نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه داور و کمک داور دیدار استقلال و شاهین بوشهر دو اشتباه تاثیرگذار داشتند.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال ، حسین عسگری  خوشختانه به جز بازی استقلال و شاهین در دیگر رقابتها مشکل خاصی در زمینه داوری وجود نداشت و داوران در دیگر بازیها عملکرد خوبی داشتند.

 

عسگری ادامه داد:متاسفانه ابوالفضلی کمک داور بازی که یکی از بهترین کمک داوران ماست در صحنه تشخیص هند وحید طالب لو اشتباه عمل کرد و این در حالی بود که دروازه بان شاهین هیچ هندی مرتکب نشده بود.باید به این نکته اشاره کنم که خط محوطه 18 قدم جزو محوطه محسوب می شود و تا زمانی که همه توپ از خط رد نشده باشد دروازه بان می تواند توپ را در اختیار داشته باشد.البته بدشانسی هم شامل این کمک داور شد و ضربه مجتبی جباری به گل تبدیل شد تا اشتباه این کمک داور تاثیرگذار باشد.

 

وی درباره اینکه تشخیص این گونه صحنه ها با داور است یا کمک داور گفت:داور وسط به این گونه صحنه ها احاطه ندارد و این وظیفه کمک است که در این گونه موارد ومسایل به مربوط خطوط محوطه جریمه از خطای پنالتی روی خط، هندها و رد شدن یا نشدن توپ از خط به داور کمک کند.

 

نایب رئیس کمیته داوران در پایان درباره قضاوت احمدصالحی داور وسط بازی گفت:احمد صالحی هم داور خوب ماست و هم سال گذشته و هم امسال قضاوت های خوبی داشته و بیشترین قضاوت را هم امسال و هم سال گذشته داشته اما در صحنه خطایی که روی بازیکن شاهین در محوطه جریمه استقلال اتفاق افتاد اشتباه کرد.

 

وی در مورد شکایت باشگاه شاهین بوشهر از احمد صالحی داور مسابقه با استقلال گفت: روزی که این بازی انجام شد من در  مالزی بودم و پنج‌شنبه شب که به ایران برگشتم، سلیمانی گفت در بازی استقلال و شاهین چه اتفاقی رخ داده است. امروز هم که اولین روز کاری فدراسیون فوتبال بود فیلم مسابقه را بازبینی کردیم و متوجه شدیم تیم داوری در این بازی اشتباه تاثیرگذار داشته است.

وی اضافه کرد: صالحی و ابوالفضلی داور و کمک داور دیدار استقلال و شاهین بوشهر از زمانی که ما به کمیته داوران آمده‌ایم یعنی از نیم فصل گذشته تا امروز از پرکارترین دوران و کمک داوران ایران بودند؛ نه به دلیل اینکه خوش تیپ یا قشنگ بودند بلکه عملکردشان خوب بوده که بیشترین قضاوت را داشته‌اند اما متاسفانه در این بازی مرتکب اشتباه شدند.

عسگری ادامه داد: اگر در هر جامعه داوری یک داور در ۲۰ قضاوتی که انجام می‌دهد فقط یک اشتباه تاثیرگذار داشته باشد بسیار خوب است و کارنامه موفقی داشته است. خوشختانه به جز بازی استقلال و شاهین در دیگر رقابت‌ها مشکل خاصی در زمینه داوری وجود نداشت و داوران در دیگر بازی‌ها عملکرد خوبی داشتند.

نایب رئیس کمیته داوران در مورد اینکه امکان دارد کارت زرد طالب‌لو به دلیل اشتباه داور پاک شود یا نه گفت: داور در آن لحظه تصمیم گرفته که به آن بازیکن کارت زرد بدهد و حال اشتباه بوده یا نه دیگر مهم نیست و این کارت پاک نمی شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)