رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد خداحافظی کریمی از کمک‌داوری گفت: دوست نداریم این اتفاق بیفتد اما هر کسی صلاح خود را بهتر می‌داند و حتما دلیلی برای این کار داشته است.

فریدون اصفهانیان  در مورد خداحافظی مرتضی کریمی کمک داور دیدار ذوب آهن و فولاد گفت: کریمی حتماً منطق و دلیلی برای خودش داشته که این تصمیم را گرفته است. دوست نداریم این اتفاق بیفتد اما هر کسی صلاح خود را بهتر می داند. هیچ داوری به زور به جامعه داوری نیامده و هرکسی آمده خودش علاقه داشته که به عرصه قضاوت بیاید. کریمی بنا بر تشخیص خودش و دلایلی داشته که تصمیم به این کار گرفته و ما چیزی نمی‌توانیم بگوییم. در دنیا دیدیم برخی داوران در اوج از جامعه داوری به خاطر دلایلی که دارند خداحافظی می کنند.

وی در مورد اعتراض فولادی‌ها به قضاوت داور در دیدار روز گذشته برابر ذوب‌آهن تصریح کرد: طبیعی است تیمی که از داوری متضرر شده، اعتراض کند. ما هم زمانی که فوتبال بازی می‌کردیم گاهی اعتراض می‌کردیم و در سطح ملی و جام جهانی هم می‌بینیم این اتفاقات می‌افتد اما هر وقت کسی تنها به قاضی می‌رود، راضی هم برمی‌گردد.

اصفهانیان ادامه داد: باید سطح داورانمان را بالا ببریم. داوران باید به قانون اشراف کامل داشته باشند و با تمرکز خوب، قضاوت کنند. دوست نداریم کسی آسیب ببیند. وقتی می‌بینیم تیمی زحمت زیادی می‌کشد و تلاش می‌کند اما با سوت داور متضرر می‌شود، ما هم ناراحت می‌شویم. بعد از بازی هم دیگر کاری نه از دست ما و نه از دست داور بر نمی‌آید و فقط باید سعی کنیم اشتباهات را به حداقل برسانیم.

رئیس کمیته داوران اظهار داشت: داوران باید احساس مسئولیت بیشتری کنند. تیم‌ها ضمن هزینه‌ای که می‌کنند، از عمر و جوانی خود برای موفقیت می‌گذرند و نباید اتفاقی بیفتد که آنها متضرر شوند. آرزو دارم یک روز فوتبال ما و داوری به تکامل برسد.

وی در مورد اینکه قرار بود لیست داوران بین‌المللی هفته پیش اعلام شود اما هنوز این اتفاق رخ نداده، گفت: لیست نهایی فردا اعلام می‌شود تا معلوم شود کدام داوران در لیست داوری بین‌المللی قرار گرفته‌اند.

رئیس کمیته داوران در مورد کناره‌گیری محمد فنایی و اینکه چه شخصی جایگزین وی خواهد شد، خاطرنشان کرد: دوست نداشتیم محمد فنایی برود. ایشان جایگاه خوبی در آسیا و جهان دارد و حتما دلیلی داشته که قصد کناره‌گیری پیدا کرده است. هنوز فنایی استعفای خود را به صورت کتبی اعلام نکرده است. او در تماسی که با من داشت ضمن قدردانی به خاطر دعوت به کمیته داوران اعلام کنارگیری کرد. ایشان به دلیل یکسری دلایل اینطور فکر کرده که باید کناره‌گیری کند.

اصفهانیان در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود قرار است خداداد افشاریان جایگزین فنایی شود، عنوان کرد: هنوز با هیچ‌کس صحبت نکردیم. در کمیته داوران می‌توانیم 7 نفر را انتخاب کنیم و با وجود فنایی هم می‌توانستیم نفرات دیگری را اضافه کنیم، اما در حال حاضر با هیچ‌کس صحبت نکردیم و به زودی بررسی می‌کنیم که چه کسانی به کمیته داوران اضافه شوند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)