مرجع خبری پرسپولیس : سخنگوي وزارت ورزش و جوانان گفت: هدف از تغيير اعضاي هيات مديره دو باشگاه استقلال و پرسپوليس پيشبرد سريع واگذاري اين باشگاه‌ها از طريق بورس يا فرابورس است تا هر چه سريع‌تر مردم و بخش خصوصي اداره آن را بر عهده بگيرند.

 

محمد حسين انصاري‌فرد درباره آخرين اخبار از چگونگي واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس، اظهار كرد:

 

وزارت ورزش و جوانان با هدف پيشبرد سريع كارها در جهت واگذاري باشگاه‌هاي سرخابي از طريق بورس يا فرابورس و دخالت بيشتر مردم و بخش خصوصي در اين امر، اقدام به تغيير اعضاي هيات مديره و تشكيل تيم جديد كرد تا باشگاه‌ها خودشان جوابگوي نيازهايشان باشند. پيش‌بيني وزارت اين است كه تا پايان امسال يا نهايتا تا پايان دولت دهم اين كار انجام شود.

 

وي با بيان اين كه حضور امثال افشارزاده در هيات مديره دو باشگاه از ضروريات است، خاطرنشان كرد: افشارزاده در همه حوزه‌هاي ورزشي پخته و صاحب نظر است. او جزو كساني است كه در كميته ملي المپيك مسئوليت اجرايي و مديريتي داشته است. بحث اعزام در فوتبال يكي از بزرگ‌ترين معضلات ما است. حضور يك چهره بين‌المللي در هر دو باشگاه بسيار مهم است.

 

سخنگوي وزارت ورزش و جوانان در واكنش به اين موضوع اين كه انتصاب افشارزاده با هدف كنار گذاشتن او از كميته ملي المپيك انجام شده است، خاطرنشان كرد: قطعا اگر اين طور بود اولين كسي كه مقاومت مي‌كرد خود افشارزاده بود. افشارزاده كسي نيست كه 30 سال سابقه درخشان مديريتي‌اش را قرباني عضويت در هيات مديره يك باشگاه كند. مگر اين كه بداند حضورش موثر است. مطرح شدن اين بحث‌ها قبل از اين كه به ضرر وزارت ورزش و جوانان باشد، به ضرر حيثيت آدم‌هاي بزرگ مانند افشارزاده است.

 

وي در واكنش به اظهارنظر برخي از كارشناسان مبني بر اين كه افشارزاده با قبول اين مسئوليت با مديران وزارت ورزش و جوانان همسو شده است، افزود: اين اشتباه است كه ما كسي را كه 30 سال زحمت كشيده را زير سوال ببريم. درست نيست كه فكر كنيم كسي كه مسئوليت پذيرفته به دنبال يك امتياز بوده است، اين سزاوار نيست و توهين است و ما بايد حرمت امثال افشارزاده را خيلي بيشتر نگه داريم.

 

سخنگوي وزارت ورزش و جوانان درباره آخرين نامه فدراسيون دوچرخه‌سواري و تعليق موقت ايران گفت: ما يكسري بحث‌هاي حقوقي بين‌المللي داريم. ممكن است حتي IOC بخواهد اساسنامه فدراسيون‌ها اصلاح شود، اما حقوق بين‌الملل مي‌گويد درخواست IOC نمي‌تواند مانع از روند روزمره ورزش ايران شود. ثبت‌نام از كانديداها از قبل انجام شده و زمان مجمع تعيين شده است. ما مي‌توانستيم همزمان كارها را پيش ببريم و از طرفي پاسخ نامه‌هاي IOC را بدهيم. بخش عمده‌اي از بودجه فدراسيون‌ها و شرايط فعاليتشان از طرف دولت است. نمي‌توان گفت كه دولت نبايد دخالت داشته باشد. قطعا رابطه دولت و فدراسيون‌ها نمي‌تواند اين باشد كه بودجه اي را بگيرند و دولت هم تماشاگر باشد. در ساير نقاط دنيا فدراسيون‌ها حمايت دولتي دارند، ولي بودجه اي دريافت نمي‌كنند، ما اين حق را براي خودمان قائل هستيم كه به معناي دخالت نيست. وزارت ورزش و جوانان متولي ورزش است.

