مرجع خبری پرسپولیس : یک هفته پیش با تیتر «استیلی را سرمربی جدید تیم کاشانی بدانید» یک پیش فوتبالی را مطرح کرده و مطمئن بودیم فردی به جز استیلی به نیمکت پرسپولیس نخواهد رسید.

 

برخی خرده گرفتند چرا قضاوت پیش از انجام عمل کرده ایم اما دیری نپایید که با وجود به راه انداختن یک شوی سرگرم کننده سرانجام این امر تحقق پیدا کرد. علی دایی به دلیل مطرح کردن خواسته بحق اکثریت هواداران برای تشکیل هیئت مدیره و در آوردن باشگاه از وضع تاسف بار اداره یک نفره ، از سوی مدیریت کنار گذاشته شد تا به جمع رفقا ، اقوام و آشنایان و نزدیکان در ساختمان 5 طبقه باشگاه پرسپولیس خدشه ای وارد نشود.

 

اما سوال این است چرا باید این نمایش خیمه شب بازی یک هفته ای برپا می شد؟

1- علی دایی پیش از پایان فصل  و مدتی پس از آن اتهاماتی را علیه مدیریت پرسپولیس مطرح کرده بود(از زمینه چینی برای نتیجه نگرفتن تیم تا انتخاب پیش از موعد کادرفنی جدید) که اگر این نمایش برپا نمی شد نمی شد و بی واسطه نام استیلی به عنوان مربی جدید معرفی می شد، مهر تاییدی بود بر صحت تمام ادعاهای دایی و بی اعتمادی بی حد و حصر افکار عمومی هواداران پرسپولیس به سایر اهالی فوتبال هم سرایت کرده و دیگر کمتر کسی برای مدیریت پرسپولیس ارزش و اعتمادی قائل می شد.

 

2- قرار دادن نام دایی در فهرست گزینه های مربی گری پرسپولیس درست پس از مطرح کردن شدیدترین انتقادها علیه مدیریت باشگاه ، تشکیل کمیته فنی با اعضای جدید و اعلام نام مربی فصل پیش پرسپولیس به عنوان سرمربی مشروط(!) و تعیین ضرب العجل 12 ساعته برای قبول سمت مربی گری دیگر پازل های این بازی دو سر برد مدیریت پرسپولیس بود که به ترتیب تکمیل شد.

 

3- منصور ابراهیم زاده و محمد مایلی کهن خیلی زود کنار کشیدند و طبق تصمیم ظاهرا مستقل کمیته فنی علی دایی ، حمید استیلی و حمید درخشان به ترتیب به عنوان اولویت های اول تا سوم سرمربی گری پرسپولیس معرفی شدند. پیش از هر چیز این سوال مطرح است که طبق کدام معیار فردی چون حمید درخشان در این بررسی به عنوان نفر آخر معرفی شد ، در حالیکه طبق اعلام نظر کمیته فنی برنامه های هر سه مربی شبیه به هم بوده و به جز علی دایی ، سابقه افتخارات دو گزینه دیگر فاصله چندانی با یکدیگر نداشته و چه بسا یک فهرمانی جام آزادگان حمید درخشان با پرسپولیس می تواند او را از این حیث برتر جلوه دهد. پس از اعلام نام علی دایی و تعیین ضرب العجل 12 ساعته برای پاسخ وی از 5 عصر تا 5 صبح(!) ، انتشار نامه جوابیه دایی و خواسته وی برای تشکیل هیئت مدیره و ایجاد زمینه تداوم همکاری(و نه شروع همکاری) با ذوق زدگی هرچه تمام تر از سوی مسئولان باشگاه به عنوان شرط غیرممکن تلقی شده و به عنوان انصراف از همکاری با باشگاه تعبیر شد. این دست پاچگی آن قدر بود که کمیته فنی فراموش کرد برای گزینه بعدی نیز همانند دایی ضرب العجل 12 ساعته تعیین کند! گویی همه چیز برای امضای قرارداد با مربی منتخب حاضر بود و تیمی که تا چند ساعت قبل فرد دیگری را به عنوان سرمربی خود می شناخت به ناگاه صاحب یک مربی با تفکرات ، سابقه و کارنامه کاملا متفاوت شد.

