رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه تیم اسپانیا برای انجام بازی تدارکاتی با ایران مبلغ بسیار زیادی طلب کرده است، گفت: فدراسیون فوتبال می خواهد تیم ملی کشورمان با تیم هایی بازی کند که بخواهند و مشتاق باشند با ایران بازی کنند.

به گزارش ایرنا از فدراسیون فوتبال، «علی کفاشیان» روز یکشنبه در باره برنامه ها و اردوهای تیم های ملی رده های مختلف، حضور جواد نکونام در جمع بهترین های آسیا و دیگر مسایل فوتبال کشور به نکاتی اشاره کرد.

وی درباره برنامه ها و اردوهای تیم های ملی گفت: برنامه تیم های ملی اکنون در حال پیگیری است. تیم ملی بزرگسالان اکنون در لبنان حضور دارد تا روز سه شنبه به مصاف تیم لبنان برود.

وی ادامه داد: تیم زیر 22 سال در تهران اردو زده و یک بازی دوستانه با تیم گسترش فولاد تبریز انجام داده و فردا هم به مصاف تیم ذوب آهن می رود.

وی با بیان اینکه تیم جوانان هم در تهران اردو دارد و فردا برای حضور در یک اردوی تدارکاتی و انجام دو بازی دوستانه به ایتالیا می رود، اضافه کرد: تیم فوتسال زنان روسیه شنبه شب برای انجام دو بازی دوستانه با تیم فوتسال زنان کشورمان وارد تهران شده است. تیم ملی فوتبال ساحلی امروز برای حضور در رقابت های جام بین قاره ای به امارات می رود. اردوی تیم زیر 14 سال در بوشهر تشکیل شده است و برنامه های تیم های ملی به خوبی پیش می رود.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: همه می دانند نتایج تیم های ملی خروجی عملکرد یک فدراسیون است و همانطور که می بینید تیم های ملی مختلف زنان و مردان در رده های مختلف، نتایج خوبی گرفته اند.

کفاشیان افزود: تیم های نوجوانان زیر 17 سال، تیم فوتبال ساحلی، تیم فوتسال و تیم ملی بزرگسالان به جام های جهانی صعود کرده اند.

وی ادامه داد: فقط تیم جوانان بود که سال گذشته نتوانست به جام جهانی صعود کند. تیم جوانان اما امسال در کرمان از مرحله مقدماتی به مرحله نهایی صعود کرده است و واقعا هم کار آسانی نداشت.

وی افزود: تیم نوجوانان زیر 16 سال هم در رقابتهای مقدماتی پاکستان به مرحله نهایی در تایلند صعود کرد و تیم نوجوانان زیر 17 سال از گروهش در جام جهانی 2013 امارات به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد که اگر در گروهش اول می شد، به طور حتم راه آسانتری برای صعود به مراحل بالاتر می داشت اما از بدشانسی به تیم ملی نیجریه خورد و این تیم که قهرمان جهان شد، توانست ایران را شکست دهد.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: در جام جهانی فوتسال و جام جهانی فوتبال ساحلی هم تیم ها به از گروهشان صعود کردند و اینها نکات مهمی است. در هر حال تیم جوانان باید برای رقابت های نهایی در میانمار و تیم نوجوانان برای رقابت های تایلند به خوبی تجهیز شود.

کفاشیان افزود: تیم زیر 22 سال هم سال گذشته در رقابت های مالزی توانسته بود به عنوان تیم اول به رقابت های عمان صعود کند و امسال در رقابت های نهایی زیر 22 سال در عمان حضور خواهد داشت و امیدواریم که نتیجه بگیرد. «علی منصوریان» تیم خوبی ساخته که در واقع این تیم ملی «ب» است و پشتوانه تیم ملی بزرگسالان محسوب می شود و به طور حتم بسیاری از این بازیکنان می توانند تیم ملی را به جام جهانی 2018 روسیه ببرند.

وی ادامه داد: تیم ملی بزرگسالان هم تا حدود زیادی صعودش را به جام ملت های آسیای 2015 استرالیا قطعی کرده است. تیم فوتسال زنان در رقابت های داخل سالن کره جنوبی نایب قهرمان و تیم فوتسال مردان قهرمان شد. تیم زیر 15 سال هم با نایب قهرمانی در رقابت های مقدماتی المپیک، سال آینده در المپیک نوجوانان جهانی حضور خواهد داشت.

رییس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: همه اینها نشان می دهد خوشبختانه وضعیت بسیار خوبی در تیم های ملی داریم و خروجی فدراسیون در این زمینه بی سابقه بوده است. تیم المپیک را به زودی تشکیل می دهیم تا بتوانیم به بازی های المپیک ریودوژانیرو در سال 2016 صعود کنیم و طلسم نرفتن به المپیک هم پس از 40 سال شکسته شود.

