مرجع خبری پرسپولیس : پرسپوليس- الهلال نمايشي است از تقابل پرطرفدارترين‌هاي ايران و عربستان كه سال‌ها است افتخاري را فراتر از مرزهاي دو كشور لمس نكرده‌اند و امروز چشم اميد خود را دوخته‌اند به خارجي‌هاي‌شان، اميدهاي الهلال البته پررنگ‌تر است.

 

اين تيم كريستين ويلهلمسون، يوبيونگ سو، يوسف العربي و عادل الهرماش را به عنوان چهار بازيكن خارجي در ليست خود دارد كه از اين ميان، ويلهلمسون سوئدي صاحب بيشترين تجربه بين‌المللي است.

 

اين بازيكن 32 ساله پيش از رسيدن به الهلال، بازي در استابك نروژ، اندرلشت بلژيك، نانت فرانسه، آ.اس. رم ايتاليا، بولتون انگليس، دپورتيوو لاكرونياي اسپانيا و الاهلي را تجربه كرده و در 321 بازي‌اش براي اين تيم‌ها 51 بار گل زده است.

گلزني‌هاي او در 72 بازي ملي‌اش هم 8 بار تكرار شده. ويلهلمسون در يورو 2004 و 2008 و همچنين جام جهاني 2006 آلمان هم براي تيم ملي سوئد بازي كرده و با تجربه‌اي كه از حضور در اين رقابت‌ها و همچنين ليگ قهرمانان آسيا در يكي دو فصل پيش دارند، اميد اول الهلالي‌ها است. ديگر خارجي‌هاي تيم عربستاني اما كارنامه‌اي به اين پرباري ندارند، حتي عادل هرماش فرانسوي كه تنها در تيم‌هاي نيس و لانس كشورش بازي كرده و 11 بازي هم به صورت قرضي در ليگ بلژيك انجام داده. حاصل 143 بازي او پس از حضور در الهلال 9 گل است كه براي يك هافبك دفاعي آمار بدي به نظر نمي‌رسد. يوسف العربي مراكشي الاصل هم با سابقه 7 بازي ملي و يك گل زده، معروف‌ترين تيمي كه تا الان داشته همين الهلال است. يوبيونگ سو هم مثل او بعد از 67 بازي در ليگ كره جنوبي و زدن 37 گل از ابتداي فصل جاري به الهلال آمده و در 15 بازي كه براي اين تيم عربستاني انجام داده تنها سه گل زده است.

خارجي‌هاي پرسپوليس هم البته در تجربه بين‌المللي، چيز زيادي بيش از الهلالي‌ها ندارند. اگر تجربه 4 ساله ممدوتال در ليگ‌هاي تركيه و پرتغال را از كارنامه‌اش فاكتور بگيريم، او تمام سال هاي فوتبالش را در بوركينافاسو و ديگر كشورهاي آفريقايي گذرانده و البته از سال 2000 تا امروز با 38 بازي يكي از بازيكنان ثابت تيم ملي كشورش به شمار مي‌رود. آسميرآودوكيچ هم كه هنوز رسما براي پرسپوليس بازي نكرده تنها يك بار ليگ بوسني را ترك كرده كه آن هم در فصل 2007-2006 بوده براي بازي در تيم كامنينگراد كرواسي. از سال 2004 هم بيش از دو بار براي تيم ملي بوسني و هرزگووين بازي نكرده و بيشترين سابقه ملي‌اش برمي‌گردد به حضور او در تيم‌هاي زير 19 سال و زير 21 سال بوسني با 24 بازي.

پرونده ايمون زايد اما كمي سنگين‌تر به نظر مي‌رسد. او اگرچه در رده باشگاهي هرگز در رقابت‌هاي قاره‌اي حضور نداشته اما حداقل اينكه پيش از اين چندين بار قهرماني را تجربه كرده كه دو تاي آن مربوط به سال 2007 است- در ليگ برتر و جام حذفي ايرلند- و همين فصل پيش را هم با تيم دري‌سيتي ايرلند به قهرماني گذرانده. يك قهرماني در اف.اي.آي كاپ ايرلند هم تجربه ديگر ايمون زايد است. او دوبار هم به عنوان برترين بازيكن سال ايرلند معرفي شده است. او بعد از يك سال حضور در تيم زير 21 ساله‌هاي ايرلند و انجام تنها دو بازي از سال 2010 به عضويت تيم ملي ليبي درآمد و در اين مدت هم 4 بار با پيراهن ليبي به ميدان رفته است.

زايد گذشته از بازي در تيم‌هاي ايرلندي و انگليسي، يك نيم فصل از سال 2005 را هم در ليگ نروژ به ميدان رفته و به واسطه سه گلي كه در دربي زد و پرسپوليس را از تجربه شكستي تازه به پيروزي رساند، حالا يكي از اميدهاي مصطفي دنيزلي است در خط حمله تا شايد با گلزن سوئدي‌ الهلال در بازي امروز برابري كند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)