سوژه اصلی فوتبال ایران در روزهای اخیر نیمه تمام ماندن دیدار دو تیم تراکتور و پرسپولیس در تبریز بوده است.

ابراهیم اسدی کاپیتان سال‌های نه چندان دور پرسپولیس و زننده گل قهرمانی این تیم در اولین دوره لیگ حرفه ای کشور در این رابطه نظرات جالبی دارد و…

بازی نیمه تمام تراکتور و پرسپولیس در تبریز را دیدید؟

فقط می‌توان تأسف خورد! این اتفاقات مقصران زیادی دارد که در درجه اول باید سازمان لیگ را اسم برد.

چرا؟

دلیل آن روشن است. چرا سازمان لیگ بازی پرسپولیس و سپاهان اصفهان در سیرجان را بدون تماشاگر برگزار کرد؟

ظاهرا شورای تأمین استان کرمان مخالفت کرده است؟

ولی در همین استان دربی کرمان بین دو تیم مس رفسنجان و گل گهر سیرجان برگزار شد. چرا فقط با دیدار پرسپولیس و سپاهان مخالفت شد؟ از آن گذشته چرا ورود تماشاچیان به استادیوم یادگار امام بعد از حدود ۲ سال در دیدار با پرسپولیس آزاد شد؟ این بی تدبیری از سوی سازمان لیگ صورت پذیرفته است. دوم اما مدیران و دست اندرکاران تراکتور هستند. من در روزهای اخیر مصاحبه‌هایی از این دوستان دیدم و خواندم که عجیب بود. انگار هواداران پرسپولیس در استادیوم سنگ پرانی کرده اند. سوم هم تماشاگرنماهایی که به راحتی قابل شناسایی هستند اما در استادیوم‌های فوتبال سنگ پرانی می‌کنند. اگر با این افراد برخورد جدی و قاطعانه انجام شود دیگر کسی جرأت نمی‌کند در ورزشگاه‌ها سنگ پراکنی کند و چنین صحنه‌های زشتی به وجود بیاورد. من شنیدم آقا کریم هم در استادیوم هو شده است. درست است؟

بله، چطور مگر؟

واقعا شرم آور است. کریم باقری اسطوره فوتبال آذربایجان، تبریز و ایران است. این اتفاقات قشنگ نیست و ورزشی هم نیست. یک جایی این مسائل باید تمام شود.

چه جوری تمام شود؟

تنها راه آن برخورد قاطعانه فدراسیون و کمیته انضباطی است. نباید با عوامل بروز چنین حواشی زشتی مصون بمانند یا کمیته انضباطی و مراجع قضایی فدراسیون فوتبال باید قاطعانه ترین برخورد را داشته باشند و مماشات نکنند. البته باز گلی به جمال مهدی کیانی کاپیتان تراکتور که بارها جلو رفت و حتی بعد از نیمه تمام ماندن بازی معرفت به خرج داد، سراغ یحیی گل محمدی رفت تا او را به رختکن برساند.

ولی ظاهرا مداخله و خواهش‌های کاپیتان تراکتور هم بی فایده بود و سنگ پرانی‌ها ادامه داشت؟

واقعا اگر خدای ناکرده چشم یحیی گل محمدی، امید عالیشاه، رامین رضاییان یا مهدی ترابی کور می‌شد چه کسی جواب می‌داد. تصاویر و عکس‌های منتشر شده بعد از بازی نشان داد که چه سنگ‌ها و اشیاء خطرناکی از کنار سرو صورت این افراد رد شده است.

البته گفته می‌شود این اشیا با یحیی گل محمدی و مهدی ترابی برخورد کرده است؟

فقط می‌توان تأسف خورد. اگر خدای نکرده کسی آسیب جدی می‌دید … نمی‌دانم چه بگویم؟ آخر یکی نیست بگوید چگونه آن همه آب معدنی با خودشان به ورزشگاه برده بودند؟ مگر بردن آب معدنی به استادیوم ممنوع نیست؟

درست است اما…

به هر جهت هرچه بود تمام شد اما باید کمیته انضباطی درست تصمیم بگیرد.

پرسپولیسی‌ها می‌گویند بازی باید ۳ برصفر به سود آنها شود و از آن طرف تراکتوری‌ها هم مدعی هستند تیم پرسپولیس حاضر به ادامه بازی نشد و باید این دیدار ۳ برصفر به سود آنها اعلام شود؟!

همه چیز مشخص است و نیازی به توضیح واضحات نیست. وقتی داور وسط دوید، توپ را برداشت و به سمت رختکن فرار کرد دیگر صحبتی باقی نمی‌ماند. امیدوارم کمیته انضباطی تحت تأثیراین حرف‌ها و حاشیه‌ها قرار نگرفته و تصمیم درست و قانونی بگیرد. اگر تصمیم اشتباهی گرفته شود به سایر تیم‌ها اجازه می‌دهد که همین رفتارها را در خانه خود علیه تیم‌های حریف انجام دهند. باید یک جایی جلوی این کارها گرفته شود و این فقط در حرف نیست بلکه حکمی‌قطعی، جدی و قابل اجرا.

بسیارخوب، استقلال قهرمان لیگ بیست و یکم شد. به نظر شما حق اش بود؟

به هر حال تیمی‌که کم گل بخورد و نبازد شانس بیشتری برای قهرمانی دارد. استقلال در فصل جاری چنین شرایطی داشت و یک مقدار هم به نظرم دست پرسپولیس از لحاظ بازیکن خالی شد. شاید همه این مسائل دست به دست هم داد تا شرایط برای قهرمانی استقلال مهیا شد.

به نظر می‌رسد موتور سپاهان هم دیر روشن شد. این طور نیست؟

دقیقا همین طور است. سپاهان اصفهان اگر همین بازی که جلوی پرسپولیس به نمایش گذاشت را برابر بقیه تیم‌ها به ویژه در نیم فصل اول و شروع نیم فصل دوم انجام می‌داد چه بسا قهرمان می‌شد. به هر حال پرسپولیس باید این فصل را فراموش کرده و از حالا به فکر فصل آینده باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)