارداد خود را گرفته باشد و اگر این طور نشود از لحاظ روحی روانی به هم می‌ریزد و مدام به فکر دستمزد خودش است. سال ۸۲ به قدری به بازیکنان گفتیم که هفته بعد پول خواهید گرفت و این اتفاق نیفتاد تا اینکه تیم روی دور باخت قرار گرفت.

*پرسپولیس به ۲۰۰ میلیارد تومان پول نیاز دارد

وی درباره اینکه گفته می‌شود هیئت مدیره و مدیرعامل پرسپولیس از حجم بالای بدهی‌های این باشگاه خبر دار نبوده‌اند و شایعات استعفای برخی از آنان عنوان کرد: امکان ندارد از این قضیه خبردار نبوده باشند، وقتی فرد و گروهی برای مدیریت یک باشگاه می‌آیند باید ابتدا از مراجع مربوطه سوال کنند که بدهی باشگاه چقدر است و اگر نمی‌توانند از پس آن بر بیایند نباید پا پیش بگذارند.

ابرهیمی تصریح کرد: پرسپولیس در طول ۱۰ ماه ۴ مدیرعامل عوض کرده، اما باشگاهی مانند منچستریونایتد در طول ۱۰ سال فقط ۴ مدیر داشته که البته ۲ تای آن‌ها فوت و یکی بازنشسته شده‌اند. در حال حاضر طبق شنیده‌ها پرسپولیس چیزی حدود ۱۵۰ میلیارد بدهی دارد و ما برای تقویت باشگاه به ۲۰۰ میلیارد تومان پول نیاز داریم. باید ببینیم کادر مدیریتی جدید از پس مشکلات بر می‌آیند و یا آن‌ها هم بعد از ۴ ماه استعفا می‌دهند؟

*یک میز فکر متشکل از بزرگان و پیشکسوتان در باشگاه نداریم

وی در رابطه با اهمیت مسائل مالی در فوتبال امروز و لزوم توجه به این مشکل در باشگاه پرسپولیس گفت: بازیکنان پرسپولیس ۲۰ درصد دریافتی داشته‌اند و اگر یکی از آن‌ها مقابل ذوالفقارنسب یا شخصی دیگر درباره پرداختی‌ها بپرسد او در پاسخ چه خواهد گفت؟ مشکل ما این است که یک میز فکر متشکل از بزرگان و پیشکسوتان در باشگاه نداریم. حمید سجادی قهرمان آسیا و فردی ورزشی است و از مشکلات عمده و عجیبی که در ورزش و فوتبال ما وجود دارد آگاه است، او حداقل ۴ سال وزیر ورزش خواهد بود و باید این مشکلات را به سرانجام برساند.

ناصر ابراهیمی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین مشکل پرسپولیس مشکلات مالی است از لحاظ کادرفنی و بازیکن بسیار عالی هستیم، اما برای موفقیت باید ببینیم شرایط مدیریتی و اقتصادی باشگاه چگونه است. کریستیانو رونالدو به منچستریونایتد برگشت، اما این اقدام او رایگان نبود و دستمزد بالایی دریافت کرد، مسی هم پس از سال‌ها درخشش در بارسلونا به پاریسن ژرمن پیوست و قطعاً این انتقال هم برای دستمزد بیشتر بود و طبیعی است، زیرا در فوتبال حرفه‌ای این رویه وجود دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)