 

انصاري فرد در پاسخ به اين پرسش كه آيا بهتر نبود وزارت ورزش و جوانان با درخواست IOC مقابله نمي‌كرد؟ تاكيد كرد: ما به دنبال مديريت هستيم تا برخي از سوء تفاهم‌هاي مجامع بين‌المللي را از بين ببريم. اطلاعات آنها درباره گردش كار در ايران ناقص است. ما بايد آنها را توجيه كنيم و اطلاعات جامع و صحيحي را به آنها بدهيم تا بدانند كه كمك دولت به ورزش به معناي دخالت نيست. ما بدون دخالت آشكار به فدراسيون‌ها كمك مي‌‌كنيم. در حقوق بين‌الملل قانع كردن همه در رابطه با يك مساله كار راحتي نيست. بايد آنقدر مذاكره شود كه به تفاهم برسيم. به عنوان مثال در بحث انرژي هسته‌اي ما سال‌ها است كه با ساير كشورها در حال كشمكش هستيم.

 

انصاري فرد درباره اقدامات اخير كريم صفايي در تشكيل نشست مجمع و تغيير آرم و لوگوي فدراسيون و ارسال آن به فدراسيون جهاني، گفت: وزارت ورزش و جوانان براي خودش مستنداتي دارد كه آيا برگزاري مجمع توسط يك رييس بركنار شده امكان پذير است يا نه. IOC به عنوان راس تشكيلات ورزش بين‌الملل نقطه نظراتي دارد و با فدراسيون‌هاي جهاني مرتبط است. اما هر يك از اين دو نهاد ساز و كار خود را دنبال مي‌كنند. ما از طريق ارتباط بين‌المللي اين موضوع را پيگيري مي‌كنيم.

 

سخنگوي وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به اين سوال كه آيا مجامع انتخاباتي فدراسيون‌هايي كه با سرپرست اداره مي‌شوند برگزار خواهد شد؟ تصريح كرد: فعلا به ما اطلاعي داده نشده است. برگزاري مجامع انتخاباتي تصميمي است كه بايد از سوي وزير و سجادي پس از بررسي وضعيت فدراسيون‌ها انجام شود. برخي از روساي فدراسيون‌ها ممكن است دو شغله يا بازنشسته باشند و يا دوره مديريتشان به اتمام رسيده باشد كه در اين مورد وزير تصميم مي‌گيرد كه چه اتفاقي بيفتد.

 

مديركل روابط عمومي وزارت ورزش و جوانان با بيان اين كه وضع مالي فدراسيون‌ها بد نيست، تصريح كرد: فدراسيون‌ها با توجه به فعاليت‌هاي گسترده‌اي كه دارند هزينه زيادي مي‌كنند. يكي از مواردي كه در اساسنامه فدراسيون‌ها وجود دارد خودكفايي و درآمدزايي آنها است. اين كه فدراسيون‌ها فقط بودجه بگيرند و به دنبال راه حل نباشند، مناسب نيست.

 

سخنگوي وزارت ورزش و جوانان درباره عدم پرداخت 10 ميليون تومان پول توجيبي به برخي از المپيكي‌ها و پارالمپيكي‌ها، اظهار كرد: قطعا هر چه وزارت ورزش و جوانان تعهد كرده باشد و مستنداتي وجود داشته باشد پرداخت خواهد شد. ممكن است اولويت‌هاي ديگري وجود داشته كه برخي از پرداختي‌ها به تاخير افتاده است، وزارت به تعهداتش پايبند است، در اين باره بايد از وزير پرسيد كه آيا دستورات لازم براي پرداخت 10 ميليون تومان به ساير المپيكي ها و يا پارالمپيكي ها داده شده يا نه. اين طور نيست كه وزارت ورزش و جوانان فقط به مدال آوران المپيك اين پاداش را داده باشد. مدال آوران پاداش كسب مدال را از وزارتخانه گرفته‌اند. بنابراين ساير المپيكي‌ها نياز به حمايت بيشتر و دريافت اين پول دارند.

 

انصاري فرد در پايان در واكنش به گلايه‌هاي ورزشكاران جانباز و معلول كه به عدم پرداخت پاداش‌هايشان از سوي صندوق حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان اعتراض داشتند، يادآور شد: اگر تعهدات مربوط به دوران عباسي باشد، قطعا برايش برنامه‌ريزي شده، اما اگر قبل از دوران وزارت عباسي باشد، از نظر قانوني و حقوقي جزو ديون قرار مي‌گيرد و در بودجه ما پيش‌بيني نشده است. پاداش بازي‌هاي «گوانگجو» نيز اين گونه بود كه با دستور رييس جمهور شرايط قانوني براي پرداختش فراهم شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)