کفاشیان افزود: البته ترجیح می دهیم یک مربی خوب خارجی را برای این تیم انتخاب کنیم. البته باید فردی را بیاوریم که دو – سه سال در تیم کار کند و بتواند شرایط خوبی را برایمان به وجود بیاورد. اگر مربی خارجی نشد، یکی از مربیان خوب داخلی را برای تیم امید انتخاب می کنیم.

وی ادامه داد: البته مشکلات مالی در فدراسیون فوتبال هست و همچنان نمی توانیم به صورت ایده آل کار را پیش ببریم اما نمی گذاریم برنامه تیم های ملی اجرا نشود. هیچ وقت نباید کار تیم های ملی متوقف شود.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم تیم های قدرتمندی را روانه مسابقات کنیم باید دیدار دوستانه با تیم ملی قدرتمند داشته باشیم. این اتفاق فقط مختص تیم ملی بزرگسالان نیست و تیم های ملی دیگر را هم شامل می شود. خدا را شکر که تکلیف وزیر ورزش هم مشخص شد تا وضعیت ورزش کشور سر و سامانی پیدا کند.

کفاشیان درباره بحث هایی که بر سر سفرش به آلمان پیش آمده است، گفت: برای بستن قرارداد با اسپانسر لباس به آلمان نرفته بودم و فقط برای دیدار از کمپانی آل اشپورت عازم آلمان شده بودم.

وی افزود: فدراسیون فوتبال با نماینده این شرکت در دوبی ارتباط دارد و برای کسب اطمینان از اینکه همه نیازهای تیم ملی برطرف می شود به آلمان سفر کردم و دیداری از دفتر اصلی این شرکت داشتم. در هر حال پیراهن های آل اسپورت کیفیت خوبی در حد لباس های درجه یک اروپایی دارند که راضی کننده است.

رییس فدراسیون فوتبال درباره اینکه جواد نکونام کاندیدای بهترین بازیکن سال آسیا شده است، گفت: کاپیتان تیم ملی شانس زیادی برای کسب این عنوان دارد و تیم ملی ایران هم از بهترین های آسیا بود که توانست به عنوان تیم اول و مستقیم به جام جهانی صعود کند.

کفاشیان در مورد اینکه برای انتخاب نکونام به عنوان بهترین بازیکن سال رایزنی می کند، گفت: نکونام به رایزنی نیاز ندارد و او صد در صد جزو بهترین ها است.

وی افزود: برخی می گویند که باید برای وی رایزنی شود تا بهترین بازیکن آسیا شود در حالی نکونام احتیاجی به این کار ندارد چرا که وی از بهترین های آسیا بوده و با استقلال هم به جمع چهار تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده است. انتخاب نکونام به عنوان بهترین بازیکن آسیا اتفاق بعیدی نیست.

رییس فدراسیون فوتبال در باره حضور سپ بلاتر در ایران نیز گفت: درباره حضور بلاتر در ایران و همایش علم و فوتبال به اندازه کافی صحبت کرده ام و البته خود بلاتر در نامه ای از رییس جمهور، رییس مجلس و من تشکر کرده است.

کفاشیان افزود: همین که بلاتر در کنگره علم و فوتبال حاضر شد و کنگره و همایش های ما را تایید کرد بسیار مؤثر بود. از این پس بلاتر شناخت زیادی روی ایران دارد و در تصمیم گیری هایش ذهنیت خوبی از ما پیدا کرده است. حضور بلاتر فایده های زیادی برای ما دارد که در آینده مشخص می شود.

رییس فدراسیون فوتبال در پایان در باره دیدارهای دوستانه تیم جوانان و تیم ملی بزرگسالان با تیم های جوانان و بزرگسالان آمریکا و احتمال دیدار دوستانه تیم های ایران و اسپانیا گفت: در باره تیم جوانان مذاکراتی انجام شده و تیم جوانان در ایتالیا قرار است به مصاف تیم ملی آمریکا برود. در یکی دو روز آینده تکلیف انجام این دیدار مشخص می شود.

کفاشیان افزود: در باره تیم ملی بزرگسالان هم قرار شده که پس از مشخص شدن قرعه کشی جام جهانی تکلیف برگزاری این بازی مشخص شود و اگر دو تیم همگروه نشدند، بازی دوستانه انجام شود.

وی ادامه داد: درباره دیدار با اسپانیا هم باید بگویم این تیم مبلغ بسیار بالایی برای بازی می خواهد که فدراسیون فوتبال آن را تامین کند. در هر حال فدراسیون فوتبال می خواهد با تیم هایی بازی کند که بخواهند و مشتاق باشند با ایران بازی کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)