 

 

4- حبیب کاشانی تا به حال سه مربی موفق نزد هواداران پرسپولیس(از جهات مختلف) را کنار زده است ، دنیزلی ، کرانچار و دایی که در دو تای آنها پای استیلی در میان بوده است. بار اول با عبور از نام مصطفی دنیزلی دوست 39 ساله خود را جایگزین مرد ترک تبار محبوب سرخها کرد اما خیل عظیم واکنش های هواداران باعث شد تا مجبور شود افشین قطبی را از کره جنوبی به ایران آورده و کمی از خشم هواداران بکاهد. اما این بار نمایش 12 ساعته انتخاب اکراه آمیز علی دایی نیز برای جلب اعتماد هواداران کافی نبود و رفیق قدیمی با انتصاب مدیر موقت در مخمصه ای افتاده است که تنها با اتکا به نتایج درخشان خود می تواند از آن بیرون بیاید. استیلی اگر بدشانس نبود با توجه به علاقه بسیار زیادش به مربی گری شاید می توانست همچون همبازی سابقش افشین پیروانی زودتر به نیمکت پرسپولیس برسد  و هزینه وابستگی به مردان سیاسی را نپردازد.

 

5- درست است که حمید استیلی به محض انتخاب با اقبال عمومی هواداران مواجه نشده اما انگیزه هایش برای اثبات توانایی های خود و کشیدن خط بطلان بر این ادعا که برحسب روابط پشت پرده و نه شایستگی فردی به این سمت رسیده ، می تواند از عوامل یاری دهنده اش برای رسیدن به موفقیت باشد.

 

6- اوضاع برای حمید آن قدرها هم بد نیست. برای پیشکسوت سرخ ها به دلیل نزدیکی به مردان غیرفوتبالی تایید مردمی وجود ندارد اما احتمالا در طول فصل خبری از ناداوری های سر بزنگاه نخواهد بود. در مقاطع حساس فصل مدیریت آن طور که باید و شاید در برابر فدراسیون از حق تیم خودی دفاع کرده و شاید یک عبدالرحمان شاه حسینی هم پیدا شد و سه امتیاز در میان راه از سپاهان کم کرد. سابقه درخشان مربی گری در کار نیست اما حداقل دوستی با مدیریت و به طبع آن با تمام عوامل  فامیلی باشگاه از مشاور ارشد گرفته تا سردبیر روزنامه و بوقچی و مسئول حقوقی باعث می شود  خبر محرومیت بازیکن دوشب قبل از بازی به او ابلاغ شود. خبری از راه رفتن در زمین و لبخند زدن از شکست تیم خودی نخواهد بود و قانون سوم عمل و عکس العمل نیوتن بین اسطوره و بوقچی جاری نمی شود و با چشم بادکرده راهی تمرین نخواهد شد. نیمه اول به اوج نرفته و بین دونیمه برایش بیانیه قرائت نخواهد شد. تشکیل جلسه برای جذب شاه ماهی نقل و انتقالات تا ساعت 5 بعدازظهر به تعویق نیفتاده و قرارداد ستاره محبوب هواداران و سردسته لیست خرید 8 صبح در باشگاه امضا خواهد شد. سقف قراداد پدیده ای نامیمون تلقی شده و بازیکنان مورد نیاز با قیمت دلخواه و بی چون و چرا جذب شده و خبری از قسم معصومین و مانع رضایت نامه نخواهد بود. مرد متعصب سال های قبل هواداران و عزیز کنونی غیرفوتبالی ها پس از  چند سال خواهد توانست منجی تیم لقب گرفته و جام برتر را به خانه بیاورد تا مسکّنی باشد بر یک فصل خون دل های هواداران و از این بازی سربلند بیرون بیاید یا خیر؟ قضاوت با آیندگان.

 

 

7- هربلایی توانستید سر پرسپولیس ما آوردید ، اما ما همچنان هوای پرسپولیسمان را داریم.

 

 

 

 

* پیوست

صرفا جهت ثبت در آشیو :

 

 

– نظرسنجی مرجع خبری پرسپولیس درخصوص مربی فصل گذشته

 

http://up.perspolisnews.com/images/0vc0dw23osj3g0lkf8oc.jpg

 

 

– نظرسنجی مرجع خبری پرسپولیس در خصوص مربی فصل آینده

 

http://up.perspolisnews.com/images/mlylf2wza48txy7mb4l.jpg

 

 

– نظرسنجی پرطرفدارترین کلوپ مجازی پرسپولیسی در جامعه فیس بوک با 70 هزار نفر عضو

 

http://up.perspolisnews.com/images/fwuvuwdtgz7zvk8aye.jpg

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)